  • 1. Data: 2010-12-04 18:34:05
    Temat: Czy można murowac klinkier na zwykła zaprawe cementowo wapienna we wnątrz domu ??
    Od: "volv" <v...@p...onet.pl>

    Mam pytanie: Czy można murować klinkier na zwykła zaprawę z zawatrościa
    cementu jeżeli jest to wewnątrz budynku i wówczas nie powstaną wykwity ??
    Po prostu chce zaoszczędzić na zaprawie bo typowa do klinkieru jest droga a
    ja mam do postawienia małą ściankę w środku

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-12-04 19:51:55
    Temat: Re: Czy mo?na murowac klinkier na zwyk?a zaprawe cementowo wapienna we wn?trz domu ??
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-12-2010 o 19:34:05 volv <v...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mam pytanie: Czy mo?na murowaae klinkier na zwyk?a zaprawe z zawatro?cia
    > cementu je?eli jest to wewn?trz budynku i wówczas nie powstan? wykwity ??
    > Po prostu chce zaoszczedziae na zaprawie bo typowa do klinkieru jest
    > droga a
    > ja mam do postawienia ma?? ?cianke w ?rodku
    No i ile zarobisz na zaprawie że dasz zwykłą?
    a stracisz na klinkierze że go pobrudzisz lub wyjdą ci wykwity?
    liczyłeś? jakbyś na cały dom robił elewację to wtedy mozna by się
    zastanowić
    ale dla małej ścianki? warto? wg mnie NIE.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-12-05 09:06:47
    Temat: Re: Czy mo?na murowac klinkier na zwyk3a zaprawe cementowo wapienna we wn?trz domu ??
    Od: "volv" <v...@p...onet.pl>

    >No i ile zarobisz na zaprawie że dasz zwykłą?
    >a stracisz na klinkierze że go pobrudzisz lub wyjdą ci wykwity?

    No właśnie, interesuje mnie czy w suchym pomieszczeniu wyjda wykwity czy nie
    ?? (bo na zewnatrz napewno tak)

  • 4. Data: 2010-12-05 09:34:28
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "volv" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie, interesuje mnie czy w suchym pomieszczeniu wyjda wykwity czy
    > nie ?? (bo na zewnatrz napewno tak)

    W "suchym pomieszczeu" też nie będziesz miał przeciez klimatu pustynnego,
    tylko normalny, jak to u nas, znaczy wilgotność powietrza może być czasem
    (zwłaszcza w nowowybudowanym domu) dość spora. I to do pojawienia się
    wykwitów może wystarczyć.

    J.

  • 5. Data: 2010-12-05 10:51:28
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-05 10:06, volv pisze:

    > No właśnie, interesuje mnie czy w suchym pomieszczeniu wyjda wykwity czy nie
    > ?? (bo na zewnatrz napewno tak)

    Nie muszą wyjść na zewnątrz. Do wykwitów trzeba kilku warunków.

    Wewnątrz masz mniejsze szanse na wywkity, zwłaszcza, że nasiąkliwość
    klinkieru jest bardzo mała. Poza tym możesz zawsze przetrzeć szczotką (w
    żadnym wypadku nie używaj wody do zmywania wykwitów).

    M.

  • 6. Data: 2010-12-06 13:22:07
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 5 Gru, 10:06, "volv" <v...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    Witaj

    Żeby na zewnątrz wyszły lub nie wykwity trzeba spełnić kilka warunków,
    ale zaprawa wcale nie jest najistotniejsza ;)
    We wnętrzu kiedy nie masz wilgoci zagrożenie wykwitami spada prawie do
    zera, ale bardziej istotna jest zaprawa ponieważ dobra wprowadza mniej
    wody do muru, daje czystsze murowanie (nie brudzi cegły) - lepiej
    wiąże (zakładam że użyjesz cegły dekoracyjnej ręcznie formowanej,
    która ma większa nasiąkliwość), daje możliwość wyboru koloru spoiny i
    powtarzalność tego koloru.

    Pozdrawiam
    Sebastian