  • 1. Data: 2009-03-06 15:06:05
    Temat: BRAMA PRZESUWNA;)))
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    W najbliższych dniach będe robił fundament pod ogrodzenie i brame
    przesuwną.
    Mam w zwiazku z tym pytanie: czy w miejscach gdzie będa wózki od bramy
    powinienem już zabetonować sruby/kotwy czy coś w tym stylu, czy moge wózki
    przykręcic pózniej jakimiś kotwami do fundamentu.
    Czy rozstawy śrub we wózkach są standardowe czy każdy ma inny. Bo jeśli
    standardowe to moge teraz zabetonować po cztery zagwintowane pęty do których
    pózniej przykreciłbym wózki.
    Czy trafiliście w necie na jakąś strone o mocowaniach bram przesuwnych.

    Krzysiek

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-03-06 16:00:28
    Temat: Re: BRAMA PRZESUWNA;)))
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > powinienem już zabetonować sruby/kotwy czy coś w tym stylu, czy moge wózki
    > przykręcic pózniej jakimiś kotwami do fundamentu.

    Mój wykonawca bramy odradził kołki i dał mi takie "H" z profili ze szpilkami
    do zabetonowania żeby później na nich to przykręcić. Jak za miesiąc brama
    była gotowa (dwa tygodnie na cynkowni) to wszystko bez problemu pasowało.

  • 3. Data: 2009-03-06 16:33:46
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote in message

> [...]
    > szpilkami do zabetonowania żeby później na nich to przykręcić. Jak za
    > miesiąc brama była gotowa (dwa tygodnie na cynkowni) to wszystko bez

    Mnie też ten pierwszy odradzał i dał takie samo coś a później się okazało,
    że miał 2 ray drożej i z niego zrezygnowałem ale mocowania nie pasowały

  • 4. Data: 2009-03-06 19:59:03
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote in message

    > Mnie też ten pierwszy odradzał i dał takie samo coś a później się okazało,
    > że miał 2 ray drożej i z niego zrezygnowałem ale mocowania nie pasowały

    Ja za to nic ekstra nie płaciłem. Musiałem tylko kwadrans poczekać a majstry
    zespawały to coś z odpadów kótre na ślusarni się wszędzie walają. Zmierzyli
    rozstaw i tak sam zrobili potem w podstawie bramy.

  • 5. Data: 2009-03-06 20:41:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >W najbliższych dniach będe robił fundament pod ogrodzenie i brame
    > przesuwną.

    Znaczy bram cad dziala. :-))

    Mysle, ze powinienes spotkac sie z jakims wykonawca i jemu zadac takie
    pytanie. Malo jeden, to spotkaj sie z dwma. Nie ma co odkrywac Ameryki. Mam
    kolege, ktory zajmuje sie takimi rzeczami, jak chcesz dam Ci do niego
    telefon, pogadacie sobie.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-03-06 21:09:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > pytanie. Malo jeden, to spotkaj sie z dwma. Nie ma co odkrywac Ameryki.
    > Mam kolege, ktory zajmuje sie takimi rzeczami, jak chcesz dam Ci do niego
    > telefon, pogadacie sobie.

    Dzieki za chęć pomocy. Omówię temat z lokalnymi wykonawcami. Ale chociaż
    fundament i słupki chcę zrobić sam. Kilka lat temu robiłem w przydomowym
    warsztacie przyczepki samochodowe z osi od Audi 80 i inne drobne rzeczy więc
    pojęcie o spawaniu mam, jak i lubie to robić. Bramy przesuwnej nigdy nie
    robiłem ale dzisiaj całe popołudnie jeżdziłem po okolicy i przyglądałem sie
    jak to wygląda. Konstrukcja ogólnie prosta tylko każdy wózek ma inny rozstaw
    śrub więc musze najpierw kupić wózki, zrobić do nich mocowanie i zalać
    fundament. Dni coraz dłuższe więc będe miał zajecie. W hurtowniach widziałem
    gotowe tralki i inne elementy wiec nie wiem czy nie pokusić się o zrobienie
    płotu samemu, ale temat jeszcze do przemyślenia. Zresztą jak gotowe przęsła
    w Casto są juz od 110zł za metr a nasi lokalni wykonawcy robią od 150zł/m to
    chyba nie warto samemu dłubać. Mam tego raptem do zrobienia 20 metrów w tym
    brama.

    Kris

  • 7. Data: 2009-03-06 22:02:15
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

    Zrób fundament na co najmniej połowę szerokości wjazdu ale lepiej ciut
    więcej. Głębokość 110cm żeby dno było poniże granicy przemarzania, a
    szerokość 50cm
    Później szukaj wykonawcy bram ale pamiętaj, że będą chcieli się umawiać i
    oglądać i nie bedą chcieli podac nawet widełek za metr więc mając już beton
    wezwij kilku na przetarg.

  • 8. Data: 2009-03-07 08:21:16
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > Później szukaj wykonawcy bram ale pamiętaj, że będą chcieli się umawiać i
    > oglądać i nie bedą chcieli podac nawet widełek za metr więc mając już

    Ja miałem najpierw dziurę w ziemi (bo była koparka przy okazji kanalizacji),
    potem poszedłem do ślusarza, wybrałem z katalogu wzór, umówiłem się na cenę,
    dostałem mocowanie do zabetonowania i po zrobieniu fundamentu gość
    przyjechał o zmierzyć.

  • 9. Data: 2009-03-07 08:50:23
    Od: "Adi7" <a...@g...com>

    > Zrób fundament na co najmniej połowę szerokości wjazdu ale lepiej ciut
    > więcej. Głębokość 110cm żeby dno było poniże granicy przemarzania, a
    > szerokość 50cm

    Prawie jak pod skytower :)

    Adi

  • 10. Data: 2009-03-07 10:03:58
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Prawie jak pod skytower :)

    Sie smiej. Ale zdajesz sobie sprawe z jaka sila dziala na slupek taka
    ciezka wysunieta brama?
    Lepiej wkopac troche glebiej i przesadzic majac swiety spokoj niz potem
    poprawiac.