    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 15 Aug 2017 02:08:50 -0700 (PDT)
    Subject: Ciekawostka nie calkiem budowlana
    From: Tornad <w...@a...com>

    Ja oprócz wielu wad mam slabosc do starych i młodych... monet. Tak z proznosci
    objechalem swoim wykrywaczem metali wegly czyli kornery mojego starego
    rodzinnego domu. Dom ma na tragarzu wyryta date fundacji 1924 RP. Wyobrazcie
    sobie Panstwo, ze z narożnika południowo-wschodniego chlupy wyskrobałem
    przepiekna monete srebrna, wlasnie z 1924 roku z przeoiekna dziewczyna na
    awersie. Jest to bardzo rzadka obecnie moneta tzw. dziewczyna z klosami.
    Niestety lata mojej nieobecności w kraju sprawily ze nie tylko te dziewczyna
    ale i caly zbiorek w niewyjasninych okolicznościach mi zaginal. Innymi slowy
    ktoś się nie bal i zaj..bal.

    Teraz na temat kolejnej afery obrzydliwego oszustwa wykonaego w białych
    rękawiczkach.

    Na youtubie znalazłem filmik:

    https://www.youtube.com/watch?v=v1BbTwdMPEE

    Gosciu, na mój gust bardzo nieporadnie, ale zreferowal ten przekręt. Aby nie
    zanudzić jego sentencja wygląda tak. Zbierzesz 600 monet 1-no groszowych. Ich
    wartość nominalna wynosi 6 złotych. Bierzesz ten kilogram monet i w składnicy
    złomu otrzymasz za nie zlotych 16. Czysty zysk ponad 150 procent.

    Niestety ktoś na wierchuszce już ten interes zrobil. Z pomocą prasy udało mu
    się do tego zatrudnić mlodziez. Zarobil kilka miliardow zlotych.
    Obecne monety 1-no groszowe i te większe, zamiast z mosiądzu bite sa ze
    zwykłego, najtańszego zelaza. Tylko po wierzchu cienko pomosiądzowane.

    Magnes neodymowy, który można wydlubac ze starego dysku komputerowego z
    latwoscia odróżni te prawdziwe od tym podrobionych

    Ja nie jestem zadnym upartyjnionym członkiem ale jak moi przodkowie, jestem
    normalnym patriota. Przecie te mosiężne pieniazki zostały wybite za nasze
    pieniadze. A scislej za pożyczone. A ktoś potrafil nas tak ohydnie okraść.
    Wqrwia mnie to, ze często spac nie moge. Z jednej strony wladza z drugiej
    sąsiedzi nas jebia a my sami ze soba tylko się się zremy.

    Jak ktoś ma stare monety i nie wie co z nimi zrobić to mam katalog i mogę je
    w miare rzetelnie wycenić. A jakby ktoś chciał się pozbyć tej dziewczyny na
    srebrnej dwuzlotowce z 1924 roku oraz nike z 1928 roku lub mllodsza, to niech da
    znac.
    I apeluje aby zbierac te groszówki tyle ze te starsze, których prawdziwość
    można sprawdzic magnesem.
    Jak ktoś aktualnie dom buduje niech nie
    będzie taki chytry i w wegly wrzuci chociaż pare groszy aby podtrzymać te
    piekna polska tradycje budowlana.

    Ktos zmalpowal podobna afere w USA. Stare monety 1-no centowe bite były z
    czystej miedzi. Wspolczesne bite po roku 1984, jak przecialem na pol to w srodku
    jest cynk. Tez tylko cienko pomiedziowany.

    Pzdr
    Tornad