  • 1. Data: 2009-03-06 10:01:48
    Temat: Ytong a tyk cementowo-wapienny
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Czy można Ytonga tynkować bez przygotowania tynkiem cementowo-wapiennym

    Czy należy stosować jakieś dodatkowe rzeczy np. gruntowanie, siatka??

    Z tego co wiem tynki silikatowe kładzie się po zagruntowaniu na siatkę,
    a jak z tradycyjnym tynkiem cementowo-wapiennym.

    Ariusz

  • 2. Data: 2009-03-06 10:10:51
    Temat: Re: Ytong a tyk cementowo-wapienny
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    Ariusz pisze:
    > Czy można Ytonga tynkować bez przygotowania tynkiem cementowo-wapiennym
    >
    > Czy należy stosować jakieś dodatkowe rzeczy np. gruntowanie, siatka??

    Ja się przymierzam do takiego:
    http://www.baumit.com/baumit/pl/main4/sub2/08867/ind
    ex.shtml
    położyłem ręcznie kawałek aby zobaczyć co i jak, no i trzyma się i
    fakturkę ma ładną :)
    Pozdrawiam
    KK

  • 3. Data: 2009-03-06 10:31:46
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    KK pisze:

> [...]
    ex.shtml
    > położyłem ręcznie kawałek aby zobaczyć co i jak, no i trzyma się i

    Nawet bez obrzutki wstępnej !

    Mój teściu jest tynkarzem, a właściwie był bo już od kilku lat (z racji
    na wiek i siły) tego nie robi - ot okazjonalnie rodzinie, znajomym.
    Nigdy nie tynkował na Ytonga wg. niego jak się obrzuci wstępnie to potem
    wszystko będzie dobrze. Słyszałem też opinie, że przed tynkowaniem
    należy - co "specjalista" to mówi inaczej: zagruntować, zlać wodą,
    zatopić siatkę, ponabijać gwoździ i narobić dziur...
    Mi się wydaje, że skoro Ytong to głównie wapno i cement, to taki tynk
    będzie dla niego najlepszy i to bez żadnych dodatkowych prac wstępnych -
    ale jak na początku zdania może mi się tylko wydaje

    Ariusz

  • 4. Data: 2009-03-06 11:09:53
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Mi się wydaje, że skoro Ytong to głównie wapno i cement, to taki tynk
    > będzie dla niego najlepszy i to bez żadnych dodatkowych prac wstępnych -
    > ale jak na początku zdania może mi się tylko wydaje

    ja się nie znam, wiec troche poteoretyzuje. W sumie Yt. to gazobeton,
    jak inne bloczki gazobetonu - ma lepsze parametry cieplne.
    Skoro siporeks można tynkować cementowo wap. to prawdopodobnie
    yt. rowniez. Z tego co ja kiedys czytalem, to przed tynkowaniem należy
    zaimpregnować gazobeton aby nie wpijał zbyt szybko wody z zaprawy.
    To w sumie na tyle teoretyzowania :-) byc moze to totalny bełkot :-).

    Pzdr
    Darek

  • 5. Data: 2009-03-06 11:56:08
    Od: mk <d...@t...pl>

    Zerknij do karty produktu
    http://www.baumit.com/pl/misc/doc/kartytechniczne/MV
    R_Uni.pdf
    Pdr.M.

  • 6. Data: 2009-03-06 17:37:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaimpregnować gazobeton aby nie wpijał zbyt szybko wody z zaprawy.
    > To w sumie na tyle teoretyzowania :-) byc moze to totalny bełkot :-).

    Bo to taki sam siporex, tylko bardziej porowaty. Smialo tynkowac jak kazda
    inna sciane z siporexu. Nie rozumiem tylko co znaczy obrzucic, przed kazdym
    tynkiem naklada sie szpryc, czy jak to sie tam nazywa. Albo inaczej, szpryc
    to rowniez warstwa tynku.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-03-10 20:52:10
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    U mnie tynkarze gruntowali Ytonga preparatem Knauf Grundiermittel.
    Rzeczywiście daje twardą i chropowatą powłokę. Mówili też, że można kupić
    inny grunt zamiennie, chyba Cekola, który jest trochę tańszy... nie mieli go
    w sklepie akurat (a nie pamiętam już jego nazwy).

    Do belek stropowych i podciągów stosowali Knauf Betokontakt.

    Ale ostrzegam... to dość drogie grunty.

    Pozdrawiam,
    /\/\\/\/

  • 8. Data: 2009-03-11 07:16:19
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    wolim pisze:
> [...]
    > w sklepie akurat (a nie pamiętam już jego nazwy).
    >
    > Do belek stropowych i podciągów stosowali Knauf Betokontakt.

    A czym Ci tynkowali - nie czasem tynkiem silikatowym?

    Ariusz

  • 9. Data: 2009-03-12 20:44:51
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    > A czym Ci tynkowali - nie czasem tynkiem silikatowym?

    Tynk maszynowy lekki Knaufa.