  • 1. Data: 2014-10-14 14:40:41
    Temat: Budowa Jacka 3 - koszt
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Przepraszam za opóźnienie ale wczoraj już nie zdążyłem.
    Oto zredagowane zestawienie poniesionych kosztów jakie dostałem od Jacka.
    Pozwoliłem sobie je pogrupować i zsumować zaokrąglając przy okazji do
    pełnych 10 zł.
    Ponieważ w zestawieniu brakowało kosztów listew przypodłogowych oraz
    wykończenia podłóg i łazienki na poddaszu oraz docelowego ogrodzenia (bo to
    wszystko jest jeszcze nie zrobione), aby zestawienie było kompletne
    pozwoliłem sobie (za zgodą Jacka) te kwoty oszacować na podstawie własnych
    wydatków oraz informacji że na poddaszu będą panele. Koszt paneli przyjąłem
    40zł / m2 razy 50m2, a koszt "górnej" łazienki przyjąłem taki jak dolnej. Co
    zaś do ogrodzenia to nie miałem żadnych podstaw by cokolwiek zgadywać więc
    wziąłem średnią z kilku informacji znalezionych na forum muratora.

    Formalności (15200):
    - projekt - 8600
    - geodeta - mapka - 1150
    - geodeta - wytyczenie - 500
    - geodeta - wytyczenie (szambo) - 200
    - dziennik + tablica - 50
    - geodeta - inwentaryzacja powykonawcza - 1200
    - kierownik - 3500

    Tymczasowe ogrodzenie (640):
    - siatka 100mb - 330
    - słupki 20 szt. - 150
    - gwoździe, skoble, zawiasy, dechy na bramę - 160

    Fundamenty (6630):
    - stal pręty + strzemiona 250kg - 900
    - beton 15m3 - 3420
    - folia 100m2 - 320
    - podkładki dystansowe 150szt - 70
    - deski na szalunki 3 m3 - 1650
    - wkręty, gwoździe - 160
    - drut z oczkami - 110

    Stan 0 (4010):
    - żwir 24T - 1680
    - chudziak 10m3 - 1800
    - papa pod ściany (izolacja pozioma) - 35m2 - 560

    Ściany nośne i działowe (26290):
    - bloczki 40cm Ytong 31 palet - 15600
    - bloczki 24cm Ytong - 8 palet - 2800
    - bloczki 11,5 Ytong - 6 palet - 3100
    - bloczki 7,5 Ytong 1 paleta - 550
    - nadproża Ytong - 32 szt. - 3240
    - zaprawa Ytong - 35 worków - 750
    - łączniki do ścian działowych 50szt - 130
    - zaprawa murarska (po pierwszą warstwę) 400kg - 120

    Strop i wieniec nad parterem (15000):
    - materiał + robocizna (robiła ekipa) - 15000

    Wieniec pod murłatę i żelbetowe słupki (1600):
    - stal 150kg - 540
    - podkładki dystansowe 50szt - 30
    - pospółka 10T - 600 (uwaga: trochę zostało)
    - cement 1,2 T - 380
    - styropian 3cm 1 paczka - 50

    Dach - konstrukcja (11900):
    - papa pod murłatę 7,5 m2 - 90
    - mocowanie murłaty - 120
    - drewno 6 m3 - 5600
    - gwoździe - 110
    - złącza ciesielskie - 230
    - membrana + taśma do membrany 140m2 - 930
    - deski p+w 140m2 - 4600
    - obróbki przy rynnie - 220

    Dach - poszycie (18520):
    - papa podkładowa 150m2 - 1200
    - dachówki + obróbki + robocizna (robiła ekipa) - 11500
    - okna dachowe - 4500
    - rynny - 1320

    Stolarka okienna (14050):
    - okna (9+1dzrwi tarasowe) - 9830
    - drzwi wejściowe - 1860
    - kotwy i pianka - 60
    - parapety zewn. (stalowe) - 1100
    - parapety wewn. (drewniane) - 1200

