  • 1. Data: 2019-12-05 08:27:49
    Temat: Koło pełne do taczki?
    Od: A S <a...@e...pl>

    Na oponie taczkowej właśnie przeczytałem "nie stosować na
    autostradzie". Nie stosuję, a mimo tego tandeta pompowanych kół
    do taczek wykańcza. Siadłem do Allegro po koła pełne, a tam gość
    pisze że nie nadaje się do dużych obciążeń. Podejrzewam że pod
    oponę psiknęli rozprężną pianką czy coś takiego.

    Ktoś gdzieś kiedyś pisał, żeby wypełnić piaskiem.

    Macie jakieś pomysły co przykręcić do taczki obciążanej jak na budowie?
    --
    A S

  • 2. Data: 2019-12-05 08:31:15
    Temat: Re: Koło pełne do taczki?
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 grudnia 2019 08:27:56 UTC+1 użytkownik A S napisał:
> [...]
    >
    > Ktoś gdzieś kiedyś pisał, żeby wypełnić piaskiem.
    >
    > Macie jakieś pomysły co przykręcić do taczki obciążanej jak na budowie?

    kup pełne koło poliuretanowe do taczki
    https://allegro.pl/listing?string=ko%C5%82o%20poliur
    etan%20taczka&bmatch=baseline-cl-dict43-uni-1-2-1127

    uciu

  • 3. Data: 2019-12-05 09:15:03
    Od: adam <a...@a...pl>

    Pełne koło rzeczywiście nie nadaje się do dużych obciążeń. Koło
    rozpłaszcza się i blokuje się o te rurki, na których jest mocowane.
    Ciężko też się pcha, bo za bardzo "pracuje".

    Jakie kółko kupić - nie z marketu, W normalnym sklepie poprosić o polską
    dętkę i polską oponę. Mam takie właśnie i kółko wytrzymało budowę
    ogrodzenia, całą budowę dużego domu, różne prace ogrodnicze i teraz
    układanie kostki.
    Wymieniałem do tej pory dwa razy, ale nie na skutek zużycia się, tylko
    raz przebiłem widłami, a drugi raz majstry to jeździli bez powietrza.

  • 4. Data: 2019-12-05 09:42:19
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.12.2019 o 08:27, A S pisze:
    > Na oponie taczkowej właśnie przeczytałem "nie stosować na
    > autostradzie". Nie stosuję, a mimo tego tandeta pompowanych kół
    > do taczek wykańcza.
    To samo z kołami do wózka. Dętki są robione chyba na drutach, bo
    powietrze schodzi z nich błyskawicznie. Dętki są do wyboru albo tanie
    gumowe albo jeszcze tańsze z PCV.
    Natomiast w Castoramie widziałem koła już napompowane po ok. 40 zł.
    Jeżeli Castorama nie pompuje tych kół co tydzień, to by znaczyło, że
    dętki jakoś powietrze trzymają. Jakby co, to u nich można reklamować
    (mam nadzieję, ze koła też).
    Koła pełne bym odradzał, bo są strasznie ciężkie i jakoś źle się tym
    jedzie (przynajmniej ja mam takie wrażenie). Może na autostradzie jest
    lepiej, ale nie próbowałem ;-)
    Jacek

  • 5. Data: 2019-12-05 09:44:38
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Ktoś gdzieś kiedyś pisał, żeby wypełnić piaskiem.
    >
    > Macie jakieś pomysły co przykręcić do taczki obciążanej jak na budowie?

    Latem kupiłem takie pełne koło.
    Straszny szajs i pewnie w końcu go wyrzucę i wstawię dmuchane
    Do lekkich przewozów pewnie się nadaje, ale ja akurat wtedy gruz woziłem.
    Tworzywo z którego jest zrobione to koło jest zbyt miękkie i się uginało i strasznie
    ciężko się taczkę prowadziło
    Skończyło się na tym ze pożyczyłem taczkę z dmuchanym kołem od sąsiada i skończyłem
    robotę.
    Ale nie wykluczam ze może ja jakieś felerny "model" kupiłem bo tez latem parking
    nieopodal pracy robili i tam pracownicy taczkami na takich kołach kostki, piach itp
    wozili i wyglądało ze jest ok

