  • 1. Data: 2016-07-24 07:52:13
    Temat: Balustrada na tarasie - czy można ją tylko przykleić do podłoża?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Rozważam, jak tu uniknąć uszkodzenia warstw hydroizolacji na tarasie nad
    garażem.
    Przyszło mi do głowy, żeby balustradę PRZYKLEIĆ do betonowej wylewki
    zamiast ją przykręcać.
    Inny wariant to mocowanie boczne albo dolne ale wzdłuż jednej krawędzi
    biegnie rynna i takie mocowanie oznaczałoby, że balustrada musi odstawać
    poza krawędź jakieś 15 cm.
    Co radzicie?

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-07-24 09:10:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 24 lipca 2016 07:52:10 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > Inny wariant to mocowanie boczne albo dolne ale wzdłuż jednej krawędzi
    > biegnie rynna i takie mocowanie oznaczałoby, że balustrada musi odstawać

    wydaje mi sie ze mozna by tak spróbować - zwlaszcza ze sa dostepne dosc nowoczesne
    materialy. Ale to wymaga przemyslanej konstrukcji mechanicznej tej bariery, jakies
    klejenie na duzej powierzchni itp
    Ale jesli sa dostepne nowoczene materialy to zapewne mozna to zamocowac tradycyjnie
    tylko przyzwoicie uszczelnic.

    b.

  • 3. Data: 2016-07-24 09:24:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.07.2016 o 07:52, Marcin N pisze:
> [...]
    > Inny wariant to mocowanie boczne albo dolne ale wzdłuż jednej krawędzi
    > biegnie rynna i takie mocowanie oznaczałoby, że balustrada musi odstawać

    wszystko zależy od konstrukcji. upraszczając. jeśli klejenie ma na celu
    uniemożliwienie przesunięcia konstrukcji - tak, przykleiłbym. jeśli
    jednak opracie się o balustrade, może oderwać klej (czyli masz 2m
    prostej barierki) to absolutnie nie.
    ToMasz

  • 4. Data: 2016-07-24 11:55:31
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    pl...

> [...]
    >Inny wariant to mocowanie boczne albo dolne ale wzdłuż jednej krawędzi
    >biegnie rynna i takie mocowanie oznaczałoby, że balustrada musi odstawać

    Balustrada - czyli ktoś się na tym może oprzeć: kategorycznie odradzam.

    Hydroizolację należy zabezpieczyć chemią. Robisz otwory i w nich kotwiczysz
    nagwintowane pręty - kotwica ma być chemiczna czyli szczelna. Do prętów - po
    zaspoinowaniu - przykręcasz balustradę.

  • 5. Data: 2016-07-24 13:03:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-24 o 11:55, Ghost pisze:

    > Hydroizolację należy zabezpieczyć chemią. Robisz otwory i w nich
    > kotwiczysz nagwintowane pręty - kotwica ma być chemiczna czyli szczelna.
    > Do prętów - po zaspoinowaniu - przykręcasz balustradę.

    Gdyby to było tak proste, że po jednym pręcie chemicznie kotwię na jeden
    element balustrady - to bym w ogóle się nie zastanawiał.
    Jednak te balustrady mają zwykle mocowania na 4 śruby wkręcane od góry w
    podłoże i to na ostatnim etapie gdy wszystkie warstwy izolacyjne są już
    wykonane - więc nieszczelność jest gwarantowana.

    U mnie warstwy od góry wymyśliłem sobie tak:
    5 cm jastrychu, na którym ma być posadzka żywiczna
    pod betonem dwie warstwy papy
    poniżej płyta OSB 22mm na konstrukcji drewnianej
    pod papą naokoło obróbki blacharskie zachodzące na pionowe elementy ściany.

    Spadek tarasu jest około 1%.

    --
    MN

  • 6. Data: 2016-07-24 18:12:06
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-07-24 o 13:03, Marcin N pisze:

> [...]
    > poniżej płyta OSB 22mm na konstrukcji drewnianej
    > pod papą naokoło obróbki blacharskie zachodzące na pionowe elementy

    Skoro tak masz to łapy na których będzie stała przyklej aby się nie
    przesuwała po taracie ale z boków musisz ją przykręcić do ściany na
    kotwach, ja podobnie zrobiłem balustradę na wykuszu, i to wystarczy.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 7. Data: 2016-07-24 18:46:08
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    a.pl...

    >Gdyby to było tak proste, że po jednym pręcie chemicznie kotwię na jeden
    >element balustrady - to bym w ogóle się nie zastanawiał.

    No zwykle jest tak, ze przynajmniej trzy - ale jaki tu problem?

    >Jednak te balustrady mają zwykle mocowania na 4 śruby wkręcane od góry w

    Dziwne to łączenie, bo zwykle jest po prostu dziura w "stopie" i co w nią
    wsadzisz - czy pręt od dołu (mocowany nakrętką), czy śrubę z góry to twoja
    sprawa.
    Ale nawet jeśli jest jak piszesz to nadal nie ma problemu bo są kotwy z
    gwintem wewnętrznym

    http://kotwa-chemiczna.pl/pl/p/Tuleja-stalowa-z-gwin
    tem-wew-M08-Kotwa-Chemiczna/246

    >podłoże i to na ostatnim etapie gdy wszystkie warstwy izolacyjne są już
    >wykonane - więc nieszczelność jest gwarantowana.

    Nieprawda

> [...]
    >poniżej płyta OSB 22mm na konstrukcji drewnianej
    >pod papą naokoło obróbki blacharskie zachodzące na pionowe elementy ściany.

    No więc nic niezwykłego - a jak Tobie się zdaje, jak "normalnie" mocuje się
    balustrady? Tak jak ci opisałem.

    Nie kombinuj, bo się komuś krzywda może stać.

  • 8. Data: 2016-07-24 18:47:34
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup

    >Skoro tak masz to łapy na których będzie stała przyklej aby się nie
    >przesuwała po taracie ale z boków musisz ją przykręcić do ściany na
    >kotwach, ja podobnie zrobiłem balustradę na wykuszu, i to wystarczy.

    Wykusz jest wąski, nie dodawaj mu odwagi na to klejenie.