    Ocieplenie i zabudowa skosów poddasza (5940):
    - wełna 26cm (8+18) 90m2 - 3330
    - grzybki, wkręty, kołki itp. - 320
    - profile CD 240mb - 810
    - profile UD 60mb - 120
    - łączniki do profili CD - 20
    - folia paroizolacyjna 150m2 - 140
    - płyty k/g 190m2 - 960 (uwaga: zostało jeszcze na sufity podwieszane
    i inne zabuddowy
    - Uniflott 10kg - 50
    - Taśma Tuff-tape - 150mb - 190

    Sufity podwieszane i inna sucha zabudowa (560):
    - profile - 390
    - wieszaki i uchwyty - 120
    - płyty pozostały z poddasza - 0
    - uniflott 10 kg - 50
    - Taśma tuff-tape pozostała z poddasza - 0

    Elektryka - przyłącze (3300):
    - bednarka 50kg - 280
    - kabel 4x10 26 mb - 520
    - opłata przyłączeniowa - 1980
    - folia ostrzegawcza - 20
    - elektryk - przyłączenie - 500

    Elektryka - wewn. (3890):
    - puszki, ramki, gniazda/włączniki 81 szt. - 870
    - gniazda i włączniki zewnętrzne 4 szt. - 140
    - rozdzielnia + osprzęt - 1300
    - elektryk - pomiary - 500
    - kabel + uchwyty 300mb - 690 (uwaga: trochę zostało)
    - kabel 3f do kuchenki 15mb - 120
    - złączki "Wago" - 160
    - listwa zerowa - 20
    - zaprawa tynkarska 200kg - 70
    - złącze PEN - 20

    Oczyszczalnia (3320):
    - zbiornik + komplet elementów - 1900
    - wkopanie zbiornika (robiła ekipa) - 300
    - rury doprowadzające od domu do oczyszczalni 26mb - 790
    - 3 kolana, trójnik i korek - 330

    Kanalizacja - wewn. (3490):
    - Rury i kształtki - 840
    - Stelaż 2 szt - 930
    - Uchwyty - 40
    - Syfony umywalkowe 2 szt - 30
    - odpływy liniowe 2 szt - 1300
    - odpływ podłogowy - 350

    Woda - przyłącze (2910):
    - rura PE 30mb - 140
    - złączka - 70
    - wykonanie wcinki (robiła ekipa) - 2700

    Woda - wewn. (1770):
    - Rury PEX różne średnice ok. 100mb - 470 (uwaga: trochę zostało i
    poszło do kotłowni)
    - Złączki PEX 21 szt - 310
    - Złączki i śrubunki mosiężne 40 szt - 320
    - Zaworki do baterii 6 szt. - 90
    - zawory 8 szt - 130
    - Nić Loctite - 60
    - Obejmy do rur 12 szt - 50
    - reduktor i filtr - 230
    - Otulina - 110

    Gaz - przyłącze (3820):
    - Opłata przyłączeniowa - 1720
    - Wykonanie (wszystko robiła ekipa) - 2100

    Gaz - wewn. (1300):
    - Wykonanie (wszytko robiła ekipa) - 1300

    CO (12330):
    - Kocioł + zasobnik + sterowanie - 5700
    - Podłączenie kotla i zrobienie odprowadzenia spali przez ścianę (robiła
    ekipa) - 1620
    - Rozdzielacze + szafki + zawory - 1900
    - Grzejniki łazienkowe 2 szt. - 800
    - Rura PEX 800mb - 1990 (uwaga: sporo zostało)
    - Folia 4 rolki - 240
    - Spinki i uchwyty - 80

    Wentylacja (12050):
    - Rekuperator - 8700
    - Kanały elastyczne izolowane 100mb - 1200
    - Trójniki i redukcje - 410
    - Opaski zaciskowe - 90
    - Taśma aluminiowa - 30
    - Anemostaty 11 szt - 170
    - Kratka (czerpnia) - 70
    - Kominek (wylot) - 170
    - Kable do sterowania i czujników - 110
    - Odbiór kominiarski - 1100

