  • 1. Data: 2012-08-19 18:14:47
    Temat: Cięcie żelbetu - otwór na drzwi
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Witam.

    Nie wiecie ile może kosztować usługa cięcia żelbetu?

    Chcę wykonać otwór na drzwi o szerokości ok. 60 cm w ścianie nośnej w
    bloku z wielkiej płyty. Wolę tę robotę zlecić fachowcom, bo zdaję sobie
    sprawę, że ręczne kucie nie będzie lekką robotą :)

    Pytanie tylko - ile coś takiego może kosztować i jak szybko fachowcy
    uwiną się z robotą.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2012-08-19 19:45:56
    Temat: Re: Cięcie żelbetu - otwór na drzwi
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Pytanie tylko - ile coś takiego może kosztować i jak szybko fachowcy uwiną
    > się z robotą.

    ile może kosztować, tego nie wiem, ale jak maja odpowiednio mocny sprzęt, to
    uwiną sie jednego dnia, wliczając posprzątanie po sobie...
    natomiast jak facet przyjdzie z trochę większa kątówka i meselkiem, to goń
    go w cholerę...

    P.S. mam nadzieję, że zgoda od spółdzielni jest i że ktoś z uprawnieniami
    policzył, czy konstrukcja to wytrzyma (wystawiając odpowiedni dokument z
    pieczątkami...)

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2012-08-19 20:44:04
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-08-19 19:45, s_13 pisze:

> [...]
    >
    > P.S. mam nadzieję, że zgoda od spółdzielni jest i że ktoś z
    > uprawnieniami policzył, czy konstrukcja to wytrzyma (wystawiając

    Liczę na to, że taka firma, która zajmuje się wykonywaniem otworów w
    ścianach żelbetowych będzie wiedziała, że trzeba zrobić nadproże i
    odpowiednio wzmocnić otwór. Jeśli nie, to poproszę znajomego architekta,
    żeby mi narysował jak ma wyglądać takie nadproże.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2012-08-19 22:22:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-08-2012 o 20:44:04 wolim <n...@p...tu> napisał(a):

> [...]
    > odpowiednio wzmocnić otwór. Jeśli nie, to poproszę znajomego architekta,
    > żeby mi narysował jak ma wyglądać takie nadproże.
    W żelbecie nadproże? coś ci się pomyliło, nadproża się daje tam gdzie są
    'słabe' materiały i łączone pomiędzy sobą, typu cegła czy pustak, w
    żelbecie
    monolicie wycinasz otwór kątówką i zaprawiasz drzwi.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2012-08-19 22:39:12
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Sun, 19 Aug 2012 20:44:04 +0200, wolim napisał(a):

> [...]
    > odpowiednio wzmocnić otwór. Jeśli nie, to poproszę znajomego architekta,
    > żeby mi narysował jak ma wyglądać takie nadproże.

    Idź do spółdzielni czy kogo tam masz i zapytaj. Ja chciałem zrobić to samo
    (przesunąć drzwi z jednej ściany nośnej na drugą też nośną - taki narożnik
    przedpokoju) i dostałem decyzję odmowną. Może odpowiedzieli na odczepnego,
    bo nie występowałem na piśmie, z projektami itd. ale facet powiedział, żeby
    ścian nośnych nie tykać, działowe ich nie obchodzą.

    Jak się uprzesz to pewnie da się to zrobić, ale będzie wymagało jakiegoś
    projektu, zdobycia rzutów bloku, opinii konstruktora i całej papierkologii,
    więc trochę zajmie a sam lepiej nic nie rób, to już jednak za duże
    obciążenia, aby sobie powiedzieć, że powinno wytrzymać.

    scruffty

  • 6. Data: 2012-08-20 11:29:17
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-08-19 18:14, wolim pisze:
> [...]
    > sprawę, że ręczne kucie nie będzie lekką robotą :)
    >
    > Pytanie tylko - ile coś takiego może kosztować i jak szybko fachowcy

    Koszt rynkowy od 400 zł/m2 netto powierzchni ciętej. Tyle że możesz mieć
    problem ze znalezieniem chętnego na tak mały zakres w normalnej cenie.
    Lepiej zamów jakąś ekipę budowlańców zapłać za wycięcie i wprawienie
    drzwi, wtedy ci to ładnie wytną duża kątówką z tarczą do betonu. Tylko
    przypilnuj żeby mieli sprzęt z odsysanie pyłu bo cięty beton pyli
    nieziemsko.