  • 31. Data: 2010-12-06 21:58:47
    Temat: Re: Banialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem.
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    news:idjlco$b4o$1@news.onet.pl...

    > No tak, to bylo uproszczenie. Mniej wiecej chodzilo o to, ze woda z dolu
    > zasobnika o temp. ok. 9C mozna rozgrzac kolektor bez dostarczania
    > dodatkowej energii procz energii pompy rzecz jasna co byloby sensownym
    > rozwiazaniem. Byloby a nie jest niestety.

    Zapomnij, że taka zimna woda będzie w stanie przkazać odpowiednią ilość
    energii poprzez wężownicę kolektora.
    Im mniejsza róznica temperatur tym moc wężownicy jest mjniejsza.
    Aby stopić śnieg z kolektora musisz do kolektora dostarczyć energii więcej
    niż on sam oddaje do otoczenia. W przeciwnym razie nie uzyskasz wzrostu
    temperatury.

    > W czasie kiedy kolektor prozniowy mogby sie popisac swoja skutecznoscia
    > najzyczajniej w swiecie nie ma slonca, lub jest go na tyle malo zeby taki
    > wybor byl uzasadniony. Reszta wnioskow to pochodne parametrow samych
    > kolektorow i sa scisle zwiazane z iloscia slonca w poszczegolnych okresach
    > a takze sama moca docierajaca do ziemii. Ktos majacy jako takie pojecie o
    > czy pisze wyciagnie wlasne wnioski.

    Pamiętasz jak pisałem o bezsensie użytkowania kolektorów w okresie zimy, co
    spotkało się z wielkim oburzeniem Marko ? :)
    Pisałęm wtedy, że w okresie grzewczym oszczędności związane z użytkowaniem
    klektoró są znikome, bo i tak jesteśmy zmuszeni grzać dom kotłem CO.

    > Wierze w to bez testow, ale na moj gust lepiej znalezc inne rozwiazanie o
    > ktorym juz tu pisalem. W skrocie, oba kolektory instalacyjnie nalezy
    > traktowac tak samo z dostepem do recznego odsniezania.

    Samo odśnieżanie może nie spełnić zadania, ponieważ często dochodzi do
    oblodzenia kolektorów na skutek zamarzania podtopniałego śniegu.

  • 32. Data: 2010-12-06 22:05:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Samo odśnieżanie może nie spełnić zadania, ponieważ często dochodzi do
    > oblodzenia kolektorów na skutek zamarzania podtopniałego śniegu.

    I tu lepsze beda wlasnie kolektory plaskie. Z mala warstwa sronu czy lodu
    poradza sobie spokojnie, ze sniegiem juz nie bardzo, bo gdzie ten snieg
    moglby sie zsunac?
    To sa wszystko problemy techniczne. W teorii wszystko ladnie sie samo zrobi,
    snieg sie zsunie lod sie stopi. Ale zycie to nie jebajka jak to mowia i
    ksiazkowe teorie mozna sobie wsadzic...

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2010-12-07 08:34:37
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > Samo odśnieżanie może nie spełnić zadania, ponieważ często dochodzi do
    > oblodzenia kolektorów na skutek zamarzania podtopniałego śniegu.

    Tego problemu wogóle u siebie nie zauważyłem. Jezeli nawet kolektor był
    podczas mrozów miejscami pokryty lodem to i tak się oczyścił od bezpośrednio
    padających promieni słonecznych (sublimacja) oraz od dołu od kolektora.

    Marek