    Izolacja i posadzki (7780):
    - Papa na chudziak 80m2 - 1600
    - Styropian akustyczny (poddasze) 65 m2 - 470
    - Styropian 15cm (parter) 65 m2 - 2100
    - Taśma dylatacyjna - 120
    - Siatka do betonu - 240
    - Cement 4T - 1920 (uwaga: trochę zostało)
    - Piasek 24T - 900 (uwaga: sporo zostało)
    - Listwy prowadzące (tynkarskie) - 430

    Tynki wewnętrzne (9180):
    - Tynki 290 m2 (robiła ekipa) - 7830
    - Gładzie 720 kg - 840
    - Grunt 120l - 510

    Wykończenie ścian i podłóg (10340):
    - Płytki na podłogę w kuchni - 670
    - Płytki na ściany w kuchni (pasek między szafkami) - 1180
    - Folia w płynie i taśmy w łazience - 540
    - Płytki na podłogę w łazience - 190
    - Płytki na ściany w łazience - 2200
    - Płytki na podłogę w wiatrołapie i korytarzu - 880
    - Płytki na podłogę w salonie - 1230
    - Fugi 180kg - 920
    - Klej do płytek - 440 kg - 760
    - Styropianowe gzymsy (różne) + klej - 1020
    - Wykładzina do sypialni - 750

    Schody i drzwi wewn. (15450):
    - Schody (robiła ekipa) - 9600
    - Drzwi wewn. + ościeżnice 8 szt. - 5400
    - Pianka 24 szt. - 450 (uwaga: na drzwi poszło mniej niż połowa, a
    reszta na inne potrzeby podczas budowy)

    Malowanie (3530):
    - Tapeta z włókna szklanego + klej 150m2 - 930
    - Farb podkładowa 60l - 510
    - Farba biała 60l - 650
    - Farba kolor 75l - 1310
    - Taśmy - 80
    - Folia - 50

    Tynki zewn. (8420):
    - tynki + malowanie (robiła ekipa) 180 m2 - 6660
    - Cokół - folia w płynie - 190
    - Cokół - płytki klinkierowe (+klej) - 860
    - Cokół - tynk mozaikowy 20m2 (robiła ekipa) - 710

    Podjazd i ścieżki (5330):
    - Gruz 1 ciężarówka - 350
    - Tłuczeń 24T - 1400
    - Kliniec 12T - 400
    - Kostki 100m2 - 2780
    - Obrzeża trawnikowe 40 szt - 400
    - piasek i cement zostały z posadzek - 0

    Inne (na różnych etapach) (450):
    - Taśma klejąca (tzw. duct) - 5 rolek - 130
    - Zszywki - 50
    - Kołki i wkręty - 80
    - Gwoździe - 20
    - Folia ochronna 300m2 - 170

    Pozostało do zrobienia (wykończenie) (6000):
    - listwy przypodłogowe - 1500
    - wykończenie podłóg na poddaszu - 2000
    - płytki do łazienki na poddaszu - 2500

    Pozostało do zrobienia (ogrodzenie) (11000):
    - ogrodzenie - 11000

    ---
    PODSUMOWANIE:
    ---

    Formalności - 15200
    Tymczasowe ogrodzenie - 640
    ----------
    Razem formalności i tymczasowe ogrodzenie: 15840

    Fundamenty - 6630
    Stan 0 - 4010
    ----------
    Razem stan "0": 10640

    Ściany nośne i działowe - 26290
    Strop i wieniec nad parterem - 15000
    Wieniec pod murłatę i żelbetowe słupki - 1600
    Dach - konstrukcja - 11900
    Dach - poszycie - 18520
    Stolarka okienna - 14050
    ----------
    Razem stan surowy zamknięty: 87360

    Ocieplenie i zabudowa skosów poddasza - 5940
    Sufity podwieszane i inna sucha zabudowa - 560
    ----------
    Razem ocieplenie poddasza i sucha zabudowa: 6500

