  • 1. Data: 2010-12-03 16:46:02
    Temat: no to sie pochwale - moj kominek
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Joł panowie :)

    Ze dwa miesiace temu popelnilem obudowe kominka i czas sie pochwalic:

    http://szyna.civ.pl/kominek/kominek_przod.jpg
    http://szyna.civ.pl/kominek/kominek_bok.jpg

    Jako ze nigdy sie nie potrafie wziasc do zrobienia zdjecia w dzien, a
    i aparat juz leciwy (w dodatku moj piesek go ostatnio troche
    wytarmosil) - fotki nie wyszly za piekne, wiec je troche
    sfotoszopowalem co pewnie widac, lecz troche blizej dzieki temu
    kominkowi do oryginalu :)

    Jakby komus sie spodobalo albo chcialby zobaczyc proces powstawania
    (robilem dosc duzo fotek w trakcie) to pisac, zamieszcze w jakims
    albumie:)

    Sama buda to marmur (jasny -> bianco carrara, ciemny -> nero marquina)
    + KG. Koszt budy na gotowo w calosci - jakies 2k pln :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2010-12-03 16:56:07
    Temat: Re: no to sie pochwale - moj kominek
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
    >Jakby komus sie spodobalo albo chcialby zobaczyc proces powstawania
    >(robilem dosc duzo fotek w trakcie) to pisac, zamieszcze w jakims
    >albumie:)

    dawaj te foty :)

    b.

  • 3. Data: 2010-12-03 19:29:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...
    >Joł panowie :)
    >
    >Ze dwa miesiace temu popelnilem obudowe kominka i czas sie pochwalic:

    Jol Panocku.
    Mi sie podoba, dawaj te foty...

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-12-03 20:18:21
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    łoł... ładnie... choć jak na mój gust za ciemno... ale to mój gust...
    obiektywnie profesjonalna robota...:-)

    dawaj foty ze szczegółami budowy...
    pytania:
    jak rozwiązałeś wentylacje wkładu, kratki pod spodem nie widzę, z tego
    co pamiętam to kominek z płaszczem więc nie jest to tak ważne, ale
    jednak...
    no i jak z dostępem do instalacji wodnej nad czopuchem, nie wiem co to
    za kominek, u mnie musi być dojście do zaworu bezpieczeństwa i
    czujnika wkręconego w czopuch, tam też mam ręczne awaryjne
    dopuszczanie zimnej wody... ja mam obłożone imitacją piaskowca i dwie
    płytki są wklejone na drzwiczki rewizyjne na magnesach
    tak było w trakcie budowy:
    http://www.studioonline.pl/pliki/kominek01.jpg
    http://www.studioonline.pl/pliki/kominek02.jpg
    tak po:
    http://www.studioonline.pl/pliki/kominek03.jpg
    a tak się piaskowiec okopcił po kilku paleniach:
    http://www.studioonline.pl/pliki/kominek04.jpg
    nie do odczyszczenia, będę wymieniał po sezonie osmolone płytki i
    robił coś w stylu odstającej szerokiej ramki odsuwającej dym od
    obudowy, ramka będzie łatwo zmywalna...
    ... a co... też się chwalę...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-12-03 20:29:18
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    a.googlegroups.com...
    >a tak się piaskowiec okopcił po kilku paleniach:
    >http://www.studioonline.pl/pliki/kominek04.jpg

    no to lipa. Jak bedziesz juz grzebał to pomyśl o miejscu na drewno - cos w
    stylu adama. Ja u siebie tez tak wymysliłem i wiedze ze nie ja pierwszy :-)
    Tyle ze moje jeszcze na papierze :)

    b.

  • 6. Data: 2010-12-03 20:36:01
    Od: "widow" <w...@t...pl>

    Ze dwa miesiace temu popelnilem obudowe kominka i czas sie pochwalic:

    http://szyna.civ.pl/kominek/kominek_przod.jpg
    http://szyna.civ.pl/kominek/kominek_bok.jpg

    Może i ładne by to było, gdyby nie jedno ale:
    całość sprawia wrażenie jakby było złożone z klocków, które nie do końca są
    ze sobą poskładane + klasyczna rama drzwiczek wkładu, która niestety nie
    współgra z nowoczesnym wyglądem kominka.
    Kolorystyka wg mnie trafiona.
    Najważniejsze, żeby właścicielowi się to podobało:)

  • 7. Data: 2010-12-03 20:49:51
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Jakby komus sie spodobalo albo chcialby zobaczyc proces powstawania
    > (robilem dosc duzo fotek w trakcie) to pisac, zamieszcze w jakims

    Obudowa bardzo ładna. Gratuluję :)

    > Sama buda to marmur (jasny -> bianco carrara, ciemny -> nero marquina)
    > + KG. Koszt budy na gotowo w calosci - jakies 2k pln :)

    Drogo coś... :-P

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2010-12-03 20:57:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Gru, 21:36, "widow" <w...@t...pl> wrote:
    > Ze dwa miesiace temu popelnilem obudowe kominka i czas sie pochwalic:
    >
    > http://szyna.civ.pl/kominek/kominek_przod.jpghttp://
    szyna.civ.pl/kominek/kominek_bok.jpg

    > Mo e i adne by to by o, gdyby nie jedno ale:
    > ca o sprawia wra enie jakby by o z o one z klock w, kt re nie do ko ca s
    > ze sob posk adane + klasyczna rama drzwiczek wk adu, kt ra niestety nie
    > wsp gra z nowoczesnym wygl dem kominka.
    > Kolorystyka wg mnie trafiona.
    > Najwa niejsze, eby w a cicielowi si to podoba o:)

    I tak wlasnie mialo byc :-) Caly salon robie w stylu "jak z klockow" -
    wszystko kanciate, zadnych okraglosci. Sufit podwieszany tez mam w tym
    stylu - przez caly pokoj (5,5mb) leci obnizony o 15cm pas (szerokosci
    1m), grubosci ok 7-8cm. Zza niego swieca LEDy.

