  • 1. Data: 2009-03-05 17:11:39
    Temat: co dajecie na podłogi w salonie?
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Projektant ładnie sobie narysował część kafli i część drewna. I wszystko
    ładnie wygląda ale przu podłogówce nie każde drewno sie nadaje.
    Zakładając że kafle mają 1cm grubości i 4mm kleju to żeby ładnie pasowało
    panele odpadają - a niby najlepsze do ogrzewania podłogowego.
    Deska barlinecka - jedni mówią że sie nadaje, drudzy że nie.
    A Deska aprkietowa podobno wcale nie.
    Do tego jeszcze dochodzi problem z czego te deski - jak drewno egzotyczne to
    super wytrzymałe ale tez super izolator:)
    Jak to rozwiązaliście?

  • 2. Data: 2009-03-05 18:28:26
    Temat: Re: co dajecie na podłogi w salonie?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rafał wrote:
> [...]
    > Do tego jeszcze dochodzi problem z czego te deski - jak drewno
    > egzotyczne to super wytrzymałe ale tez super izolator:)

    ja mam barlinek tali i gres 1cm + ok 5mm kleju

    jak nie kleisz barlinka to i tak muszisz dać jakąś listwę na łaczeniu aby
    sie mogła podłoga dylatować.

    ale podłogówka musi być policzona pod drewno!!!!

  • 3. Data: 2009-03-05 22:01:33
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał

    > Projektant ładnie sobie narysował część kafli i część drewna.

    Ja dalem zwyczajna cegle na calej powierzchni parteru.

    Mieszkalem pare lat w Niemczech i tam w nowo budowanych domach wszystko
    oprocz sypialni pokryte jest ceramika. Funkcjonalnie i estetycznie to
    rewelacja.

    --
    Tomasz

  • 4. Data: 2009-03-05 22:42:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Mieszkalem pare lat w Niemczech i tam w nowo budowanych domach wszystko
    > oprocz sypialni pokryte jest ceramika. Funkcjonalnie i estetycznie to

    Cegla?? Funkcjonalnie i estetycznie? Nie pyli sie toto?
    Skoro Ci sie podoba, to ok, ale zeby rewelacja?

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-03-05 23:42:58
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Cegla?? Funkcjonalnie i estetycznie? Nie pyli sie toto?
    > Skoro Ci sie podoba, to ok, ale zeby rewelacja?

    Moznaby powiedzieć typowo niemiecki chłód....

    BTW. Czy niemcy to dla nas jakiś niedościgniony wzór. W co drugim poście "a
    w niemczech ... to już 10 lat... to już 20 lat... to już od 5 lat..." itp.
    itd. Już mnie to męczy. Czy my Polacy naprawde nie umiemy czegoś zrobić
    dobrze, czegoś wymyslić tylko musimy zgapiać od tych co nas tak kochaja?

    --
    Mariusz

  • 6. Data: 2009-03-06 07:13:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz wrote:

> [...]
    > 5 lat..." itp. itd. Już mnie to męczy. Czy my Polacy naprawde nie
    > umiemy czegoś zrobić dobrze, czegoś wymyslić tylko musimy zgapiać od

    chyba troszkę pitolisz.

    cegła klinkierowa na posadzkach to bardzo stare rozwiązanie, stosowane od
    wieków.

  • 7. Data: 2009-03-06 08:13:23
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Marek Dyjor pisze:

    > chyba troszkę pitolisz.

    Chyba jednak ma sporo racji, bynajmniej w ogólnym kontekście.

    > cegła klinkierowa na posadzkach to bardzo stare rozwiązanie, stosowane
    > od wieków.

    Tego podważyć nie można. Współcześnie jednak cegła klinkierowa jest w
    Polsce bardzo rzadko stosowana jako materiał na podłogę wewnątrz domów.
    Co kraj to obyczaj, co kraj to własna tradycja budowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 8. Data: 2009-03-06 09:20:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebcio wrote:

> [...]
    > Polsce bardzo rzadko stosowana jako materiał na podłogę wewnątrz
    > domów. Co kraj to obyczaj, co kraj to własna tradycja budowania.

    a jakąż to my mamy tradycję budowania?

    co to wogóle jest "tradycja budowania" - to jakaś piramidalna bzdura.

    buduje sie tak jak sie ma ochotę.

  • 9. Data: 2009-03-06 11:28:10
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał

    > cegła klinkierowa na posadzkach to bardzo stare rozwiązanie, stosowane od
    > wieków.

    W tym rzecz ze to nie jest cegla klinkierowa (wewnatrz sie raczej nie
    stosuje) a normalna cegla budowlana typu 150.
    Po polozeniu i zafugowaniu przeszlifowalem calosc taka wielka maszyna do
    lastriko.
    Na to wszystko idzie pasta woskowa i froterowanie.
    Po takim zawoskowaniu woda sie tego nie ima, ma gleboki czerwony kolor i sie
    nie pyli. Dla mnie i dla wszystkich moich znajomych i gosci to rewelacja.
    Taka podloga wcale nie jest zimna tylko ma temperature otoczenia czyli ok 20
    stopni.
    Pod spodem jest przeciez posadzka i izolacja styropianowa.

    --
    Tomasz

  • 10. Data: 2009-03-06 13:22:15
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > stopni.
    > Pod spodem jest przeciez posadzka i izolacja styropianowa.

    To tak jak z odslonietasciana. Prawie we wszystkich restaracjach i
    nowo stawianych budynkach (nawet prywatnych domach) jako szczyt mody
    pokazuje sie goly mur bez tynku. jesli dodatkowo cegla jest stara i
    posiada jakies przebarwienia i wykwity np. po zlym zaizolowaniu to juz
    nie tylko modne ale nawet cool.
    W stanach zdaje sie jest moda na zdzieranie oryginalnych nowych
    drewnianych podlog, zeby przypominaly zuzyte i wydeptane. Super
    zabawa, kupujesz nowe drewniane podlogi odpowiednio zabezpieczone i
    pieknie wykonczone po czym kazesz je doprowadzic do totalnej
    katastrofy.
    Oczywiscie ze jako narod mozemy wniesc innowacje i nowe trendy w
    budownictwie.
    Kiedys w chalupach z braku innych materialow stosowano klepisko. Ubita
    gline polewana woda. Tego jeszcze niemcy nie maja, ba nawet amerykanie
    jeszcze na to nie wpadli.

    Pozdrawiam
    Dy