  • 1. Data: 2014-10-14 06:55:54
    Temat: Czy geodeta może wytyczyć dom przed pozwoleniem na budowę?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Co dokładnie mogę zrobić na budowie przed otrzymaniem pozwolenia na budowę?

    Co by się stało, gdybym zlecił firmie wykonanie fundamentu na miesiąc
    przed otrzymaniem pozwolenia od urzędu?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-10-14 08:28:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-10-14 06:55, Marcin N wrote:
    > Co by się stało, gdybym zlecił firmie wykonanie fundamentu na miesiąc
    > przed otrzymaniem pozwolenia od urzędu?

    Na własnej ziemi bez pozwolenia swojego Pana nie możesz zacząć budować.
    Nie możesz nawet zacząć niwelacji działki.
    Musisz mieć pozwolenie!
    Inaczej samowola.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2014-10-14 08:50:20
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 14.10.2014 06:55, Marcin N wrote:
    > Co dokładnie mogę zrobić na budowie przed otrzymaniem pozwolenia na budowę?
    Skosić łąkę, zasiać trawę albo zasiać coś innego ;-)
    Poza tym, NIC.

    > Co by się stało, gdybym zlecił firmie wykonanie fundamentu na miesiąc
    > przed otrzymaniem pozwolenia od urzędu?
    Miał byś wykonany fundament przed otrzymaniem pozwolenia na budowę.
    Czego niewolno CI zrobić a powszechnie się tak właśnie robi. Na 4 moich
    znajomych 2 rozpoczęło prace przed uzyskaniem pozwolenia.

    Oczywiście nie ma w tym nic, co można by pochwalić. Ale dzięki
    rozpoczęciu prac jako samowola. Udało im się zakończyć jakiś tam etap
    prac w sezonie.

    Sprawa jest oczywista. Za późno rozpoczęli proces starania się o
    pozwolenie na budowę. Do tego doszły średnio dwie cofki w trakcie
    procesu uzyskania pozwolenia i termin się przesuną uzyskania pozwolenia. :)

    --
    GreDi

  • 4. Data: 2014-10-14 08:54:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-10-14 08:50, GreDi pisze:
    > Sprawa jest oczywista. Za późno rozpoczęli proces starania się o
    > pozwolenie na budowę. Do tego doszły średnio dwie cofki w trakcie
    > procesu uzyskania pozwolenia i termin się przesuną uzyskania pozwolenia.

    Dwie cofki?
    Podobno urząd może zgłosić zastrzeżenia, ale tylko RAZ.

    --
    MN

  • 5. Data: 2014-10-14 08:55:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > Czego niewolno CI zrobić a powszechnie się tak właśnie robi. Na 4 moich
    > znajomych 2 rozpoczęło prace przed uzyskaniem pozwolenia.

    A co z wpisami do książki budowy? Pominąć?

    --
    MN

  • 6. Data: 2014-10-14 09:08:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 października 2014 08:55:57 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > A co z wpisami do książki budowy? Pominąć?

    Wpisać później;)
    Jak ktoś wyżej pisał chwalić nie ma czego ale tez znam kilka takich przypadków. Jeden
    mój znajomy w momencie jak otrzymał pozwolenie na budowę to ściany kolankowe i
    szczytowe murował.
    Ale wystarczyło że znalazł by się życzliwy który złozy oficjalny donos i kłopoty
    gotowe.
    Jeszcze bardziej nagminny proceder to nie kończenie budowy(odbiór) a mieszkanie na
    całego. Niby grozi za to 10tys kary ale to martwy przepis bo w razie czego wszyscy
    "budowy pilnują";)

  • 7. Data: 2014-10-14 09:14:05
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-10-14 09:08, Kris wrote:
    > Niby grozi za to 10tys kary ale to martwy przepis bo w razie czego wszyscy "budowy
    pilnują";)

    Nie jest martwy.
    Wystarczy domniemanie mieszkania i kara. Info z 1 ręki.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2014-10-14 09:14:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-10-14 09:14, quent pisze:

    > Nie jest martwy.
    > Wystarczy domniemanie mieszkania i kara. Info z 1 ręki.

    A co jest powodem niezakańczania budowy?

    --
    MN

  • 9. Data: 2014-10-14 09:16:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 października 2014 06:55:54 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Co dokładnie mogę zrobić na budowie przed otrzymaniem pozwolenia na budowę?

    Można wybudować coś takiego np.:
    http://joemonster.org/art/11577
    I urzędasy nie bardzo mają możliwość coś z tym zrobić. Rozbiórka to potężny koszt a
    nie ma chętnego na sfinalizowanie. I ciągle gość dostaje szanse na legalizacje budowy

  • 10. Data: 2014-10-14 09:23:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 października 2014 09:14:06 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > A co jest powodem niezakańczania budowy?
    Faktyczne niedokończenie np. brak wykonanej elewacji czy brak wykończonego poddasza a
    mieszkają na parterze itp.