  • 11. Data: 2012-04-27 07:15:38
    Temat: Re: Budowa a no?yczki fiskars.
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-04-26 23:32, quent pisze:
    > Nie rozumiem tego narzekania na tę obecną epokę i Chińczyków.
    > Dzięki takiemu podejściu masz dziś możliwość kupić niemal dowolne
    > narzędzie w bardzo atrakcyjnej cenie. W PRLu mogłeś tylko o tym pomarzyć.
    Wzrosła podaż po prostu. I chyba też mniej idzie na uzbrojenie i
    bezpłatny eksport do państw bratniego obozu.

    > Dziś też przecież można kupić solidne narzędzia, oczywiście za
    > odpowiednią cenę.
    Tu się nie zgodzę. Spróbuj kupić choćby porządne wiertło do metalu.
    W PRL, jak się kupiło wiertło HSS to było HSS a teraz na kawałku
    walcowanego druta napiszą HSS i takie "wiertło" potrafi się skręcić w
    lewą stronę nie mówiąc już o wierceniu. Mimo całego postępu techniki
    ludzie nadal kupują amplitunery Radmor nie z czystej sympatii do PRL
    tylko dla jakości dźwięku. Nie będę mnożyć przykładów a jest ich wiele.

    > A zamiast śmiać się z Chińczyków powinniśmy zacząć starać się by być dla
    > nich konkurencyjni bo jak tak dalej pójdzie to już niedługo Chińczycy
    > będą śmiać się z nas.

    Już się śmieją. "Ujnia" Europejska wydaje się (przy całym szacunku dla
    postępu, jaki uzyskaliśmy) robić wiele dla zahamowania europejskiej
    gospodarki. Pseudoenergooszczędne żarówki po 15 zł zamiast po 90 gr,
    większe klatki dla kur i jajka po złotówce, spalanie w elektrowniach
    tzw. biomasy (widziałeś kiedyś elektrownię do środka i tę biomasę?),
    opłaty za emisję CO2 (Chiny, USA i pół świata nie płaci).
    Nie chciałbym, aby u nas więźniowie (albo dzieci) musiały poskładać iles
    sztuk zabawek, aby dostać miskę ryżu, albo aby wróciły elektrownie bez
    elektrofiltrów, czy papiernie bez oczyszczalni ścieków.

    To staranie się konkurować z nimi przypomina póki co bieg sprinterski z
    tym, że nasi mają plecaki z coraz cięższą zawartością.
    Jacek

  • 12. Data: 2012-04-27 09:08:43
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Mimo całego postępu techniki ludzie nadal kupują amplitunery Radmor nie z
    > czystej sympatii do PRL tylko dla jakości dźwięku. Nie będę mnożyć
    > przykładów a jest ich wiele.

    Wiele to jest przykładów na niekorzyść PRL.

    > Nie chciałbym, aby u nas więźniowie (albo dzieci) musiały poskładać iles
    > sztuk zabawek, aby dostać miskę ryżu,

    Ja również. Dlatego trzeba jak najszybciej wprowadzić wolny rynek w PL i
    odciąć się od zombie EU.
    W przeciwnym wypadku nie chciałbym być w skórze następnych pokoleń.

  • 13. Data: 2012-04-27 10:11:34
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ja również. Dlatego trzeba jak najszybciej wprowadzić wolny rynek w PL i
    > odciąć się od zombie EU.
    > W przeciwnym wypadku nie chciałbym być w skórze następnych pokoleń.

    Już za późno. W żaden pokojowy sposób nikomu nie uda się cofnąć zmian i
    zmienić zwrotnicę historii na inny tor. Tylko wojna daje taką możliwość
    radykalnych zmian.

    Mare

  • 14. Data: 2012-04-27 10:24:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Apr 2012 10:11:34 +0200, 4CX250 napisał(a):

    > Już za późno. W żaden pokojowy sposób nikomu nie uda się cofnąć zmian i
    > zmienić zwrotnicę historii na inny tor. Tylko wojna daje taką możliwość
    > radykalnych zmian.

    ... Albo calkowita zapasc gospodarcza strefy euro.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 15. Data: 2012-04-27 13:31:30
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    >
    > Już za późno. W żaden pokojowy sposób nikomu nie uda się cofnąć zmian i
    > zmienić zwrotnicę historii na inny tor. Tylko wojna daje taką możliwość

    Marku nie zgodze sie z Toba. Za czasow PRL tez caly czas gadano ze nie da
    rady odczepic sie od ruskich (lub zeby oni od nas). I co- poszlo szybko jak
    zbankrutowali- to samo bedzie z EU- ta forma integracji krajow zbankrutuje-
    to co bylo dobre jako EWG (no i Schengen ze swym ruchem bezwizowym) bo
    dotyczylo gospodarki pierdyknie szybciej niz ktokolwiek sie spodziewa
    poprzez zwykle bankructwo jego czlonkow. Niestety tak to jest jak do
    gospodarki zaczynaja sie mieszac politycy zlwaszcza lewacy od ktorych cala
    Unia sie roi. Nawet biurokracji w Unii jest moim zdaniem wiecej i to
    znacznie niz za komuny