    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Budowa Jacka 3 - koszt
    Date: Tue, 14 Oct 2014 14:40:41 +0200

    Witam!

    Przepraszam za opóźnienie ale wczoraj już nie zdążyłem.
    Oto zredagowane zestawienie poniesionych kosztów jakie dostałem od Jacka.
    Pozwoliłem sobie je pogrupować i zsumować zaokrąglając przy okazji do
    pełnych 10 zł.
    Ponieważ w zestawieniu brakowało kosztów listew przypodłogowych oraz
    wykończenia podłóg i łazienki na poddaszu oraz docelowego ogrodzenia (bo to
    wszystko jest jeszcze nie zrobione), aby zestawienie było kompletne
    pozwoliłem sobie (za zgodą Jacka) te kwoty oszacować na podstawie własnych
    wydatków oraz informacji że na poddaszu będą panele. Koszt paneli przyjąłem
    40zł / m2 razy 50m2, a koszt "górnej" łazienki przyjąłem taki jak dolnej. Co
    zaś do ogrodzenia to nie miałem żadnych podstaw by cokolwiek zgadywać więc
    wziąłem średnią z kilku informacji znalezionych na forum muratora.

    Formalności (15200):
    - projekt - 8600
    - geodeta - mapka - 1150
    - geodeta - wytyczenie - 500
    - geodeta - wytyczenie (szambo) - 200
    - dziennik + tablica - 50
    - geodeta - inwentaryzacja powykonawcza - 1200
    - kierownik - 3500

    Tymczasowe ogrodzenie (640):
    - siatka 100mb - 330
    - słupki 20 szt. - 150
    - gwoździe, skoble, zawiasy, dechy na bramę - 160

    Fundamenty (6630):
    - stal pręty + strzemiona 250kg - 900
    - beton 15m3 - 3420
    - folia 100m2 - 320
    - podkładki dystansowe 150szt - 70
    - deski na szalunki 3 m3 - 1650
    - wkręty, gwoździe - 160
    - drut z oczkami - 110

    Stan 0 (4010):
    - żwir 24T - 1680
    - chudziak 10m3 - 1800
    - papa pod ściany (izolacja pozioma) - 35m2 - 560

    Ściany nośne i działowe (26290):
    - bloczki 40cm Ytong 31 palet - 15600
    - bloczki 24cm Ytong - 8 palet - 2800
    - bloczki 11,5 Ytong - 6 palet - 3100
    - bloczki 7,5 Ytong 1 paleta - 550
    - nadproża Ytong - 32 szt. - 3240
    - zaprawa Ytong - 35 worków - 750
    - łączniki do ścian działowych 50szt - 130
    - zaprawa murarska (po pierwszą warstwę) 400kg - 120

    Strop i wieniec nad parterem (15000):
    - materiał + robocizna (robiła ekipa) - 15000

    Wieniec pod murłatę i żelbetowe słupki (1600):
    - stal 150kg - 540
    - podkładki dystansowe 50szt - 30
    - pospółka 10T - 600 (uwaga: trochę zostało)
    - cement 1,2 T - 380
    - styropian 3cm 1 paczka - 50

    Dach - konstrukcja (11900):
    - papa pod murłatę 7,5 m2 - 90
    - mocowanie murłaty - 120
    - drewno 6 m3 - 5600
    - gwoździe - 110
    - złącza ciesielskie - 230
    - membrana + taśma do membrany 140m2 - 930
    - deski p+w 140m2 - 4600
    - obróbki przy rynnie - 220

    Dach - poszycie (18520):
    - papa podkładowa 150m2 - 1200
    - dachówki + obróbki + robocizna (robiła ekipa) - 11500
    - okna dachowe - 4500
    - rynny - 1320

    Stolarka okienna (14050):
    - okna (9+1dzrwi tarasowe) - 9830
    - drzwi wejściowe - 1860
    - kotwy i pianka - 60
    - parapety zewn. (stalowe) - 1100
    - parapety wewn. (drewniane) - 1200

    Ocieplenie i zabudowa skosów poddasza (5940):
    - wełna 26cm (8+18) 90m2 - 3330
    - grzybki, wkręty, kołki itp. - 320
    - profile CD 240mb - 810
    - profile UD 60mb - 120
    - łączniki do profili CD - 20
    - folia paroizolacyjna 150m2 - 140
    - płyty k/g 190m2 - 960 (uwaga: zostało jeszcze na sufity podwieszane
    i inne zabuddowy
    - Uniflott 10kg - 50
    - Taśma Tuff-tape - 150mb - 190

    Sufity podwieszane i inna sucha zabudowa (560):
    - profile - 390
    - wieszaki i uchwyty - 120
    - płyty pozostały z poddasza - 0
    - uniflott 10 kg - 50
    - Taśma tuff-tape pozostała z poddasza - 0

    Elektryka - przyłącze (3300):
    - bednarka 50kg - 280
    - kabel 4x10 26 mb - 520
    - opłata przyłączeniowa - 1980
    - folia ostrzegawcza - 20
    - elektryk - przyłączenie - 500

