  • 1. Data: 2014-10-14 13:44:06
    Temat: Plamy na regipsie w technologii 'na placki'
    Od: JanuszO <n...@n...pl>

    Użytkuję pomieszczenie w który położono KG na tzw. placki i na jednej
    płycie w miejscu kilku placków pojawiają się plamy podobne do plam od
    wilgoci. W zeszłym roku wyciąłem te plamy i sfazowałem ich powierzchnię
    o ok. 2 mm. Obecnie ślady po plackach ponownie się pojawiają. Próbowałem
    już je gruntować i kilka razy malować - po miesiącu, dwóch ponownie
    prześwitują. Co zrobić i jaka może być tego przyczyna ? Podkreślę, że
    plamy prześwitują w kilku miejscach na dwóch płytach z 7 położonych.

  • 2. Data: 2014-10-14 15:12:12
    Temat: Re: Plamy na regipsie w technologii 'na placki'
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "JanuszO" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > prześwitują. Co zrobić i jaka może być tego przyczyna ? Podkreślę, że
    > plamy prześwitują w kilku miejscach na dwóch płytach z 7 położonych.

    Taki "urok" płyt kładzionych na placki. Minimalne różnice w wilgotności
    powodują że wierzchnia farba wygląda inaczej. Rozwiązanie radykalne to
    zerwanie całości i położenie "na grzebień", albo na listwach (ale to jest
    głośne). Doraźne rozwiązanie to tapeta z włókna szklanego - będzie lepiej
    ale czy idealnie tego Ci nie zagwarantuję.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-10-14 17:15:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 października 2014 13:44:06 UTC+2 użytkownik JanuszO napisał:

    > p�ycie w miejscu kilku plack�w pojawiaj� si� plamy podobne do plam od
    > wilgoci.

    Nie napisales jakie to pomieszczenie - moze sciana faktycznie gdzies dostaje
    wilgoci i placki tylko ja "przenosza" na plyte ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2014-10-15 07:14:29
    Od: JanuszO <n...@n...pl>

    > Nie napisales jakie to pomieszczenie - moze sciana faktycznie gdzies dostaje
    > wilgoci i placki tylko ja "przenosza" na plyte ?

    Pomieszczenie jest suche - 10cm styro i ściana z cegieł 40 cm.

  • 5. Data: 2014-10-17 10:13:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Nie napisales jakie to pomieszczenie - moze sciana faktycznie gdzies
    > dostaje
    > wilgoci i placki tylko ja "przenosza" na plyte ?

    W suchym pomieszczeniu też placki wyłażą. Bo co to znaczy suche. Jak w lipcu
    pada deszcz i jest 50% wilgotności przez kilka dni. To w końcu cała ściana
    osiąga taką wilgotność. Jak pojawia się słońce i wilgotność spada do 30% to
    ściana oddaje wilgoć. Na zewnątrz nie może bo jest styropian a do środka
    plackami kleju oddaje szybciej niż przez warstewkę powietrza między ściana a
    płytą.

    Gdyby płyta była klejona "na grzebień" to by na całej powierzchni miała tę
    samą wilgotność i nic by nie było widać.

    Pozdrawiam
    Ergie