    Może moje po prostu ze zbyt miękkiego tworzywa

  • 6. Data: 2019-12-05 10:21:50
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 5.12.2019 o 08:31, uciu pisze:

    > kup pełne koło poliuretanowe do taczki

    Po co wymyślać jakieś plastiki, gdy od lat
    znamy nasze koła taczkowe? Dobre, bo polskie:

    https://zapodaj.net/2e7348afda5af.jpg.html

  • 7. Data: 2019-12-05 10:27:14
    Temat: Re: Koo pene do taczki?
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > powietrze schodzi
    ja mam taczke po dziadku z kolem stalowym. zapewne samoroba. glosna na
    twardym. owinalem opona z roweru i jest cisza.
    ale pewnie to nie pomysl na dzisiejsze czasy.
    jesli problem jest z uchodzeniem powietrza z detki to zastosowac manewr z
    rowerow.
    detke wyplukac i zalac mlekiem.
    o ile tam talk jest to wyplukac. jak nie ma od razu lac. lateks uszczelni
    mikrodziury.
    jak przebijesz a nie rozetniesz to nawet i przebicie sie uszczelni.
    jak rozpadaja sie opony to faktycznie. brak pomyslu.

  • 8. Data: 2019-12-05 11:20:48
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-12-05 o 09:15 +0100, adam napisał:
    > Pełne koło rzeczywiście nie nadaje się do dużych obciążeń. Koło
    > rozpłaszcza się i blokuje się o te rurki, na których jest mocowane.
    > Ciężko też się pcha, bo za bardzo "pracuje".

    To widocznie jakaś tandeta jest. W jednej taczce mam pełne koło, taczka
    ma z 30 lat. Działa świetnie, dobrze się prowadzi - nawet po polu, a
    ciężary jest w stanie przenosić znacznie cięższe niż nowsza taczka z
    dmuchanym kółkiem (np. pnie sporych drzew). Prędzej oś się urwie niż
    kółko się spłaszczy (sprawdzone empirycznie).

    To pełne koło wygląda niemal identycznie jak to:
    https://www.materiauxnet.com/roue-de-brouette-pf-145
    -pleine-haemmerlin.html

    Mateusz

  • 9. Data: 2019-12-05 13:00:59
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    > kółko się spłaszczy (sprawdzone empirycznie).
    >
    > To pełne koło wygląda niemal identycznie jak to:

    Wiadomo, kółka pochodzą z kraju, który nie jest synonimem jakości.

    Link pokazuje, że da się zrobić kółko, które będzie lekko chodzić i
    jednocześnie nadaje się do dużych ciężarów. Tylko kto je u nas kupi,
    jeśli kosztuje tyle co 4 nowe taczki.
    Po taniości się idzie. U mnie było dużo kostki do położenia, 4 taczki
    chodziły non stop, tylko z tą moją jedną nie było problemu. Tylko że
    moja była kupiona w normalnym sklepie.

  • 10. Data: 2019-12-05 14:22:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-12-05 o 09:42, Jacek pisze:
> [...]
    > Koła pełne bym odradzał, bo są strasznie ciężkie i jakoś źle się tym
    > jedzie (przynajmniej ja mam takie wrażenie). Może na autostradzie jest

    Te wszystkie marketowe to badziew, który się psuje od samego patrzenia.

    Osobiście polecam koła polskiej firmy Zabi
    https://www.zabi.pl/pl/kolka-oferta/

    Są co prawda nieco droższe, ale dużo wytrzymalsze i do tego bez
    najmniejszych problemów naprawialne. Opony i dętki na wymianę dokupi się
    bez najmniejszego problemu.

    Dla przykładu koło pompowane, łożyskowane na gównianych łożyskach,
    których bieżnie to blaszane elementy felgi kosztują w marketach ok. 40zł.

    Koło o takim samym rozmiarze na wymienialnych, porządnych łożyskach
    kulkowych o obciążalności 175kg na koło z Zabi to koszt ok. 60-kilku zł.

    Z tymi marketowymi to bywa różnie. Często kupi się koło, dętka przecieka
    jakby była zrobiona z tkaniny, a później "bujaj się Fela", bo dętek nie
    dokupisz.