    Elektryka - przyłącze - 3300
    Woda - przyłącze - 2910
    Gaz - przyłącze - 3820
    Oczyszczalnia - 3320
    ----------
    Razem przyłącza i oczyszczalnia: 13350

    Elektryka - wewn. - 3890
    Kanalizacja - wewn. - 3490
    Woda - wewn. - 1770
    Gaz - wewn. - 1300
    CO - 12330
    Wentylacja - 12050
    ----------
    Razem instalacje wewn.: 34830

    Izolacja i posadzki - 7780
    Tynki wewnętrzne - 9180
    ----------
    Razem tynki i wylewki: 16960

    Wykończenie ścian i podłóg - 10340
    Schody i drzwi wewn. - 15450
    Malowanie - 3530
    Pozostało do zrobienia (wykończenie) - 6000
    ----------
    Razem wykończenie: 35320

    Tynki zewn. - 8420
    ----------
    Razem elewacja: 8420

    Podjazd i ścieżki - 5330
    Pozostało do zrobienia (ogrodzenie) - 11000
    ----------
    Razem ogród: 16330

    Inne (na róznych etapach) - 450

    ---
    SUMA KOŃCOWA:
    ---

    Razem formalności i tymczasowe ogrodzenie: 15840
    Razem stan "0": 10640
    Razem stan surowy zamknięty: 87360
    Razem ocieplenu poddasza i sucha zabudowa: 6500
    Razem przyłącza i oczyszcalnia: 13350
    Razem instalacje wewn.: 34830
    Razem tynki i wylewki: 16960
    Razem wykończenie: 35320
    Razem elewacja: 8420
    Razem ogród: 16330
    Inne (na róznych etapach): 450

    SUMA: 246000

    ROTFL W tym momencie gdy to zobaczyłem to się roześmiałem:
    Tyle małych kwot, podsumy i sumy i w końcu suma końcowa wychodzi "okrągła"
    nie tylko do setek ale też do tysięcy.
    Natychmiast naszła mnie pokusa by to zmienić, by jakiś "Macierewicz" nie
    zarzucił mi na tej podstawie że to wszystko ściema i ustawione od początku
    by wyszedł "ładny" wynik.
    Wystarczyłoby w końcu zmienić dowolny wynik cząstkowy o 10zł które niczego
    nie zmienia (bo i tak wszystkie wydatki są zaokrąglone do pełnych dziesiątek
    więc możliwy błąd jest dużo większy) by suma końcowa wyszła nie okrągła, ale
    dla przekory i zasady (w tej kolejności) postanowiłem zostawić wynik jaki
    jest.

    Errata:
    Już po zsumowaniu poszczególnych wydatków przy korekcie literówek zauważyłem
    dwa braki:
    - brak kosztu certyfikatu energetycznego potrzebnego do odbioru (może
    wystawiał go montażysta kotła)
    - brak klamek do drzwi wewnętrznych (może były w komplecie)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2014-10-14 17:17:22
    Temat: Re: Budowa Jacka 3 - koszt
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 14 Oct 2014 14:40:41 +0200, Ergie

    > SUMA: 246000

    Dzięki. To jest brutto, netto czy jak się udało? ;}
    Innymi słowy: kto kupował materiały?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2014-10-17 09:39:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Dzięki. To jest brutto, netto czy jak się udało? ;}

    To są kwoty rzeczywiście zapłacone. W przypadku faktur są to kwoty brutto
    (VAT 23%) , w przypadku ekip robiących na umowę też brutto tyle że z VAT 8%,
    w przypadku ekip robiących na czarno są to kwoty które zmieniły właściciela.

    Mówiąc wprost jest to kwot o jaką skurczyło się saldo bankowe Jacka.

    Ale to uwaga - finalna kwota będzie niższa, bo do odzyskania jeszcze jest
    różnica w VAT. Nie mam pojęcia ile jest do odzyskania bo zasady się jakiś
    czas temu zmieniły, ale cos na pewno.

    > Innymi słowy: kto kupował materiały?

