  • 1. Data: 2014-08-22 13:19:55
    Temat: [TV SAT] siła i jakość sygnału
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    Mam czaszę owalną 90 cm (największa) i stopniowo spada mi siła sygnału i
    jakość sygnału.
    Aktualnie w warunkach dobrej pogody jest ja jednym kablu Siła/Jakość
    36/35, na lepszym Siła/Jakość 40/50. W warunkach mgły a zwłaszcza duzego
    deszczu oba parametry spadają i odbiór TV jest niemożliwy.
    Sprawdzając antenę w kierunku lewo/prawo- wyniki są tylko gorsze, wróciłem
    do ustawienia pierwotnego.
    Sprawdzenia w pionie nie robiłem, bałem się, że mogę nie wrócić na
    ustawienie pierwotne.
    .
    Mam zamiar wymienić przewody i końcówki, ale - mam wątpliwości czy da to
    założony rezultat. Długość obecnych kabli to po ok. 25 m. Nowych, po
    poprowadzeniu dworem a nie wentylacją byłoby po 15 mb.
    Nie sądzę, aby był obecny kabel koncentryczny dobrej jakości.

    Chodzi mi o kwestię możliwości odbioru TV przy nieco gorszej pogodzie,
    rozumiejąc, że chmura burzowa w każdym przypadku da zerowe parametry siły i
    jakości.

    Mam pytania:
    1. Jaki parametr jest uzależniony od jakości kabla koncentrycznego i
    jakości połączeń a jaki od siły sygnalu anteny??
    2. Jakie parametry powinien mieć dobry kabel koncentryczny na zewnatrz
    (może jakiś link)?
    3. Co można jeszcze sprawdzić lub zrobić bez miernika aby siła sygnały była
    większa?
    4. Jakie końcówki do kabla należałoby do nowego kabla zakupić?? (Może jakiś
    link? )

    Podziękowania.
    T.

  • 2. Data: 2014-08-22 15:19:52
    Temat: Re: [TV SAT] siła i jakość sygnału
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    To na poczatek rusz gora dol, poza tym konwerter tez sie ustawia - przy
    najwyzszym sygnale jest obrocony kilka stopni wzgledem pionu.

    100 nie mialem nigdy, ale w centralnej polsce na malej antenie dawanej w
    zestawach polsatu czy cyfry zwykle poziom jest w przedziale 70-80%.

    Tmek

  • 3. Data: 2014-08-22 16:03:32
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Weź gości od instalacji sat.
    Ustawi antenę, miernikiem sprawdzi Tobie dokładnie sygnał, a nie to co
    tuner/dekoder Tobie wskazuje.
    U mnie taka usługa to kosz ~50-100zł
    Ja ma czaszę 80cm i braki sygnały to co najwyżej dwa razy do roku.
    Głównie jak śnieg się przyklei do anteny.

  • 4. Data: 2014-08-22 16:07:46
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Weź gości od instalacji sat.
    > Ustawi antenę, miernikiem sprawdzi Tobie dokładnie sygnał, a nie to co
    > tuner/dekoder Tobie wskazuje.
    > U mnie taka usługa to kosz ~50-100zł

    Porada jak z forum uzytkownikow sprzetu apple.
    Tam tez na kazdy problem pojawiaja sie odpowiedzi - oddaj do serwisu, nie
    dotykaj bo zabije.

    Tmek

  • 5. Data: 2014-08-22 16:31:21
    Temat: Re: [TV SAT] si?a i jako?? sygna?u
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    W dniu 22.08.2014 16:07, Tmek pisze:
> [...]
    >
    > Porada jak z forum uzytkownikow sprzetu apple.
    > Tam tez na kazdy problem pojawiaja sie odpowiedzi - oddaj do serwisu, nie

    są 2 dni w roku, kiedy słońce jest idealnie nad satelitą. przygotuj się
    na ten dzień, z nitką pociągniętą od środka konwertera do góry czaszy.
    postaw kropkę mazakiem na środku czaszy. w ten sposób bez miernika
    możesz idealnie ustawić antenę prawo-lewo. góra dół - na najlepszy
    sygnał. ale jeszcze obrót konwertera w uchwycie też ma znaczenie. tak
    czy siak, z takiej dużej nanteny masz mieć sygnał super jakości, z
    wyłączeniem super intensywnych śnierzyc

    ToMasz

  • 6. Data: 2014-08-22 16:50:55
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-08-22 16:31, Tomasz pisze:
    śnierzyc

    > ToMasz
    co to jest i jak wpływa na sygnał?

  • 7. Data: 2014-08-22 22:51:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 sierpnia 2014 16:31:21 UTC+2 użytkownik Tomasz napisał:

> [...]
    > sygnał. ale jeszcze obrót konwertera w uchwycie też ma znaczenie. tak
    > czy siak, z takiej dużej nanteny masz mieć sygnał super jakości, z
    Po co te kombinacje.
    Miernik sygnału to kilkanaście zł chyba. Kupiłem sobie taki ze trzy lata temu i służy
    do dzisiaj mi i znajomym.

    http://allegro.pl/miernik-poziomu-sygnalu-satfinder-
    satelitarny-sat-i4473508583.html

  • 8. Data: 2014-08-23 00:10:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomek pisze tak:

    > i stopniowo spada mi siła sygnału i jakość sygnału.

    tzn że konwerter lub tuner. Stawiam na konwerter :)

    > jednym kablu Siła/Jakość 36/35, na lepszym Siła/Jakość 40/50.

    czyli nie kabel

    > Mam zamiar wymienić przewody i końcówki, ale - mam wątpliwości czy
    > da to założony rezultat.

    raczej nie da

    > 3. Co można jeszcze sprawdzić lub zrobić bez miernika aby siła
    > sygnały była większa?

    podmienić pożyczyć tuner konwerter

    > 4. Jakie końcówki do kabla należałoby do nowego kabla zakupić??
    > (Może jakiś link? )

    Masz na myśli końcówki F. Nie zaciskane. Drut obcięty prostopadle. Nie
    za długi. Termokurczliwe koszulki.

    --
    Piotr

  • 9. Data: 2014-08-23 00:25:39
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > sygnał. ale jeszcze obrót konwertera w uchwycie też ma znaczenie. tak
    >
    > czy siak, z takiej dużej nanteny masz mieć sygnał super jakości, z

    A tak ogólnie to dobrze się czujesz?

  • 10. Data: 2014-08-24 10:22:31
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    ps.com...
[...]

    Mozesz mi opisac (moze byc na priva) - mam zalozmy taki miernik i co dalej,
    jakie kroki postepowania?
    Jak sprawdzic, ze to wina nie ustawienia czaszy tylko konwertera lub
    przewodow?
    Dzis dzien deszczowy i jakosc spadla do 14% przy sile 30%, byly juz przerwy
    w ogladaniu TV.
    A przeciez to tylko chmury z drobnym deszczem, nie zadna burza- przy czaszy
    90 cm nie powinno tak byc.
    Kupic miernik mozna- ale jak to poxniej wykorzystac??
    T.