  • 1. Data: 2009-03-08 13:45:02
    Temat: Bateria umywalkowa, czy to się smaruje?
    Od: "Pawel" <1...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    od jakiegoś czasu jednouchwytowa bateria umywalkowa zaczęła mi bardzo
    ciężko "chodzić". Objawia się to tym, że trzeba niemałej siły, by nią
    regulować wypływ i temperaturę wody. Rozkręciłem ją i w środku - między tymi
    dwoma elementami ceramicznymi zauważyłem ślady (resztki) jakiegoś białego
    ni to smaru ni to nalotu. Czy ktoś wie, czy to rzeczywiście smar, a jeśli
    tak, to jaki?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2009-03-09 16:55:30
    Temat: Re: Bateria umywalkowa, czy to się smaruje?
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Pawel" <1...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > ciężko "chodzić". Objawia się to tym, że trzeba niemałej siły, by nią
    > regulować wypływ i temperaturę wody. Rozkręciłem ją i w środku - między

    Tego się nie smaruje to są wypolerowane płytki ceramiczne. Kup mieszacz w
    Castoramie, były po 18zł i zapomnij o problemie. Musisz zdjąć uchwyt i
    odkręcić tą wielką śrubę i wziąć na wzór.
    Jeśli bateria jest Polska to mieszacza nie kupisz albo kupisz drożej niż
    nowa bateria, a jeśli inna to jak pisałem około 2 dych.

  • 3. Data: 2009-03-09 19:19:16
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 08.03.2009 Pawel <1...@N...gazeta.pl> napisał/a:
    > Witam,
    > od jakiegoś czasu jednouchwytowa bateria umywalkowa zaczęła mi bardzo
    > ciężko "chodzić". Objawia się to tym, że trzeba niemałej siły, by nią
    > regulować wypływ i temperaturę wody.

    A jaka woda - twarda, czy miękka?
    Jeśli twarda woda, to może kamień? Octem spróbować zalać na noc, może co
    pomoże. A u siebie wszelkie wodne ustrojstwa smarowałem naskosilem
    http://allegro.pl/item572969581_smar_silikon_teflon_
    puszka_0_25kg_naskosil_11.html
    Daje dosyć ciekawe efekty: lekki przyjemny opór, taki płynny... ;)
    No i ma ponoć atest PZH (co było dla mnie ważne).

    pzdr,
    szadok

  • 4. Data: 2009-03-09 19:34:46
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "szadok" <s...@t...pl> wrote in message

    > http://allegro.pl/item572969581_smar_silikon_teflon_
    puszka_0_25kg_naskosil_11.html
    > Daje dosyć ciekawe efekty: lekki przyjemny opór, taki płynny... ;)
    > No i ma ponoć atest PZH (co było dla mnie ważne).

    Czy ty chcesz mieszacz ceramiczny smarować ?

  • 5. Data: 2009-03-09 20:21:55
    Od: "Pawel" <1...@g...pl>

    kiki <s...@s...ss> napisał(a):

    > Czy ty chcesz mieszacz ceramiczny smarować ?

    Godzinę szperałem w necie. Oczywiście, te ceramiczne części baterii się
    smaruje. Znalazlem kilka smarów np. f-my Bisan, ale wszystko w zbyt dużych
    opakowaniach lub opakowaniach zbiorczych. Jutro spróbuje podzwonić po
    sklepach instalacyjnych; może mi się poszczęści.
    Jeśli chodzi o to smarowanie, to np. KFK w warunkach gwarancji (jest na
    stronie fabryki) na baterię wymaga stosowania smarowania "właściwym" smarem.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2009-03-09 20:44:00
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 09.03.2009 kiki <s...@s...ss> napisał/a:

    > Czy ty chcesz mieszacz ceramiczny smarować ?

    A co ma do tego, że ceramiczny?
    Myślisz, że mu zaszkodzi? :P

    Jak coś ma zbyt duże tarcie, to po to są środki smarne, żeby to tarcie
    zredukować.

    Inna rzecz: być może trzeba wpierw dobrze wyczyścić/odkamienić.

    pzdr,
    --
    szadok

  • 7. Data: 2009-03-09 22:02:04
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

> [...]
    > zredukować.
    >
    > Inna rzecz: być może trzeba wpierw dobrze wyczyścić/odkamienić.

    Mnie się wydaje, że tych trących o siebie płytek sie nie smaruje. One są tak
    wypolerowane, że się wsysają jedna w drugą. Jak zaczyna ciężko chodzić to
    sie porysowały powierzchnie i tylko można wymienić. Większości nawet nie da
    sie rozebrać bez uszkadzania.

  • 8. Data: 2009-03-11 13:27:09
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Wytarła się pewnie gładź i bateria do wymiany

    T.

  • 9. Data: 2009-03-11 16:01:10
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> wrote in message
    > Wytarła się pewnie gładź i bateria do wymiany

    Sam mieszacz w Castoramie po 18zł