  • 1. Data: 2009-03-07 21:27:20
    Temat: Okna kontra parapety
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Przy okazji odbierania dzisiaj oferty na okna spytałem o mozliwości montażu
    parapetów...
    Widziałem u okniarza okno demonstracyjne z plastikową listwa na spodzie
    (taki pusty profil), gdzies też czytałem, że najlepiej właśnie zamówic od
    razu takie listwy które potem znajdą się pomiędzy parapetem wewętrznym a
    zewnętrznym. No i teraz tak się zastanawiakm jak to powinno być zrobione
    przy założeniach nastepujących:
    - okna plastikowe (z roletami);-P
    - ściana 30 cm porotherm
    - ocieplenie 12-15 cm (chyba wełna)
    - parapet zewnętrzny - klinkierowy podokiennik (jak to się montuje w ogóle?)
    - parapet wewnętrzny kamienny.

    Facet od okien powiedział, że _najlepiej_ aby oba stykały się pod oknem a
    ewentualna szczelinę pianka lub silikonem wypełnić.... No i powiedział też,
    że zawsze zostawia ok 5 cm szpary pod oknem na montaż parapetów. Trochę mnie
    tym zbił z tropu. Czy jest jakaś precyzyjna wykładnia dotyczaca tego tematu?

    BTW: opłaca się dopłacić parę tys zł za szyby 3W - 0,8 (zamiast typowych 2W
    1,0)

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-03-08 09:09:03
    Temat: Re: Okna kontra parapety
    Od: "R<>P" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > dotyczaca tego tematu?
    >
    > BTW: opłaca się dopłacić parę tys zł za szyby 3W - 0,8 (zamiast typowych

    U mnie jest to tak zrobione, że po listwą mam około 1-2 cm na kliny
    poziomujące i to jest wypełnione pianką.
    Parapety po obu stronach dojdą do listwy. Sciana jak u Ciebie (poro 30 i
    okna zlicowane z zewnętrzną krawędzią muru) , więc zewnetrzny parapet będzie
    tylko na styropianie i też mam lekkie wątpliwości, czy moze być
    klinkierowy - muszę dopytać kierownika.
    Co do szyby 3W - moim zdaniem ma sens tylko w domu z rekuperatorem i
    ponadstandardowym ociepleniem.

    pozdr

    R<>P

  • 3. Data: 2009-03-08 10:06:03
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "R<>P" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > klinkierowy - muszę dopytać kierownika.
    > Co do szyby 3W - moim zdaniem ma sens tylko w domu z rekuperatorem i

    jezeli to są listwy transportowe proponuje wymontować bo będzie przemarzać
    parapety pod oknem wcale stykać się nie muszą lepiej będzie jak się tam
    znajdzie piana
    miedzy jednym a drugim wystarczy że parapety wejdą po centymetrze z kazdej
    strony

  • 4. Data: 2009-03-08 10:08:39
    Od: "R<>P" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znajdzie piana
    > miedzy jednym a drugim wystarczy że parapety wejdą po centymetrze z kazdej
    to jest specjalny profil podokienny

    pozdr

    R<>P

  • 5. Data: 2009-03-08 14:48:25
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > dotyczaca tego tematu?
    >
    > BTW: opłaca się dopłacić parę tys zł za szyby 3W - 0,8 (zamiast typowych

    Ja mam podobnie, jedyna różnica to suporex 30 zamiast pokemonów
    i styro 10 zamiast wełny.
    Ja te listwy miałem stand. i zostawiłem.
    Parapet zewn, na styro wylałem trochę "betoniku" i na tym pomurowane
    klinkierowe podokienniki dosunięte (ew z małą szczel) do tej listwy.
    A wewn dosunięty z małą szczel do listwy. Parapet wewn mocowany
    na biały klej do płyt kamiennych. Szczelina między oknem a parapetem
    wypełniona silikonem. SZczeline trzeba zostawiać i wypełniać silikonem.
    Przy wełnie z zewn coś trzeba coś pokombin żeby te parap. mont.

