eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBalustrada na tarasie - czy można ją tylko przykleić do podłoża? › Re: Balustrada na tarasie - czy można ją tylko przykleić do podłoża?
    From: "Ghost" <n...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Balustrada na tarasie - czy można ją tylko przykleić do podłoża?
    Date: Sun, 24 Jul 2016 18:46:08 +0200

    dyskusyjnych:5794a090$0$12558$6...@n...neostrad
    a.pl...

    W dniu 2016-07-24 o 11:55, Ghost pisze:

    >Gdyby to było tak proste, że po jednym pręcie chemicznie kotwię na jeden
    >element balustrady - to bym w ogóle się nie zastanawiał.

    No zwykle jest tak, ze przynajmniej trzy - ale jaki tu problem?

    >Jednak te balustrady mają zwykle mocowania na 4 śruby wkręcane od góry w

    Dziwne to łączenie, bo zwykle jest po prostu dziura w "stopie" i co w nią
    wsadzisz - czy pręt od dołu (mocowany nakrętką), czy śrubę z góry to twoja
    sprawa.
    Ale nawet jeśli jest jak piszesz to nadal nie ma problemu bo są kotwy z
    gwintem wewnętrznym

    http://kotwa-chemiczna.pl/pl/p/Tuleja-stalowa-z-gwin
    tem-wew-M08-Kotwa-Chemiczna/246

    >podłoże i to na ostatnim etapie gdy wszystkie warstwy izolacyjne są już
    >wykonane - więc nieszczelność jest gwarantowana.

    Nieprawda

    >U mnie warstwy od góry wymyśliłem sobie tak:
    >5 cm jastrychu, na którym ma być posadzka żywiczna
    >pod betonem dwie warstwy papy
    >poniżej płyta OSB 22mm na konstrukcji drewnianej
    >pod papą naokoło obróbki blacharskie zachodzące na pionowe elementy ściany.

    No więc nic niezwykłego - a jak Tobie się zdaje, jak "normalnie" mocuje się
    balustrady? Tak jak ci opisałem.

    Nie kombinuj, bo się komuś krzywda może stać.