    Elektryka - wewn. (3890):
    - puszki, ramki, gniazda/włączniki 81 szt. - 870
    - gniazda i włączniki zewnętrzne 4 szt. - 140
    - rozdzielnia + osprzęt - 1300
    - elektryk - pomiary - 500
    - kabel + uchwyty 300mb - 690 (uwaga: trochę zostało)
    - kabel 3f do kuchenki 15mb - 120
    - złączki "Wago" - 160
    - listwa zerowa - 20
    - zaprawa tynkarska 200kg - 70
    - złącze PEN - 20

    Oczyszczalnia (3320):
    - zbiornik + komplet elementów - 1900
    - wkopanie zbiornika (robiła ekipa) - 300
    - rury doprowadzające od domu do oczyszczalni 26mb - 790
    - 3 kolana, trójnik i korek - 330

    Kanalizacja - wewn. (3490):
    - Rury i kształtki - 840
    - Stelaż 2 szt - 930
    - Uchwyty - 40
    - Syfony umywalkowe 2 szt - 30
    - odpływy liniowe 2 szt - 1300
    - odpływ podłogowy - 350

    Woda - przyłącze (2910):
    - rura PE 30mb - 140
    - złączka - 70
    - wykonanie wcinki (robiła ekipa) - 2700

    Woda - wewn. (1770):
    - Rury PEX różne średnice ok. 100mb - 470 (uwaga: trochę zostało i
    poszło do kotłowni)
    - Złączki PEX 21 szt - 310
    - Złączki i śrubunki mosiężne 40 szt - 320
    - Zaworki do baterii 6 szt. - 90
    - zawory 8 szt - 130
    - Nić Loctite - 60
    - Obejmy do rur 12 szt - 50
    - reduktor i filtr - 230
    - Otulina - 110

    Gaz - przyłącze (3820):
    - Opłata przyłączeniowa - 1720
    - Wykonanie (wszystko robiła ekipa) - 2100

    Gaz - wewn. (1300):
    - Wykonanie (wszytko robiła ekipa) - 1300

    CO (12330):
    - Kocioł + zasobnik + sterowanie - 5700
    - Podłączenie kotla i zrobienie odprowadzenia spali przez ścianę (robiła
    ekipa) - 1620
    - Rozdzielacze + szafki + zawory - 1900
    - Grzejniki łazienkowe 2 szt. - 800
    - Rura PEX 800mb - 1990 (uwaga: sporo zostało)
    - Folia 4 rolki - 240
    - Spinki i uchwyty - 80

    Wentylacja (12050):
    - Rekuperator - 8700
    - Kanały elastyczne izolowane 100mb - 1200
    - Trójniki i redukcje - 410
    - Opaski zaciskowe - 90
    - Taśma aluminiowa - 30
    - Anemostaty 11 szt - 170
    - Kratka (czerpnia) - 70
    - Kominek (wylot) - 170
    - Kable do sterowania i czujników - 110
    - Odbiór kominiarski - 1100

    Izolacja i posadzki (7780):
    - Papa na chudziak 80m2 - 1600
    - Styropian akustyczny (poddasze) 65 m2 - 470
    - Styropian 15cm (parter) 65 m2 - 2100
    - Taśma dylatacyjna - 120
    - Siatka do betonu - 240
    - Cement 4T - 1920 (uwaga: trochę zostało)
    - Piasek 24T - 900 (uwaga: sporo zostało)
    - Listwy prowadzące (tynkarskie) - 430

    Tynki wewnętrzne (9180):
    - Tynki 290 m2 (robiła ekipa) - 7830
    - Gładzie 720 kg - 840
    - Grunt 120l - 510

    Wykończenie ścian i podłóg (10340):
    - Płytki na podłogę w kuchni - 670
    - Płytki na ściany w kuchni (pasek między szafkami) - 1180
    - Folia w płynie i taśmy w łazience - 540
    - Płytki na podłogę w łazience - 190
    - Płytki na ściany w łazience - 2200
    - Płytki na podłogę w wiatrołapie i korytarzu - 880
    - Płytki na podłogę w salonie - 1230
    - Fugi 180kg - 920
    - Klej do płytek - 440 kg - 760
    - Styropianowe gzymsy (różne) + klej - 1020
    - Wykładzina do sypialni - 750

    Schody i drzwi wewn. (15450):
    - Schody (robiła ekipa) - 9600
    - Drzwi wewn. + ościeżnice 8 szt. - 5400
    - Pianka 24 szt. - 450 (uwaga: na drzwi poszło mniej niż połowa, a
    reszta na inne potrzeby podczas budowy)

    Malowanie (3530):
    - Tapeta z włókna szklanego + klej 150m2 - 930
    - Farb podkładowa 60l - 510
    - Farba biała 60l - 650
    - Farba kolor 75l - 1310
    - Taśmy - 80
    - Folia - 50

