  • 21. Data: 2019-12-11 18:43:13
    Temat: Re: Biznes na fotowoltaice
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 11 grudnia 2019 18:24:59 UTC+1 użytkownik collie napisał:

    > Te, kto umie liczyć w gimbazie?
    > Bo chyba nie Ty, albowiem:
    >
    > ja umiem
    > ty umiesz
    > on/ona/ono umie
    > my umiemy
    > wy umiecie
    > oni/one umieją

    collie przestan sie przypierniczac do wszystkich. Zwłaszcza bez sensu. Bo on napisał:
    "wyobraź sobie, że ON umie liczyć."
    Wyluzuj.

    b.

  • 22. Data: 2019-12-11 19:27:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-12-11 o 18:23, collie pisze:

    > Te, kto umie liczyć w gimbazie?
    > Bo chyba nie Ty, albowiem:
    >
    > ja         umiem
    > ty         umiesz
    > on/ona/ono umie
    > my         umiemy
    > wy         umiecie
    > oni/one    umieją

    I gdzie widzisz błąd?

  • 23. Data: 2019-12-11 19:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam Sz. a...@g...com ...

    > Bo warunki dla osób prywatnych (prosumentów), a firm są znacząco
    > różne. Poza tym - nawet jako prosument nie możesz sprzedać
    > wyprodukowanej energii. To, co wyprodukujesz ponad swoje
    > wykorzystanie idzie w piach (nie dostajesz za to ani złotówki). Więc
    > tak - opłaca się na własne potrzeby ale firmy i zarabianie na
    > produkcji energii to zupełnie inna para kaloszy :) pozdr.

    Ok, czyli jeszcze raz zapytam: gdyby przepis był taki ze co wyprodukujesz
    to za to ci płaca, niezaleznie od tego czy jestes firma czy os prywatna
    to by sie opłacało?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 24. Data: 2019-12-11 19:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Serio? Nie widzisz kruczka?
    > Zakład energetyczny obniża Ci cenę za prąd, który zużyjesz o 80%.
    > Tylko za ten. Dlatego kompletnie bez sensu jest mieć instalację,
    > która generuje więcej niż zużyjesz - bo za nadmiar Ci nie zapłacą.
    >
    > Poza tym te przepisy dotyczą tylko osób prywatnych (ewentualnie
    > małych firm). Duży dostawca - to zupełnie inna bajka.

    Czyli problemem sa przepisy prawa a nie mozliwości techniczne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 25. Data: 2019-12-11 20:03:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    O znalazłem:

    https://soltec.com/soltec-begins-installation-84-7-m
    w-solar-trackers-pv-plant-spain/

    L.

  • 26. Data: 2019-12-11 21:30:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli juz maja placic za wyprodukowany prad to na zasadach równości z energetyka musi
    być. Nie ile wyprodukuje a ma wyprodukowac tyle ile jest w umowie. Na dodatek musi
    gwarantować ze wyprodukuje. I wtedy sieci mogą kupić za ceny jakie płacą
    profesjonalnej energetyce.

  • 27. Data: 2019-12-11 22:00:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-12-11 o 19:59, Budzik pisze:

    > Czyli problemem sa przepisy prawa a nie mozliwości techniczne?

    Nie. Problemem jest to, że taki prąd jest bardzo 'zaśmiecony'. Raz jest,
    za dwie sekundy go nie ma, za minutę znowu jest. I takie skoki mocy
    zrzuca się na się głównego producenta i jeszcze każe mu się płacić
    'prosumentowm' (modne słowo) jak za zboże.

    Gdy chcemy mieć stabilne i czyste źródło prądu - to tylko elektrownie
    jądrowe. Nie ma zamienników. Można pobawić się w OZE, ale tylko jako
    dodatek.

    --
    MN

  • 28. Data: 2019-12-11 22:12:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 11 grudnia 2019 22:00:26 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Nie. Problemem jest to, że taki prąd jest bardzo 'zaśmiecony'. Raz jest,
    > za dwie sekundy go nie ma, za minutę znowu jest.

    He? A skąd masz takie rewelacje? U mnie jak zaświeci to potrafi
    stabilnie produkować godzinami.

    > I takie skoki mocy
    > zrzuca się na się głównego producenta i jeszcze każe mu się płacić
    > 'prosumentowm' (modne słowo) jak za zboże.

    Ale co płacić? Mnie nikt nie płaci.

    L.

  • 29. Data: 2019-12-11 23:08:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 grudnia 2019 15:35:41 UTC+1 użytkownik A S napisał:

    > Wyobraz sobie pół czystego widnokręgu, nad którym idzie Słonce
    > Z dobrym trackingiem masz 100% naslonecznienia w kazdym momencie.
    >
    > Przy stalym mocowaniu na poludnie o wschodzie masz 0, o zachodzie
    > tez 0 i 100% tylko koło południa. Calkujac pewnie dostaniesz cos kolo
    > 50% tego, co bys dostal umiejetnie ruszajac panelem.

    Błąd popełniasz tu, że panel skierowany dokładnie na południe będzie łapał
    słońce od wschodu do zachodu. Tylko pod różnym kątem - ale o wschodzie
    i zachodzie słońca nie produkuje "0" tylko znacznie więcej :)

    Panel sztywno ustawiony na południe da 40 jednostek energii, a panel
    śledzący słońce na trackingu da ok 52 jednostek energii. Tak to wygląda
    procentowo - ok 30% więcej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2019-12-11 23:13:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-12-11 o 22:12, Lisciasty pisze:

    > He? A skąd masz takie rewelacje? U mnie jak zaświeci to potrafi
    > stabilnie produkować godzinami.

    A jak nie zaświeci?
    W Polsce przez pół roku jest noc, do tego dochodzą dni pochmurne.
    A niektórym marzy się ładować w nocnej, tańszej, taryfie swoje samochody
    elektryczne.
    Fotowoltaika jest fajna, ale na razie nie zastąpi konwencjonalnych i
    niekonwencjonalnych elektrowni.