  • 1. Data: 2009-03-07 23:22:46
    Temat: system / rury KISAN
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Witam
    Dostałem propozycję zrobienia hydrauliki (cwu, co, podłogówka) właśnie w tym
    systemie
    Co sądzicie o rurach i całym systemie Kisan ?
    W czym są lepsi albo gorsi od innych, jaka to jest półka i czy warto tym się
    interesować.
    Jeden z oferentów poleca Hepworth twierdząc że jako jedyny nie ma przewężen
    i dzięki temu ciśnienie jest ustabilizowane.
    Ktoś inny Wawin preferuje np. do podłogówki zapewniając że jest bardzo dobry
    a jednocześnie tańszy od innych.
    Cały wieczór spędziłem na czytaniu materiałów w necie i jak narazie nic
    złego nie znalazłem.
    Póki co mam mętlik w głowie po czytaniu ogromnej ilości bełkotu
    marketingowego.

    Proszę , podzielcie się swoją wiedzą na ten temat.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2009-03-08 05:38:23
    Temat: Re: system / rury KISAN
    Od: "Lipo-hey" <t...@o...pl>

    > Co sądzicie o rurach i całym systemie Kisan ?

    Mam w domu od 6 lat. Jest ok, po prostu działa.
    Instalatozry twoerdzili że mało lduzi w tym roni bo trzeba kupić urządzenia
    do zaciskani, kiedyś to było jakieś 2,5 tys PLN. Ale nie mam z tym adnych
    problemów

    Robert

  • 3. Data: 2009-03-08 09:50:49
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > marketingowego.
    >
    > Proszę , podzielcie się swoją wiedzą na ten temat.

    Kisan, Wavin, Herz - To dobre marki, a systemy (Alu-Pex) są podpobne lub też
    wręcz identyczne. Która marka najlepsza, tu chyba nikt nie jest w stanie
    odpowiedzieć. Jako instalator montuję systemy Herz, nie tylko dlatego, że
    mam je najlepiej sprawdzone, ale też dlatego, że w moim regionie mam dobrą
    sieć dystrybucyjną i możliwość oferowania swoim klientom dobrych rabatów od
    cen katalogowych.
    W przypadku systemów Alu-Pex musisz dysponować specjalną prasą. Co prawda są
    też złączki zaciskane z gwintem, do których wystarczą płaskie klucze, ale
    osobiście odradzam, ponieważ po czasie lubią się rozszczelniać.

    Hepworth - To jest nieco inny system niż te wyżej. Tu niestety złączki są o
    wiele droższe, ale też nie wymagają narzędzi do montażu. Po prostu rury są
    zaciskane ręcznie. Złączki są tak zrobione, że nie tworzą przewężeń.
    Co ciekawsze ponoć rura Hepworth potrafi wytrzymać zamrożenie. W czasie
    zamrożenia rozszerza się wraz z lodem, a następnie kurczy po rozmrożeniu.
    Niestety cena tego systemu jest wyższa niż Alu-Pex.

    Co wybierzesz to tylko zależy od Twojego portfela.
    Każdy z tych systemów jest dobry i każda z tych firm robi dobre produkty.

    Co wybrać ?
    Najlepiej wybierz ten system, który Ci oferuje miejscowa firma instalacyjna,
    ponieważ oni obracając daną marką mają możliwość uzyskania dobrych cen.

  • 4. Data: 2009-03-08 14:34:47
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek M." <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > marketingowego.
    >
    > Proszę , podzielcie się swoją wiedzą na ten temat.

    Co do rur to z tego co wiem niewiele się różnią, natomiast
    co do złączek zaciskanych z gwintem to jest pare systemów.
    Ja miałem do czynienia z KISANEM i Metrixem.
    Kisana złączki są lepsze, bo nawet pare razy da się odkrecić
    zakręcić i nic się nie dzieje, a przy Metrixie trzeba raczej na
    nowo zaciskać.
    Ja mam zwykłe złączki zaciskane z gwintem i wszystkie złączki są
    na wierzchu, nie ma połączeń np w podłodze i wszystko jest OK.
    Rura sama z siebie raczej się nie uszkodzi chyba że posadzkarze
    się mocno postarają, a złączki jak się w nie nie uderza, a instal
    jest prawidłowo zrobiona to też się nic nie dzieje.

    Pozdr
    J23

  • 5. Data: 2009-03-08 14:59:06
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > W przypadku systemów Alu-Pex musisz dysponować specjalną prasą. Co prawda
    > są też złączki zaciskane z gwintem, do których wystarczą płaskie klucze,
    > ale osobiście odradzam, ponieważ po czasie lubią się rozszczelniać.

    Zadam podchwytliwe pytanie - skąd to wiesz skoro jako instalator stosujesz
    złączki zaciskane ? Możesz podać statystyki swoich obserwacji tzn. jaki
    procent / promil złączek po jakim czasie zaczął cieknąć ?