    Tynki zewn. (8420):
    - tynki + malowanie (robiła ekipa) 180 m2 - 6660
    - Cokół - folia w płynie - 190
    - Cokół - płytki klinkierowe (+klej) - 860
    - Cokół - tynk mozaikowy 20m2 (robiła ekipa) - 710

    Podjazd i ścieżki (5330):
    - Gruz 1 ciężarówka - 350
    - Tłuczeń 24T - 1400
    - Kliniec 12T - 400
    - Kostki 100m2 - 2780
    - Obrzeża trawnikowe 40 szt - 400
    - piasek i cement zostały z posadzek - 0

    Inne (na różnych etapach) (450):
    - Taśma klejąca (tzw. duct) - 5 rolek - 130
    - Zszywki - 50
    - Kołki i wkręty - 80
    - Gwoździe - 20
    - Folia ochronna 300m2 - 170

    Pozostało do zrobienia (wykończenie) (6000):
    - listwy przypodłogowe - 1500
    - wykończenie podłóg na poddaszu - 2000
    - płytki do łazienki na poddaszu - 2500

    Pozostało do zrobienia (ogrodzenie) (11000):
    - ogrodzenie - 11000

    ---
    PODSUMOWANIE:
    ---

    Formalności - 15200
    Tymczasowe ogrodzenie - 640
    ----------
    Razem formalności i tymczasowe ogrodzenie: 15840

    Fundamenty - 6630
    Stan 0 - 4010
    ----------
    Razem stan "0": 10640

    Ściany nośne i działowe - 26290
    Strop i wieniec nad parterem - 15000
    Wieniec pod murłatę i żelbetowe słupki - 1600
    Dach - konstrukcja - 11900
    Dach - poszycie - 18520
    Stolarka okienna - 14050
    ----------
    Razem stan surowy zamknięty: 87360

    Ocieplenie i zabudowa skosów poddasza - 5940
    Sufity podwieszane i inna sucha zabudowa - 560
    ----------
    Razem ocieplenie poddasza i sucha zabudowa: 6500

    Elektryka - przyłącze - 3300
    Woda - przyłącze - 2910
    Gaz - przyłącze - 3820
    Oczyszczalnia - 3320
    ----------
    Razem przyłącza i oczyszczalnia: 13350

    Elektryka - wewn. - 3890
    Kanalizacja - wewn. - 3490
    Woda - wewn. - 1770
    Gaz - wewn. - 1300
    CO - 12330
    Wentylacja - 12050
    ----------
    Razem instalacje wewn.: 34830

    Izolacja i posadzki - 7780
    Tynki wewnętrzne - 9180
    ----------
    Razem tynki i wylewki: 16960

    Wykończenie ścian i podłóg - 10340
    Schody i drzwi wewn. - 15450
    Malowanie - 3530
    Pozostało do zrobienia (wykończenie) - 6000
    ----------
    Razem wykończenie: 35320

    Tynki zewn. - 8420
    ----------
    Razem elewacja: 8420

    Podjazd i ścieżki - 5330
    Pozostało do zrobienia (ogrodzenie) - 11000
    ----------
    Razem ogród: 16330

    Inne (na róznych etapach) - 450

    ---
    SUMA KOŃCOWA:
    ---

    Razem formalności i tymczasowe ogrodzenie: 15840
    Razem stan "0": 10640
    Razem stan surowy zamknięty: 87360
    Razem ocieplenu poddasza i sucha zabudowa: 6500
    Razem przyłącza i oczyszcalnia: 13350
    Razem instalacje wewn.: 34830
    Razem tynki i wylewki: 16960
    Razem wykończenie: 35320
    Razem elewacja: 8420
    Razem ogród: 16330
    Inne (na róznych etapach): 450

    SUMA: 246000

    ROTFL W tym momencie gdy to zobaczyłem to się roześmiałem:
    Tyle małych kwot, podsumy i sumy i w końcu suma końcowa wychodzi "okrągła"
    nie tylko do setek ale też do tysięcy.
    Natychmiast naszła mnie pokusa by to zmienić, by jakiś "Macierewicz" nie
    zarzucił mi na tej podstawie że to wszystko ściema i ustawione od początku
    by wyszedł "ładny" wynik.
    Wystarczyłoby w końcu zmienić dowolny wynik cząstkowy o 10zł które niczego
    nie zmienia (bo i tak wszystkie wydatki są zaokrąglone do pełnych dziesiątek
    więc możliwy błąd jest dużo większy) by suma końcowa wyszła nie okrągła, ale
    dla przekory i zasady (w tej kolejności) postanowiłem zostawić wynik jaki
    jest.

    Errata:
    Już po zsumowaniu poszczególnych wydatków przy korekcie literówek zauważyłem
    dwa braki:
    - brak kosztu certyfikatu energetycznego potrzebnego do odbioru (może
    wystawiał go montażysta kotła)
    - brak klamek do drzwi wewnętrznych (może były w komplecie)

    Pozdrawiam
    Ergie