    Wszystkiego nie wiem, ale skoro większość Jacek robił samodzielnie to pewnie
    on sam. Tam gdzie jest napisane że całość robiła ekipa kwota obejmuje robotę
    i materiały, ale nie mam informacji kto te materiały kupował.

    Jak znam życie to pewnie Jacek tak to organizował by było najtaniej czyli
    pewnie czasem on a czasem ekipa/fachowiec.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-10-17 11:38:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Oct 2014 09:39:59 +0200, Ergie

    > Mówiąc wprost jest to kwot o jaką skurczyło się saldo bankowe Jacka.

    Dzięki jeszcze raz. Wniosek z tego, moja TŻ
    się niepotrzebnie stresuje, że nam nie starczy.

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2014-10-17 12:06:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Dzięki jeszcze raz. Wniosek z tego, moja TŻ
    > się niepotrzebnie stresuje, że nam nie starczy.

    ZTCP Wy planujecie _większy_ domek, więc przemnóż sobie odpowiednio koszty
    :-)
    Choć oczywiście koszty instalacji skalują się mało. Czy to mały czy średni
    domek jak ma dwie łazienki to koszt wod/kan wychodzi podobnie. Koszt
    elektryki rośnie raptem o jeden bezpiecznik i kilkanaście metrów kabla i
    trochę osprzętu. Koszt wentylacji po dołożeniu kolejnego pokoju rośnie o
    _dosłownie_ kilka stów. Kanał elastyczny to cena 100-150 zł / 10m, anemostat
    od kilku do kilkudziesięciu zł i trójnik za kilkanaście zł. Oczywiście w
    pewnym momencie koszt rośnie skokowo gdy trzeba wymienić centralę na
    większą. Podobnie z ogrzewaniem w przypadku grzejników dochodzi po prostu
    kolejny grzejnik w przypadku podłogówki kilkadziesiąt metrów rury. W obu
    przypadkach to koszt kilku stów (już z zaworami itp.) Oczywiście po
    przekroczeniu pewnej powierzchni długość instalacji rośnie na tyle że trzeba
    zmienić pompę na mocniejszą, ale to zwykle nie przy zmianie małego domu na
    średni a znacznie później.

    I tak dalej - w zasadzie jedyne koszt jakie rosną (prawie) liniowo wraz z
    powierzchnią to:
    - koszt stanu surowego zamkniętego - fundamenty, ściany, strop, dach, okna,
    ocieplenie.
    - koszt wykończenia ścian podłóg.

    Natomiast koszty przyłączy nie rosną w ogóle :-)

    Ps. Właśnie przygotowuję odpowiedź na powtarzające się pytanie: "czy dało
    się taniej, a jeśli tak to co zmienić". Jak już będzie gotowa to wrzucę ją
    też na grupę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2014-10-17 12:26:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 października 2014 11:38:49 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Dzięki jeszcze raz. Wniosek z tego, moja TŻ
    > się niepotrzebnie stresuje, że nam nie starczy.

