  • 1. Data: 2009-03-08 09:02:44
    Temat: Ogrzewanie
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Zamierzam wybudować dom i mam problem z ogrzewaniem. Problem polega na tym,
    że zakład gazowniczy nie zgodził się na podłącznie mnie do sieci, twierdzi
    że mu się to nie opłaca bo musiałby zrobić za długie przyłącze /ok.150m/.
    Czy macie doświadczenia w tej materii i ew. jakieś propozycje rozwiązania
    tych kwestii - tj: ew. dogadanie się z gazownią lub inne "rozsądne" źródła
    ogrzewania.
    Dzięki za rady Piotr

  • 2. Data: 2009-03-08 09:22:52
    Temat: Re: Ogrzewanie
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > /ok.150m/. Czy macie doświadczenia w tej materii i ew. jakieś propozycje
    > rozwiązania tych kwestii - tj: ew. dogadanie się z gazownią lub inne

    Co znaczy "rozsadne" ? Jakie sa twoje wymagania ? Bo akceptowalne koszta
    chyba znamy - skoro akceptuesz gaz to np palnik na pellets i pellets jako
    paliwo tez zaakceptujesz - ale czy jest odpowiednia kubatura
    kotlowni/mozliwosc dostawienia zbiornika na zewnatrz ?

    Jest jeszcze olej opałowy, gaz z butli (zbiorniki w ziemi), prąd i pompa
    ciepla - i to tyle z tych 'bezobslugowych'. Kwestia kosztu, mozliwosci
    technicznych (działka, projekt domu). No i jeszcze piec na wegiel
    eko-groszek z podajnikiem - juz zdecydowanie bardziej 'obslugowy'.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2009-03-09 08:51:26
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > /ok.150m/. Czy macie doświadczenia w tej materii i ew. jakieś propozycje
    > rozwiązania tych kwestii - tj: ew. dogadanie się z gazownią lub inne

    A może taniej i rozsądniej będzie Tobie we własnym zakresie wybudować te 150
    m przyłącza. Problem się zaczyna gdy trzeba przechodzić pod drogą, omijać
    infrastrukturę itp, ale może u Ciebie nie trzeba i wystarczy położyć rurę ?
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2009-03-09 09:28:40
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...uk.de.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 150 m przyłącza. Problem się zaczyna gdy trzeba przechodzić pod drogą,
    > omijać infrastrukturę itp, ale może u Ciebie nie trzeba i wystarczy

    To co wspomniał Jackare jest jak najbardziej słuszne.
    Koszt samej rury i wykopu jest niewielki.
    Drogie są końcówki rury, tj nawiertka do głównej rury
    i końcowe metry przed szafką gaz.
    Przebitka i skrzyżowania też podnosza koszt, bo do pierwszego
    trzeba specjalne urządzenie,a w 2 gim przyp trzeba przy wykopie
    uważać by nie uszkodzić i skrzyzowania zabezpieczać osłonami na rurach
    zwłaszcza gdy rury są na zbliżonych poziomach.
    PS. A może z jakimś sąsiadem można się dogadać bo co 2 odbiorców to nie
    jeden

    Pozdr
    J23