  • 1. Data: 2010-12-04 21:29:54
    Temat: Lód wewnątrz garażu?
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Wiram
    Proszę Was o ocenę czy normalne jest pojawienie się zlodowacenia na
    wewnętrznych ścianach nieogrzewanego i nieocieplonego garażu.
    To moja pierwsza zima. Garaż dostawiony do domu.
    Bez okien. Tylko brama wjazdowa ocieplona.
    Zlodowacenia pojawiają się w rogach ściany (zarówno pionowych jak i
    poziomych),
    Na dachu garażu jest taras.

    Podobne zlodowacenie pojawia się też wokół bramy wjazdowej,
    no ale tam jest to wytłumaczalne...

    Th in A

  • 2. Data: 2010-12-05 06:36:57
    Temat: Re: Lód wewnątrz garażu?
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 4 Gru, 22:29, "P" <d...@g...pl> wrote:

    Coś takiego pojawi się zawsze gdy masz jakieś wentylacyjne połączenie
    garażu z domem - kiedyś dyskutowałem z kimś kto chciał wyjście
    rekuperatora wprowadzić do garażu.
    Możesz mieć np jakieś nieszczelne drzwi między domem a garażem. Musisz
    uważać jak lód zejdzie to może pojawiać się pleśń.

  • 3. Data: 2010-12-05 07:05:11
    Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl>

    W dniu 2010-12-05 07:36, robertr pisze:
> [...]
    > Możesz mieć np jakieś nieszczelne drzwi między domem a garażem. Musisz
    > uważać jak lód zejdzie to może pojawiać się pleśń.

    A dlaczego tylko wtedy ??
    Na samochodzie zima wwozi się mnóstwo wody niezależnie co byś robił, a
    samochód nawet trochę wychłodzony to i tak trochę energii wprowadza. A
    nie każdemu chce się czekać ze 3-4h na wystudzenie auta żeby go
    wprowadzić do garażu. Zresztą i tak go odpalisz żeby wjechać.

    Wiec w garażu jest wilgotno, trochę cieplej niż na zewnątrz, wykrapla
    się na zimnym miejscu ściany i potem zamarza

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 4. Data: 2010-12-05 07:59:20
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 5 Gru, 08:05, Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl> wrote:

    > A dlaczego tylko wtedy ??
    > Na samochodzie zima wwozi si mn stwo wody niezale nie co by robi , a
    > samoch d nawet troch wych odzony to i tak troch energii wprowadza. A
    > nie ka demu chce si czeka ze 3-4h na wystudzenie auta eby go
    > wprowadzi do gara u. Zreszt i tak go odpalisz eby wjecha .
    >
    > Wiec w gara u jest wilgotno, troch cieplej ni na zewn trz, wykrapla
    > si na zimnym miejscu ciany i potem zamarza
    >
    > --
    > Z powa aniem
    > Bartosz Augustyniak

    Oświeć mnie gdzie napisałem: ''tylko wtedy''. Oczywiście to co
    piszesz jest oczywiste -
    masz racje.

    pozdr

  • 5. Data: 2010-12-05 11:22:54
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > Oświeć mnie gdzie napisałem: ''tylko wtedy''. Oczywiście to co
    > piszesz jest oczywiste -
    > masz racje.

    Ale wtedy też nie miałeś racji. Jest to dokładnie przetrenowane tej zimy.
    Na zewnątrz było (-)20 a dzisiaj jest (-)16, wylot rekuperacji w garażu
    otwarty a wilgoci ZERO :)
    Powiem więcej nie ma nawet szronu czy rosy na bramie. Mówię oczywiście o jej
    częściach metalowych, ponieważ sugerowałeś te miejsca jako potencjalne
    żródła .

    Tak więc twoja teoria w moim przypadku się nie sprawdza.

  • 6. Data: 2010-12-05 19:16:55
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 4 Gru, 22:29, "P" <d...@g...pl> wrote:
    > Coś takiego pojawi się zawsze gdy masz jakieś wentylacyjne połączenie
    > garażu z domem

    No tylko że ja nie mam takiego połączenia....
    Garaż jest tylko dostawiony do domu, ale z nim w żaden sposób nie połączony.

    Dziwny jest kierunek powstawania zmarzliny - zawsze wzdłuż rogów....

  • 7. Data: 2010-12-06 05:02:17
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > połączony.
    >
    > Dziwny jest kierunek powstawania zmarzliny - zawsze wzdłuż rogów....

    Moim zdaniem, przemarzanie w rogach jest efektem złego ocieplenia budynku
    oraz kiepskiej wentylacji.

    Właśnie rogi budynku narażone są na przemarzanie w pierwszej kolejności.
    Wynika to ze zwiększonego stosunku długości muru zewnętrznego do długości
    muru wewnętrznego na rogach. To powoduje że w tym miejscu utrata ciepła w
    czasie mrozów jest największa a przez to sam róg najzimniejszym miejscem w
    garażu.

    W rogach wentylacja jest też utrudniona, a że wilgoci w garażu nie brakuje
    więc i efekty przemarzania w postaci szronu czy lodu pokazują sie tam w
    pierwszej kolejności.

  • 8. Data: 2010-12-08 09:17:39
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Panowie,
    A czy ja dobrze rozumiem, ze nawet gdyby garaż był ocieplony styro,
    to bez ogrzewania (czyli podniesienia temp)
    nic by się nie zmieniło? Tzn szron by pozostał?

  • 9. Data: 2010-12-08 09:40:52
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-12-05 20:16, P pisze:
> [...]
    > Garaż jest tylko dostawiony do domu, ale z nim w żaden sposób nie połączony.
    >
    > Dziwny jest kierunek powstawania zmarzliny - zawsze wzdłuż rogów....

    Tak jak już ktoś napisał: wwozisz wilgoć do garażu na samochodzie. No i
    nie masz wentylacji w tym garażu.
    A że zamarza w rogach to oczywiste-najzimniejsze miejsca.