eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBudowa wiaty drewnianej na samochód - jakie grube belki? › Budowa wiaty drewnianej na samochód - jakie grube belki?
    From: wolim <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Budowa wiaty drewnianej na samochód - jakie grube belki?
    Date: Wed, 24 Mar 2010 01:53:28 -0700 (PDT)

    Witam.
    Planuję postawić wiatę drewnianą na samochód. Wiata ma mieć wymiary
    4x5,5m i kryta będzie dachówką cementową.

    Zrobiłem z grubsza projekt konstrukcji szkieletu.
    Tutaj szkic projektu - nie zwracać uwagi na brak proporcjonalności -
    rysunek jest poglądowy :)

    http://tnij.org/wiata

    Nie rysowałem wszystkich elementów, które się powtarzają (krokwie,
    lewa strona spadu dachu).

    Przyjąłem takie przekroje belek:

    1. Słupy - 14x14 cm
    2. Zastrzały 14x14 xm
    3. Podciągi (poziome belki na słupach po długości-2 szt. i
    szerokości-3 szt.) - 14x14 cm
    4. Podpory belki kalenicowej (pionowe na środku podciągów) - 14x8 cm
    5. Belka kalenicowa - 8x12 cm
    6. Krokwie co 60 cm - 6x12 cm (mają tylko ok. 2 metrów długości)

    Czy ktoś mógłby mi sprawdzić, czy takie przekroje wystarczą i czy
    czegoś nie pominąłem w konstrukcji? Jeszcze raz mówię - pokrycie
    będzie z dachówki betonowej. Bazowałem na wymiarach wiat z allegro,
    które z reguły są o wiele szczuplejsze, a kosztują krocie - za taki
    stelarz trzeba zapłacić ok. 3 500 zł (bez montażu). Mi wyszło ok. 1,3
    kubika drzewa, więc jakieś 1000 zł.

    Może Hana wypowiedziałby się w tej materii jako specjalista od domów
    szkieletowych? :)

    No i jeszcze jak to montować do podłoża - czy wystarczą stopy betonowe
    pod słupki?

    Pozdry,
    MW