    Tu trzeba uważać z optymizmem.
    Ja budowałem dom na przełomie 2007/2008 moja koleżanka również. Domy mamy bardzo
    podobne, standard wykończenia również porównywalny- ona jednak wydała na budowę
    prawie dwa razy więcej jak ja.
    Niezorientowana w tematyce budowy nauczycielka dawała się kroić okrutnie. Mąż
    policjant też się nie sprawdził przy pilnowaniu inwestycji.
    Jak słyszałem ceny jakie ona płaci za robociznę czy materiały to mi się włos na
    głowie jeżył. Głównie kroili ją wykonawcy na wysokich cenach robocizny no i
    najczęściej zlecała im kupno materiałów wiec tam tez nic nie zaoszczędziła.
    Sprawnie zorganizowana budowa to maks rok czasu więc trzeba w tym okresie się
    zmobilizować i pilnować, negocjować itp.
    Negocjacje z wykonawcami to raz ale ważniejsze pilnowanie cen materiałów. w lokalnych
    hurtowniach można dostać na prawdę spore rabaty. I nie będzie to 5% które standardowo
    proponują wykonawcy gdy sami materiał kupują tylko będzie to kilkanaście czy
    kilkadziesiąt. Na przewody w hurtowni elektrycznej chyba 70% rabatu było na grzejniki
    50%, wełna mineralna podobnie. No internet Twoim przyjacielem, zakupy z drugiego
    końca Polski to żaden problem.
    Pisałem już jak wycene na materiały na dach zamówiłem. Lokalna hurtownia przedstawiła
    swoją cenę podjechałem z tym do konkurencji i na dzień dobry kilka procent obniżyli,
    telefon do pierwszej hurtowni i kolejny rabat. Jeśli dobrze pamiętam to prawie 5tys
    wtedy dało się urwać.
    No i najważniejsza sprawa w takich przypadkach to negocjować ceny wszystkiego.
    Zauważyłem ze hurtownie chętni obniżają ceny dachówek np. a za drobne akcesoria kroja
    potężnie. A właśnie w dodatkach jest najwięcej do ugrania.
    I wbrew pozorom nie jest to takie czasochłonne. wieczorkiem wydruk cen z netu czy
    innego allegro rano tel do hurtowni i pytanko o ceną. I często wtedy schodzą z cenami
    to poziomu tych internetowych.
    Zresztą właściciel jednej z hurtowni sam mi zaproponował ze jak będę większość rzeczy
    brał od niego przez cała budowę to mam mu podawać ceny które ustaliłem z
    konkurencja/w internecie o on postara się to przebić. I w większości przypadków tak
    było. Dodatkowa korzyść z takiego układu to to że brałem na WZ i płaciłem raz na
    miesiąc, wystarczył telefon do hurtowni z lista potrzebnych materiałów i niezwłocznie
    przywozili na budowę. No i za transport tez nic nie doliczali.
    Tak więc grube rzeczy brałem z lokalnego składu, część drobnicy z netu no i
    hydraulika- tu lokalni sprzedawcy się nie popisali;) i większość osprzętu, kible,
    bidet, zlewy, baterie itp. jechały do mnie z drugiego końca Polski-+ najczęściej z
    okolic Krakowa. Jakieś zagłębie hydrauliczne tam czy co;)
    Łózka, materace, szafki nocne również kurier dostarczył. I też z Krakowa;)

  • 7. Data: 2014-10-17 13:20:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Oct 2014 12:06:09 +0200, Ergie

    > ZTCP Wy planujecie _większy_ domek, więc przemnóż
    > sobie odpowiednio koszty :-)

    Istotnie, będzie nieco większy (a czy będzie w takiej formie to, mam
    nadzieję, za 12 dni się wyjaśni), ale też bez przesady. Hotel to nie
    będzie. :D

    Ogólnie parę kosztorysów już przejrzałem [choć nie tak szczeółowo
    rozpisanych jak Twój (Wasz), szacunek zatem i ponownie dzięki] i raczej
    wątpliwości nie mam, że nieprzeinwestowany pierdołami i wspomagany własną
    pracą przy budowie dom, gotowy do zamieszkania, da się postawić za 250 tys.
    -- a w co żona moja ciągle wątpi.

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2014-10-17 14:47:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > wątpliwości nie mam, że nieprzeinwestowany pierdołami i wspomagany własną
    > pracą przy budowie dom, gotowy do zamieszkania, da się postawić za 250

    Wiesz opisywałem tu kiedyś mój koszt i to nie było 250, a 350 tysięcy (z
    wyposażeniem kuchni i łazienek) więc może Twoja żona ma rację :-)

    Inna sprawa że my jak wtedy wyjaśniałem mieliśmy do wydania 350 i na bieżąco
    korygowaliśmy wydatki w górę. Widzą że mamy zapas np. zamieniliśmy okna,
    drzwi i bramy na droższe niż pierwotnie zakładaliśmy. Tak samo instalacje -
    wszystko robiliśmy z "firmowych" materiałów a nie na chińszczyźnie.
    Położyliśmy droższe płytki i droższe panele niż początkowo planowaliśmy itp.

