  • 1. Data: 2009-03-08 09:28:31
    Temat: drzwi wejściowe otwierane na zewnątrz czy do wewnątrz ?
    Od: f...@g...com

    witam wszystkich.
    mam taki dylemat. jestem na etapie zamykania stanu surowego domu.
    w projekcie przewidziano drzwi wejściowe otwierane do wewnątrz jednak
    znajomy podpowiada mi ,ze lepiej zamontować drzwi otwierane na
    zewnątrz.w obu przypadkach
    otwieranie jest komfortowe ,drzwi są w narożnoku ,a nad drzwiami
    wejsciowymi jest zadaszenie więc nie są zbytnio narazone na deszc
    itp.
    jeszcze jedna sprawa .. czy taką zmiane musze uzgadniać np z
    kierownikiem budowy ?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-08 10:07:15
    Od: "R<>P" <n...@o...pl>

    Użytkownik <f...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
[...]

    formalnie pewnie nie musisz uzgadniać (w senise, że nie może ci zabronić),
    ale po cos masz tego kierownika, więc go przynajmniej poinformuj - może
    będzie widział jakiś problem, którego Ty nie dostrzegasz.
    co do drzwi - w zależności od firmy drzwi otwierane na zewnątrz bywają inne
    od tych do wewnatrz (bardziej odporne na zaciekanie) i droższe. Montując
    drzwi nieprzystosowane do tego stracisz gwarancję. Sprawdź ceny i
    zadecyduj - tak ma na przykład Dierre.
    Co do wygody otwierania - szczerze wątpię. Otwierając na zewnątrz z reguły
    musisz zganiać gości spod drzwi i podest musi być zdecydowanie szerszy ;)

    pozdr

    R<>P

  • 3. Data: 2009-03-08 10:14:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    .
> [...]
    >itp.
    >jeszcze jedna sprawa .. czy taką zmiane musze uzgadniać np z

    Otwierane na zewnątrz są wygodniejsze i nie zabierają miejsca w wiatrołapie.
    A kierbud do tego raczej niepotrzebny.

    Kris

  • 4. Data: 2009-03-08 11:11:04
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]
    >otwieranie jest komfortowe ,drzwi są w narożnoku ,a nad drzwiami
    >wejsciowymi jest zadaszenie więc nie są zbytnio narazone na deszc

    ja wlasnie jestem na etapie projektu ind. Bardzo długo zastanawialem sie
    nad tym czy drzwi maja byc otwierane na zewnatrz czy do srodka.

    Co przemawia przeciw otwieraniu na zewnatrz:
    - Drzwi powinny byc raczej osadzone glebiej (aby nie zacinal deszcz - choc
    przy daszku
    ten argument jest raczej salaby)
    - zdaje sie ze latwiej wywazyc takie drzwi - zawiasy od zewnatrz
    - przy bardzo silnym wietrze, trudniejsze zamkniecie, oraz
    niebezpieczenistwo
    ze drzwi z impetem zostana otwarte.
    - wymagany wiekszy taras wejsciowy

    Co przemawia za otwieraniem na zewnatrz:
    - gdy otwierasz drzwi a na tarasie wejsciowym jest snieg, nie wciagasz go do
    srodka,
    tylko wymiatasz na zewnatrz
    - trudniejsze do staranowania przez zlodzieja
    - nie zabieraja miejsca w wiatrolapie, szczegolnie przydatne w malenkich
    wiatrolapach.
    - wydaje sie, ze sa bezpieczniejsze dla ucieczki w razie pozaru, czy innego
    nieszczesliwego wypadku - kazdy czlowiek ma tendencje do uciekania od
    niebezpieczenstwa
    a co za tym idzie nie "rozplaszczy sie na drzwiach - ale to taki troche
    naciagany argument,
    bo pewnie nei planujesz pozaru w domu :-)
    Podobnie jezeli ktos wewnatrz domu bardzo slabo sie poczuje , latwiej je
    otworzyc
    i sie ewakulowac - ale to taki dosc dramatyczny argument.
    - bardzo dobre rozwiazanie dla niechcianych gosci - otwierasz z impetem ;-)
    i juz problem z glowy ;-)

    Ja zdecydowalem sie na drzwi otwierane na zewnatrz, poniewaz mam
    mikroskopijny wiatrolap
    po drugie nie chce sniegu w domu no i ostatecznie przekonal mnie ostatni
    argument ;-).

    Nie wiem czy to cokolwiek znaczy, ale poogladaj projekty gotowe i zdaje sie
    ze wiekszosc domow ma wlasnie otwierane drzwi na zewnatrz.

    >jeszcze jedna sprawa .. czy taką zmiane musze uzgadniać np z
    >kierownikiem budowy ?

    tu nie mam pojęcia jak wyglada prawnie, ale zmiana wydaje sie
    nieznaczna i nieznacznie wpływająca na konstrukcje domu.
    IMHO zadna zgoda czy to architekta czy kierownika nie bedzie
    wymagana. Ale to tylko moje prywatne zdanie.

    Pzdr
    Darek

  • 5. Data: 2009-03-08 12:59:15
    Od: f...@g...com

    On 8 Mar, 12:11, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    > IMHO zadna zgoda czy to architekta czy kierownika nie bedzie
    > wymagana. Ale to tylko moje prywatne zdanie.

    dzieki za pomoc w wyborze:)
    wybrałem drzwi otwierane na zewnątrz.
    wiatrołap mam raczej mały więc wasze argumenty są pomocne.pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-03-08 13:10:33
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >dzieki za pomoc w wyborze:)
    >wybrałem drzwi otwierane na zewnątrz.
    > wiatrołap mam raczej mały więc wasze argumenty są pomocne.

    ale prosze odpowiedz szczerze!!!! argument z gośćmi
    przekonał Cię ostatecznie ;-), prawda!?

    Pzdr
    Darek

  • 7. Data: 2009-03-08 16:08:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Otwierane na zewnątrz są wygodniejsze i nie zabierają miejsca w
    > wiatrołapie. A kierbud do tego raczej niepotrzebny.

    Bedzie tyko kiepsko, jak gosciom zeby sie powybija przy otwieraniu. :-))

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-03-08 16:13:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ale prosze odpowiedz szczerze!!!! argument z gośćmi
    > przekonał Cię ostatecznie ;-), prawda!?

    Nie, sadomasochistyczne zamilowanie do wyrwanej reki z ramienia przy silnym
    wietrze w czasie otwierania drzwi. :-DDD

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-03-08 18:51:52
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Darek napisał(a):
    > ja wlasnie jestem na etapie projektu ind. Bardzo długo zastanawialem sie
    > nad tym czy drzwi maja byc otwierane na zewnatrz czy do srodka.
    [...]
    > Co przemawia za otwieraniem na zewnatrz:
    [...]
    > - nie zabieraja miejsca w wiatrolapie, szczegolnie przydatne w malenkich
    > wiatrolapach.

    No chyba, ze wiatrolap jest wlasnie na zewnatrz ;)

> [...]
    > naciagany argument,
    > bo pewnie nei planujesz pozaru w domu :-)

    Nie jest naciagany - takie wlasnie sa zalecenia by drzwi ewakuacyjne
    otwieraly sie na zewnatrz - zgodnie z kierunkiem ucieczki (ewakuacji).

  • 10. Data: 2009-03-08 19:06:13
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Co przemawia za otwieraniem na zewnatrz:
    > - trudniejsze do staranowania przez zlodzieja

    drzwi to ostatnie wejście dla złodzieja