    Tu na kominku na gorze beda dwa swiecace w dol spoty (łoł co za
    slownictwo) - czyli ot dwa reflektorki z ozdobnymi, slabymi LEDami
    skierowanymi w dol (troche rozjasni to szarosc kominka:), a spod tego
    bialego marmuru bedzie na calej dlugosci lekkie podswietlenie linijka
    LEDowa :)

    Co do ramki drzwiczek - masz racje, coprawda nie ma na niej rycerza,
    miecza, czy co tam ale zbyt nowoczesnie nie wyglada. Na szczescie moge
    do niej dokupic taka ramke:

    http://img0.kratki.com/images/products/1744/4c7219ab
    a0de6_full.jpg

    I to powinno nadac wiecej nowoczesnosci drzwiczkom :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-12-03 21:14:30
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Gru, 21:18, s_13 <s...@i...pl> wrote:
    > łoł... ładnie... choć jak na mój gust za ciemno... ale to mój gust...

    Mialo byc ciemno bo po drugiej stronie mam dwie sciany pomalowane na
    ostro-krwisto czerwono :-) No i zdecydowanie bardziej praktyczne ->
    nie powinno sie tak szybko zabrudzic ;) Szczegolnie, ze zapodalem
    najdrozsza scieralna tikurille (na szczescie okazuje sie, ze szarosci
    i czernie sa najtanszymi z wszystkich pigmentow i farba jakos
    specjalnie droga nie byla :)

    > obiektywnie profesjonalna robota...:-)

    Dzieki :-)

    > dawaj foty ze szczegółami budowy...

    Zaraz sciagne z aparatu i puszcze, choc moje lacze cos niewydala wiec
    nie wiem ile to potrwa.

    > pytania:
    > jak rozwiązałeś wentylacje wkładu, kratki pod spodem nie widzę, z tego
    > co pamiętam to kominek z płaszczem więc nie jest to tak ważne, ale
    > jednak...

    W czasie budowy (co bedzie widac na zdjeciach) rure dymna opatulilem
    welna mineralna. Potem wyszlo, ze to jednak troche blad (mimo, ze sama
    welna powinna spokojnie temperatury tam panujace wytrzymac). No i
    jeszcze nie wiem co zrobie szczerze mowiac ;-) Narazie ta welna sobie
    tam wisi. Mam jednak furtke -> patrzac na przod kominka po prawej
    stronie, nad ta polka z bialego marmuru.. Jest pustka ;-) Docelowo to
    czyms zatkam, a narazie robi to za otwor rewizyjny - od biedy potrafie
    sie tam wcisnac i mam dostep do calego kominka od srodka:D

    Przypuszczam, ze ta welne sciagne i dorobie kratke od wewnatrz wneki
    na drewno. Wlot zostanie w "otworze rewizyjnym" (pewnie przywale tam
    plyte KG i dorobie kratke, albo wogole zostawie dziure - tego i tak
    nie widac dopoki sie ktos specjalnie tam nie schyli :)

    > no i jak z dostępem do instalacji wodnej nad czopuchem, nie wiem co to

    Czesc instalacji mam z drugiej strony sciany - we wnece na lodowke.
    Obudowana KG z otworami rewizyjnymi jakby trzebabylo dojsc. Jest tam w
    sumie tylko naczynie przelewowe i zawor bezpieczenstwa. Reszte, tj.
    zawory, wymiennik ciepla i pompy mam pietro nizej, akurat tam mam
    kotlownie :) Takze super mi to wszystko sie ulozylo.

> [...]
    > dopuszczanie zimnej wody... ja mam obłożone imitacją piaskowca i dwie
    > płytki są wklejone na drzwiczki rewizyjne na magnesach

    Tego sie wlasnie obawialem i u siebie zrezygnowalem w tym miejscu z
    plytek. Dalem szorowalna ciemna farbe, tak mi zreszta bardziej pasuje
    - mialo byc tak troche minimalistycznie :)

    > nie do odczyszczenia, będę wymieniał po sezonie osmolone płytki i
    > robił coś w stylu odstającej szerokiej ramki odsuwającej dym od
    > obudowy, ramka będzie łatwo zmywalna...
    > ... a co... też się chwalę...:-)

    U mnie te role pelni ta ramka z ciemnego marmuru. Najwiecej babrania
    sie z nia bylo bo trzebabylo zespawac z ceownika specjalna rame zeby
    go tam wkleic - sam marmur jest zbyt kruchy zeby go poprostu oprzec na
    tych boczkach marmurowych i wszystko wisi przyklejone do tej ramki
    elastycznym klejem :) Z poczatku plany byly takie ze ramka bedzie
    bardziej wysunieta, a plyta KG bardziej schowana ale z powodow
    technicznych (i troche z lenistwa bo wiecej roboty by bylo) zrobilem
    tak, ze plyta KG jest ok 1cm wglebi w stosunku do marmurowej ramki, a
    sama ramka jest wysunieta ok 3cm przed gorna krawedz kominka, tzn. po
    otwarciu drzwiczek ewentualny dym najpierw "uderza" w 3cm ramke i
    troche sie rozprasza :) Poki co nie widze zadnych zabrudzen (choc u
    mnie nie ma zjawiska "buchania" dymu - po otwarciu przepustnicy
    wystarczy delikatnie drzwiczki otworzyc i nic nie wylatuje na pokoj).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2010-12-03 21:15:15
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Gru, 21:49, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Drogo co ... :-P

    Tanio jak barszcz! Firma wzielaby z 10k ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.