  • 1. Data: 2014-04-25 10:17:13
    Temat: Certyfikat energetyczny - ściemniają?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Znajomy kupuje dom od dewelopera.

    Technologia murowana, ściana z porothermu 24 cm i styropianu 15 cm.
    Strop: beton 20 cm i wełna 26 cm.

    Tymczasem w certyfikacie energetycznym wpisano mu, że ma zapotrzebowanie
    na energię rzędu 115 kWh/m2/rok. Wydaje się to strasznie dużo. Martwi
    się, że dom całkiem dobrze ocieplony będzie bardzo drogi w ogrzewaniu.

    Obiecałem zapytać tutaj, czy te certyfikaty są wiarygodne, czy jego dom
    faktycznie jest aż tak energożerny. Dom to szeregowiec więc dodatkowo
    ogrzany przez sąsiadów.

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-04-25 10:27:10
    Temat: Re: Certyfikat energetyczny - ściemniają?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 kwietnia 2014 10:17:13 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Obiecałem zapytać tutaj, czy te certyfikaty są wiarygodne,
    Te certyfikaty sa dlatego bo prawo wymaga. A nie maja nic wspólnego z faktycznym
    zapotrzebowaniem.
    Skoro certyfikat energetyczny kosztuje 40zł to jest to tylko kolejny wymagany przez
    prawo papier.
    Jak w 2007 wprowadzili obowiązkowe certyfikaty to miało być kolejne narzędzie do
    wyciągania kasy od inwestorów przez uprzywilejowane grupy(miało to kosztowac
    1500-2000zł). Na szczęście ktoś wtedy czegoś nie dopatrzył i teraz taki certyfikat
    kosztuje 40zł.
    Znajomy jak chce oszacować mniej wiecej zapotrzebowanie to niech zrobi/zamówi OZC-
    jak sam nie zrobi to za 500zł mu to ktoś kumaty zrobi.

  • 3. Data: 2014-04-25 14:34:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Friday, April 25, 2014 10:17:13 AM UTC+2, Marcin N wrote:

    > Tymczasem w certyfikacie energetycznym wpisano mu, że ma zapotrzebowanie
    > na energię rzędu 115 kWh/m2/rok. Wydaje się to strasznie dużo.

    Dlaczego dużo? Dom 11,5 litrowy to nie tragedia :P
    Jak na tradycyjny słabo ocieplony, czyli taki jak powyżej, oczywiście.

    > Obiecałem zapytać tutaj, czy te certyfikaty są wiarygodne, czy jego dom
    > faktycznie jest aż tak energożerny.

    Jak zapodasz skan tego certyfikatu to będzie więcej wiadomo.
    No i jakiś projekt domu by się przydał.

    L.

  • 4. Data: 2014-04-25 15:56:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-04-25 14:34, Lisciasty pisze:

    > Jak zapodasz skan tego certyfikatu to będzie więcej wiadomo.
    > No i jakiś projekt domu by się przydał.

    Nie mam ani tego, ani tego.

    --
    MN

  • 5. Data: 2014-04-25 17:04:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tymczasem w certyfikacie energetycznym wpisano mu, że ma zapotrzebowanie
    > na energię rzędu 115 kWh/m2/rok. Wydaje się to strasznie dużo. Martwi się,
    > że dom całkiem dobrze ocieplony będzie bardzo drogi w ogrzewaniu.

    mysle ze tak mu wyjdzie, deweloper nie buduje lepiej tylko taniej.

    b.

  • 6. Data: 2014-04-26 19:29:56
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    >faktycznym zapotrzebowaniem.
    >Skoro certyfikat energetyczny kosztuje 40zł to jest to tylko kolejny

    Pamiętam piuerwsze oferty i ból głowy jak wołali po kilka tysięcy... hehe I
    jeszcze od metra ?:-)

    Jeżeli jest styro 15 na gołym porothermie z zewnątrz bez tynki i styro na
    placki to 115 wydaje się prawdziwe.

  • 7. Data: 2014-04-26 19:34:37
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Budyń" <b...@r...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > mysle ze tak mu wyjdzie, deweloper nie buduje lepiej tylko taniej.

    Metr gazu to 7kWh po odliczeniu strat pieca.
    na 100m2 11500kWh / 7 = ~ 1642 m3 gazu w roku * 2.50pln = 3284 za gaz
    rocznie plus c.w.u. Trzeba się liczyć z kosztami rocznymi około 5000 PLN