  • 6. Data: 2009-03-08 19:39:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek M. wrote:
> [...]
    > marketingowego.
    >
    > Proszę , podzielcie się swoją wiedzą na ten temat.

    każdy generalnie jest dobry pod warunkiem ze markowy.

    ale są lepsze. ja jestem wielkim zwolennikiem TECE ze względu na bardzo
    solidny system zaciskowy (100% pewności, można zamurować bez próby :) )
    ostrzegam przed geberitem, to system poroniony, mieliśmy jazdę w każdej
    instalacji jaką mieliśmy nieszczęście w tym zrobić. (bogu dzięki tylko 3
    instalacje zrobiliśmy i wywaliliśmy to do kosza, może problem wynikał z
    rozkalibrowania pożyczonych przez Gebrita narzędzi).

    systemy zgrzewane są generalnie dobre ale wymagają odrobiny umiejętności od
    montera zaletą jest ich bardzo niska cena.
    Najszybciej robi sie w TECE lub innych zaciskowych.

  • 7. Data: 2009-03-08 19:42:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:
    > Co wybrać ?
    > Najlepiej wybierz ten system, który Ci oferuje miejscowa firma
    > instalacyjna, ponieważ oni obracając daną marką mają możliwość
    > uzyskania dobrych cen.

    niech kupi najtańsze barachło z allegro po co ma dawać zarabiać krwiopijcy,
    kapitaliście jednemu :)

  • 8. Data: 2009-03-08 22:16:21
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    > niech kupi najtańsze barachło z allegro po co ma dawać zarabiać
    > krwiopijcy, kapitaliście jednemu :)

    ------------------

    Witam
    Może CIę zmartwię tym co powiem ale ... nie, nie kupie najtańszego
    barachła.
    Chcę zastosować w swoim domu dobry system z którym w przyszłości nie będzie
    problemu.
    I dlatego zapytałem tutaj, na forum , by usłyszeć opinie ludzi którzy z tym
    stykają się na co dzień.
    Oczywiście po raz kolejny nie zawiodłem się.

    A tak na marginesie, czy jest to kapitalista czy socjalista to ...MTV (
    czyt. "mnie to wali")

    :-))

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 9. Data: 2009-03-08 22:55:09
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Witam
    Bardzo dziękuję wszystkim Kolegom za odpowiedzi.
    Po raz kolejny otrzymałem wsparcie tym co jest bardzo cenne i nie mierzalne,
    Wasza wiedza i doświadczenie.

    Decyzję musze podjąć w ciągu kliku dni, sugestia Jacka jest uzasadniona i
    dystrybucja Kisana jest tu bardzo dobrze zorganizowana, (bliskość
    Piaseczna).
    Pogadam ze swoim fachowcem czy zna system który proponuje Marek i
    wybierzemy.

    Ale jakiego gościa pogoniłem .... komiks można napisac.
    Że gość od strony merytorycznej jest niezły to wiem, widziałem jego pracę.
    Stawki wywalił takie że kucnałem pod ciężarem. 190 zł za punkt (bez faktury)
    , 220 z fakturą + Vat
    Chodził , cmokał. mlaskał i syczał że co krok to będzie duuuzy problem, ale
    że upora sięz tym i zrobi co chcę.
    Dodam że nie wymyślałem cudów na kiju, ani tym bardziej na rurze :-)
    Proponował mi specjalną "opcję ekonomiczną" która polegała na tym że czym
    więcej mu zapłacę przed wykonaniem pracy tym w efekcie końcowym będzie
    taniej. A najlepiej będzie jak mu zapłacę 100% przed rozpoczęciem prac,
    wtedy kupi wszystkie materiały i szybciutko zrobi co trzeba.
    Dosłownie rozwalił mnie na drobne a ze śmiechu nie mogłem się pozbierać.
    Resztkami sił starałem się zachować odrobinę powagi by podziękować za
    poświecony czas.
    Na koniec poprosił bym mu pozyczył kasę ( wiadomo, skoro buduje to musze
    mieć) gdy odmówiłem starał się przekonać mnie że to moja wina że on nie ma
    pieniędzy i musi pożyczać bo długo czekał na prace u mnie.

    Ręce opadają ..

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 10. Data: 2009-03-09 08:03:20
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > mieć) gdy odmówiłem starał się przekonać mnie że to moja wina że on nie ma
    > pieniędzy i musi pożyczać bo długo czekał na prace u mnie.

    A pózniej przedstawiciele wykonawców denerwują się tu na grupie jak domagamy
    się np jasnych zasad wyceny robocizny, a nie inżynieri finansowej(robocizna
    pomieszana z rabatami itp) Ucziwi wykonawcy maja prawo do irytacji ale za
    negatywne opinie o branży muszą podziękowac swoim "kolegom po fachu"

    Krzysiek