    Gdybyśmy musieli się zmieścić w 300 to by się też udało (no może bez
    wykończenia górnej łazienki albo któregoś pokoju), ale do 250 byłoby w
    naszym przypadku bardzo ciężko zejść. Mieliśmy dość drogie przyłącza i
    bardzo drogi projekt ale za to działka była tańsza. Ktoś inny zapłaci więcej
    za działkę ale za to mniej za przyłącza i weźmie projekt gotowy i się okaże
    że do o tej samej powierzchni i w tej samej technologii zbuduje o 50 tysięcy
    taniej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2014-10-17 15:26:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Oct 2014 14:47:04 +0200, Ergie

    > Wiesz opisywałem tu kiedyś mój koszt i to nie było 250, a 350 tysięcy (z
    > wyposażeniem kuchni i łazienek) więc może Twoja żona ma rację :-) [...]

    Rzeczywiście mam nieco więcej planów niż Jacek, typu rozbudowana armatura
    grzewcza/chłodnicza, odkurzacz centralny, "inteligentny dom" (ale raczej w
    lajtowej wersji) czy GGWC, o basenie ogrodowym (choć to koszt zdecydowanie
    dodatkowy poza samym domem) kurniku (powaznie żona chce mieć kurki) i
    ogródku warzywnym, nie pomnę -- to koszty których Jacek jednak nie poniósł,
    a z tego co liczę niektóre elementy nie będą małymi kwotami. :P

    Z drugiej strony już teraz jest w łapie uciulane więcej niż Jacek
    spożytkował na całość, a budowę dodatkowo planujemy rozłożyć na 2-3 lata
    (bo się nie pali i czekam też trochę na powstanie POW żeby nie stać w
    korkach) i zamknąć dom w całości pod zamieszkanie (żadnej przeprowadzki
    zanim wszystko nie zostanie zapięte) -- więc jeszcze "trochę" przez ten
    czas gotówki "docieknie". Realnie będzie więc na wszystko około 400kzł.
    Taki jest w zasadzie końcowy budżet, a mimo to ciągle słyszę "nie stać
    nas". :P

    Poza tym już na starcie odpada właśnie koszt projektów wszelakich (szwagier
    nie chce brać za rysowanie, bo przecież siostra :P), kierbuda (też szwagier
    pewnie, z kolei żeby wzroku nie stracił i lewego nadgarstka nie zniszczył
    siedząc tylko przy komputerze z myszką w prawej ręce :P), pierdół pod i na
    gruncie (prąd, szambo, ogrodzenie -- jest).

    Także Twoja praca nie pójdzie na marne i będę dzisiaj tym elementem
    szczegółowo zadowalać żonę. :D

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2014-10-20 09:58:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Realnie będzie więc na wszystko około 400kzł.

    No to już jest kawałek grosza :-)

    > Taki jest w zasadzie końcowy budżet, a mimo to ciągle słyszę "nie stać
    > nas". :P

    Może Ona wie coś czego Ty jeszcze nie wiesz - np. że do łazienki zaplanowała
    płytki po 200zł /m2, do salonu drewno egzotyczne po tyle samo. Do łazienki
    designerską wannę za 8 tysięcy, a na ściany przedpokoju ręcznie formowane
    płytki klinkierowe po 10zł sztuka.

    Pamiętaj że żona ma zawsze rację :-) A jak się chce to w trakcie budowy
    bardzo łatwo "udowodnić" że "nie starczyło" :-)

    > Także Twoja praca nie pójdzie na marne i będę dzisiaj tym elementem
    > szczegółowo zadowalać żonę. :D

    Moja praca nie poszła na marne bo nie była robiona dla grupy, więc nawet
    jakby tutaj nikt na te wpisy nigdy nie zerknął to i tak by nie poszła na
    marne :-)

    A jeśli dzięki temu że to upubliczniłem kilka osób zamiast kupować
    mieszkanie w centrum za 700 tysięcy wybuduje sobie dom to tym lepiej.

    Pozdrawiam
    Ergie