  • 1. Data: 2009-03-08 08:27:59
    Temat: wyczystka komina - jak czyścić?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    witam.

    Tak się stało, że mam wyczystkę od komina w łazience, w której właśnie kładę
    płytki. I do tego w takim układzie, że niestety będzie do wyczystki dostęp
    utrudniony... drzwiczki mogą otwierać się tylko na pół gwizdka...

    Wymyśliłem, że od czasu do czasu będę ją czyścił... odkurzaczem. Rura od
    odkurzacza wejdzie spokojnie do wyczystki, a ręka z jakąś łopatką już nie
    bardzo. Czy to dobry sposób na czyszczenie wyczystki? Czy sadza nie będzie
    na tyle zbita lub zwilgotniała, żeby nie dało się jej wyciągnąć jej
    odkurzaczem?

    I pytanie drugie... jak często taką wyczystkę się czyści, przy założeniu, że
    kominek jest poprawnie użytkowany?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2009-03-08 14:24:39
    Temat: Re: wyczystka komina - jak czyścić?
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
> [...]
    > odkurzaczem?
    >
    > I pytanie drugie... jak często taką wyczystkę się czyści, przy założeniu,

    Jeśli masz centralny odkurzacz to spoko.
    Dokupujesz separator do kominka i odkurzasz.
    Zwykły odkurzacz pewnie się zasyfi, ale może sa jakieś wynalazki.
    Sadza będzie raczej sucha, wilgoć to raczej przy gazowym
    (a w zasadzie skropliny), a przy kominku to tyle co ci przez komin deszczu
    napada.
    Co do częstości czyszczenia to zależy jak daleko jest w pionie od wyczystki
    do
    podłączenia kominka i przekroju kanału, ale z grubsza można powiedzieć, że
    napewno nie
    bedzie trzeba czyścic częściej niz raz na rok, a może nawet kilka lat.

    Pozdr
    J23

  • 3. Data: 2009-03-08 15:00:49
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > bardzo. Czy to dobry sposób na czyszczenie wyczystki? Czy sadza nie będzie
    > na tyle zbita lub zwilgotniała, żeby nie dało się jej wyciągnąć jej

    Przy właściwym paleniu - nie. Potrzebujesz też separator wodny do odkurzacza
    lub odkurzacz wodny bo inaczej czyszczenie = rozpylanie sadzy.

    > I pytanie drugie... jak często taką wyczystkę się czyści, przy założeniu,
    > że kominek jest poprawnie użytkowany?

    Co tydzień - dwa.

  • 4. Data: 2009-03-08 17:02:06
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Co tydzień - dwa.

    <szok>

    Nie, żartuj sobie po dwóch tygodniach palenia w kominku w wyczystce nie
    ma prawie nic sadzy. Przynajmniej u mnie.
    Kominiarz, też do Ciebie przychodzi co dwa tygodnie?

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 5. Data: 2009-03-08 17:53:22
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Co tydzień - dwa.

    Chyba Ci się wyczystka z popielnikiem pomyliła.

    Palę w kominku już 2 sezon, a sadze z wyczystki musiałem wybierać tylko
    raz. Do wyczystki co jakiś czas zaglądam, na razie jest czysto.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 6. Data: 2009-03-08 20:32:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    > witam.
    > kominek jest poprawnie użytkowany?

    Raz na rok.

    Kris

  • 7. Data: 2009-03-09 09:00:55
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Co tydzień - dwa.
    Wolne żarty, kolega pomylił chyba wyczystke komina z wybieraniem popiołu z
    kominka.
    W komiku tez niewiele się zbiera popiołu przy opalaniu suchum drewnem
    dlatego w zależności od modelu może byc tak że tydzień -dwa mozna palić.
    Ale to wszystko zależy od modelu kominka. Niektóre mają szufladę, co daje
    mozliwość ciągłego palenia, ale ma to rozwiązanie tez minusy. Inne z kolei
    mają pojemnik pod popielnikiem, który z kolei więcej pomieści popiołu, ale
    wybiera się przy wygaszonym, choć w skrajnym przypadku można skwierczące
    drwa
    odsunąć na bok i wybrać popiół. Ale ogólnie to popiół wybiera się jak jest
    zimny

    Pzdr
    J23

  • 8. Data: 2009-03-09 17:14:02
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    > Tak się stało, że mam wyczystkę od komina w łazience, w której właśnie
    > kładę płytki. I do tego w takim układzie, że niestety będzie do wyczystki
    > dostęp utrudniony... drzwiczki mogą otwierać się tylko na pół gwizdka...

    Może zrezygnuj z drzwiczek i zrób "klapkę" przyklejaną na magnesy lub
    przykręcaną. Być może w ten sposób poprawi się nieco dostęp.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-03-09 21:34:53
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał

    > Wymyśliłem, że od czasu do czasu będę ją czyścił... odkurzaczem.

    A jak rozwiazales sprawe skroplin?

    --
    Tomasz

  • 10. Data: 2009-03-10 07:04:29
    Od: w...@i...pl

    On 9 Mar, 22:34, "Tomasz" <t...@w...pl> wrote:

    > A jak rozwiazales sprawe skroplin?

    Nie rozwiązałem... gdzieś czytałem, że przy kominku nie trzeba
    odprowadzać skroplin, bo temperatura dymu jest wysoka i wysusza komin.

    Pozdrawiam,
    MW