    Pozdr
    J23

  • 6. Data: 2009-03-08 14:54:45
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > BTW: opłaca się dopłacić parę tys zł za szyby 3W - 0,8 (zamiast typowych
    > 2W 1,0)

    Zawsze się opłaca dopłacić do docieplenia w długoterminowym okresie czasu.
    Pytanie tylko czy będzie to korzystniejsze niż lokata / zmniejszenie
    kredytu. Podaj ile dopłacisz za m2 i czym będziesz grzał to się policzy
    okres zwrotu.

  • 7. Data: 2009-03-08 17:32:27
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > to jest specjalny profil podokienny

    No też mi sie tak wydaje, a nie jakas listwa transportowa ;-P
    Ale czy stosowanie go ma sens bo ta piana to jest fajna jak sie ją nanosi,
    pytanie co za 20 lat?

    --
    Mariusz

  • 8. Data: 2009-03-08 17:36:44
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > Pytanie tylko czy będzie to korzystniejsze niż lokata / zmniejszenie
    > kredytu. Podaj ile dopłacisz za m2 i czym będziesz grzał to się policzy

    Dopłacę ok 6 tys zł do powierzchni mieszkalnej 170 m2, grzał będe gazem z
    dobrego pieca, wentylacja mechaniczna.
    Nie wiem czy masz na mysli m2 okna czy domu bo jak okna to musiałbym
    policzyć bo pare ich jest. W sumie np w piwnicy nie musza być takie (3 okna
    90x60 cm). Myslałem, żeby dać cieplejsze szyby w salonie/jadalni (4 okna
    120x150, drzwi 180x220) i sypialniach (drzwi 180x220, drzwi 90x220 2 szt no
    i 6 okienek typowych) bo tam w sumie się spedza czas. W kuchni i tak zwykle
    jest ciepło w gabinecie komputer mi podgrzeje ;-P

    --
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-03-08 22:43:45
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > Nie wiem czy masz na mysli m2 okna czy domu bo jak okna to musiałbym
    > policzyć bo pare ich jest. W sumie np w piwnicy nie musza być takie (3

    Powierzchnię okien. I jeszcze jaką temperaturę chcesz uzyskać w
    pomieszczeniach. Przykładowo:

    Temperatura w pomieszczeniu: 20stopni
    Średnia temperatura powietrza w sezonie rzewczym - 0 stopni
    Długość sezonu grzewczego - 200 dni
    Zmiana współczynnika U - 0,2 [W/m2*K]
    Gaz ziemny brutto - 1,81 [zł]
    Kocioł kondensacyjny

    Koszt zmaleje o 3,65 [zł/sezon*m2]. Jeśli teraz te 6000 dopłaty dotyczy
    100m2 okien to inwestycja (bez odsetek) będzie się zwracała 16 lat czyli
    jest prawie na pewno nieopłacalna. Jeśli masz tych okien 500m2 to z kolei na
    pewno warto.

  • 10. Data: 2009-03-09 09:19:40
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > BTW: opłaca się dopłacić parę tys zł za szyby 3W - 0,8 (zamiast typowych
> [...]
    Nie wiem jak teraz te szyby 3W wyglądają, ale kiedyś
    to była masakra. Znajomi wzięli i byli niezadowoleni.
    Zysk na cieple niby jest, ale jak się szło przez wieś to
    ten dom się wyrózniał, bo te szyby wydawały się jakby sine.
    A domek był ze 25-30m od drogi. Domyśleam się że i
    z wewnątrz widok był inny jak przy oknie 2W.
    No ale oni te okna zakładali ponad 10 lat temu, i teraz te
    2W mają ich parametry.
    Inna sparawa że w zasadzie wszystkie okna teraz są dość
    szczelne i jak masz kiepską wentylacje to codziennie musisz
    pokój przewietrzyć, albo okno rozszczelnić.
    Tak więc wydaje mi się że jest sens ich montowania tylko
    przy domku z wentyl mech z rekuperatorem i ponadstandartowym
    ociepleniem.
    Poza tym skoro zamierzasz montować rolety to jeśli będziesz ich używał
    tj. opuszczał rolety na noc to będą one jakby tą trzecią szybą, gdyż
    stanowią bariere od mrozu i wiatru (słońca i złodzieja też). a najzimniej
    jest z reguły
    w nocy.

    Pozdr
    J23