  • 1. Data: 2014-08-22 20:12:06
    Temat: Budowa sauny ogrodowej
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Wracam do tematu, ktory juz probowalem tu kiedys poruszac.

    Lubie saunowac i mam kawalek ziemi, gdzie moge zmiescic saune. Wniosek
    prosty - trzeba zbudowac.

    Zakup gotowej odpada - sauna interesujacej mnie wielkosci to wydatek co
    najmniej 15 tys.

    Calosc miala by miec jakies 2x3 m i 2,5 m wysokosci. Wsparta kilku slupkach
    fundamentowych. Cos jak wiata, ale ze scianami. Waham sie miedzy sciana
    szkieletowa z ociepleniem, a sciana z kanciakow modrzewiowych o grubosci
    ok. 10 cm.
    Czy ktos ma jakies doswiaczenia praktyczne i moze sie nimi podzielic?

    Takie cos mozna robic na zgloszenie, dobrze kojarze? Nie ma tu chyba
    zadnego kruczka, ktory by kazal starac sie o pozwolenie?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2014-08-22 21:28:06
    Temat: Re: Budowa sauny ogrodowej
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-08-22 20:12, Maciek pisze:

> [...]
    >
    > Takie cos mozna robic na zgloszenie, dobrze kojarze? Nie ma tu chyba
    > zadnego kruczka, ktory by kazal starac sie o pozwolenie?

    Tez się nad tym zastanawiam.

    W jaki sposób chcesz grzać saunę? Piecem elektrycznym, czy tradycyjnym,
    na drzewo?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2014-08-22 21:36:11
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 22 sierpnia 2014 21:28:06 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Tez się nad tym zastanawiam.
    >

    > W jaki sposób chcesz grzać saunę? Piecem elektrycznym, czy tradycyjnym,
    >
    > na drzewo?
    >

    > Pozdrawiam,
    >
    > MW

    Drzewem ciężko palić w piecu. Drewno lepsze. Sorki to nic osobistego. Za palenie
    drzewem kiedyś mnie na jakiejś grupie przeczołgali.

  • 4. Data: 2014-08-22 21:56:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Aug 2014 21:28:06 +0200, wolim napisał(a):

    > W jaki sposób chcesz grzać saunę? Piecem elektrycznym, czy tradycyjnym,
    > na drzewo?

    Zdecydowanie na drewno. Lepszy klimat.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2014-08-23 10:00:44
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-08-22 21:56, Maciek pisze:

    > Zdecydowanie na drewno. Lepszy klimat.

    a ja chciałbym sobie w domu zabudować, tyle że dam piec elektryczny.
    Przy domu miałem garaż "na malucha". Zacząłem szykować tam już wszystko
    - podciągnąłem zasilanie, zrobiłem odpływy i dociągnąłem zasilanie wody
    (w zasadzie zacząłem przystosowywać to pomieszczenie na dodatkową
    łazienkę - taką jak się przyjdzie z pracy przy aucie, żeby nie brudzić w
    domu, ale dodatkowo chcę zmieścić tam saunę. Jeszcze na ten temat za
    dużo nie czytałem bo na razie nie mam na samą saunę funduszy - jak
    możecie to podrzućcie jakieś linki do budowy takich pomieszczeń. Jedyny
    mankament mojej łazienki to to, że h=2m (garaż był niski) - ale mi to
    wystarcza, gorzej z zakupem kabiny prysznicowej...

    Łukasz

  • 6. Data: 2014-08-23 11:57:28
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-08-23 10:00, dddddddd pisze:

> [...]
    > mankament mojej łazienki to to, że h=2m (garaż był niski) - ale mi to
    > wystarcza, gorzej z zakupem kabiny prysznicowej...

    Zamiast gotowej kabiny możesz wymurować dwie ścianki, u góry dać
    deszczownicę, a zamknąć to zwykłymi drzwiami ze szkła hartowanego -
    koszt takich drzwi na zamówienie to jakieś 700 zł.

  • 7. Data: 2014-08-23 12:33:46
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-08-23 11:57, wolim pisze:

    > Zamiast gotowej kabiny możesz wymurować dwie ścianki, u góry dać
    > deszczownicę, a zamknąć to zwykłymi drzwiami ze szkła hartowanego -
    > koszt takich drzwi na zamówienie to jakieś 700 zł.

    myślałem nawet zrobić tak jak widziałem w hotelach w Bułgarii - łazienka
    składała się z kibla, umywalki i prysznica, na podłodze odbiór wody i
    tyle (w tamtych przeszkadzał mi kibel bo był blisko, u mnie byłby dalej
    więc całe pomieszczenie byłoby pomieszczeniem prysznicowym, trzeba by je
    tylko oddzielić od sauny.
    Prysznic będzie tam używany w zasadzie tylko przy okazji korzystania z
    sauny.

    Łukasz

  • 8. Data: 2014-08-23 19:11:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Aug 2014 10:00:44 +0200, dddddddd napisał(a):

    > Jeszcze na ten temat za
    > dużo nie czytałem bo na razie nie mam na samą saunę funduszy

    W domu sprawa jest ulatwiona. Kupujesz tylko piec, np. Harvia, i drzwi, a
    kabine robisz sam. Troche klejonych kanciakow, listwy swierkowe, folia,
    welna i gotowe.
    Wentylacje dajesz przy ziemi kolo pieca i pod lawkami po przeciwnej
    stronie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2014-08-24 08:57:41
    Od: wolim <n...@p...tu>

    > Zdecydowanie na drewno. Lepszy klimat.

    A nie zastanawiałeś się, czy nie można by na saunę adaptować np takiego
    domku:

    http://allegro.pl/domek-drewniany-z-tarasem-4m-x-3m-
    i4509511423.html

    Aukcja, oczywiście, zupełnie poglądowa, ale domek spory, do tego taras,
    na którym można by w przyszłości postawić niewielką balię do schładzania.

    Cena niewielka, wystarczy od środka docieplić wełną i obić deską.

    No i wstawić piec za ok. 1500 zł.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2014-08-24 10:18:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Aug 2014 08:57:41 +0200, wolim napisał(a):

> [...]
    > na którym można by w przyszłości postawić niewielką balię do schładzania.
    >
    > Cena niewielka, wystarczy od środka docieplić wełną i obić deską.

    Widzialem, to tez jakas opcja, ale mam pewne watpliwosci. Po pierwsze, to
    jest cienka sosna. Za kilka lat zacznie sie rozpadac. Po drugie, na 99%
    jest impregnowana. Sauna powinna byc z surowego drewna, ewentualnie
    napuszczonego olejem z zewnatrz. Dlatego lepszy modrzew, bo sie go robactwo
    nie ima. Po trzecie koniecznosc docieplenia oznacza folie, membrany itp.
    Wolalbym uniknac stosowania jakichkolwiek sztucznych materialow. A sciana z
    kanciaka 8 cm bedzie izolowac na tyle dobrze, zeby sauna zagrzala sie nawet
    w duze mrozy.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl