  • 1. Data: 2009-03-07 21:47:14
    Temat: Instalacje RTV Kraków
    Od: "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm>

    Poszukuję kogoś, kto mi zrobi nieskomplikowaną instlacje TV/NET/TELEFON w
    niedużym domu w stanie surowym zamkniętym, najlepiej w tym miesiącu (przed
    tynkami). Miasto Kraków. Byłbym wdzięczny za polecenie kogoś, bo jak do tej
    pory to wole nie mieć jak dać zrobić znalezionym na własną ręke osobom.

    ONYX
    Kraków
    ----------------

  • 2. Data: 2009-03-07 23:25:15
    Temat: Re: Instalacje RTV Kraków
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    ONYX pisze:
> [...]
    > pory to wole nie mieć jak dać zrobić znalezionym na własną ręke osobom.

    NETa Ci moge rozłożć.

    pozdrawiam
    gk

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-03-08 06:50:00
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    A to taka wielka sztuka położyć kilka kabli? To nie elektryka... tu nie
    trzeba się znać, żeby zrobić instalację.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 4. Data: 2009-03-08 11:24:39
    Od: "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    >A to taka wielka sztuka położyć kilka kabli? To nie elektryka... tu nie
    >trzeba się znać, żeby zrobić instalację.

    hihi, kiedy własnie elktrykę, co, cwu sam zrobiłem :D
    W sumie to mam jedynie problem z czasem. O ile TV instalacja jest na stronie
    DIPOL-u i to czaję, to prosiłbym o wskazanie jakiś prostych schematów do
    netu i telefonu ? Ja to mam równolegle/szeregowo łaczyć ? net chyba będe
    miał z tps-y.

    ONYX
    Kraków
    ----------------

  • 5. Data: 2009-03-08 11:50:44
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

> [...]
    > DIPOL-u i to czaję, to prosiłbym o wskazanie jakiś prostych schematów do
    > netu i telefonu ? Ja to mam równolegle/szeregowo łaczyć ? net chyba będe

    Net (kable UTP) pociągnij w gwiazdę, od np kotłowni do każdego punktu
    gdzie chcesz mieć podłączany komputer oddzielny kabelek. Do kotłowni
    dociągnij też kabelek od tepsy. Potem kupujesz router z modemem i masz
    gotową sieć. Zalecam max 8 gniazd, a najlepiej 4 dobrze przemyślane. Do
    laptopa w salonie wystarczy WiFi.
    Telefon możesz pociągnąć na tej samej zasadzie.

    KK

  • 6. Data: 2009-03-08 12:01:13
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > stronie DIPOL-u i to czaję, to prosiłbym o wskazanie jakiś prostych
    > schematów do netu i telefonu ? Ja to mam równolegle/szeregowo łaczyć ? net

    jaki duzy dom(ile pomieszczen) i ile gniazdek przewidujesz ?
    kabel jest tani wiec koszt pociagniecia wiekszej ilosci przewodow nie jest
    zlym pomyslem, ale moze sie zemscic jesli cena gniazdek w danym systemie od
    producenta reszty osprzetu wynosi okolo 50 zl :)

    jak ma byc zrobione dobrze to z jednego punktu gdzie bedziesz miec caly
    sprzet ciagniesz kable do kazdego z gniazdek
    proponuje maja skrzynke 6U 10", do tego patchpanel(taki 24 porty kosztuje
    grosze) i jakas polka moze sie przydac.
    co do kabla to mysle ze w domu wystarczy UTP ale za to nie najtanszej firmy
    ale jakiejs rozsadnej, bo tanie kable sie czasami dziwnie zachowuja a pod
    tynkiem to juz nic nie poprawisz pozniej.
    nie rozdrabnial bym sie tez na osobno kabel telefoniczny a osobno
    komputerowy.
    poprostu przewidzial bym 2xRj45 w kazdym punkcie i ciagnac tam kabel 2x UTP,
    prosciej a mozlwiosci o wiele wieksze.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 7. Data: 2009-03-09 16:17:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 7 Mar 2009 22:47:14 +0100, ONYX napisał(a):

> [...]
    > pory to wole nie mieć jak dać zrobić znalezionym na własną ręke osobom.

    Matko, naprawdę nie możesz tego zrobić sobie sam?
    Jakby co, to telefon masz w sig-u ;)

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2009-03-19 21:04:32
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    > poprostu przewidzial bym 2xRj45 w kazdym punkcie i ciagnac tam kabel 2x
    > UTP, prosciej a mozlwiosci o wiele wieksze.
    popieram Piotrka i tak jak on polecam rozwiazanie 2xUTP