  • 1. Data: 2012-10-02 15:00:22
    Temat: Co najpierw reduktor czy filtr
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Na wstępie: Nie mam nic wspólnego z tymi aukcjami podałem od jednego
    sprzedawcy i jednego producenta by było porównanie cen.

    A teraz do rzeczy. Do tej pory zawsze spotykałem albo sam reduktor np.:

    http://allegro.pl/reduktor-cisnienia-wody-3-4-honeyw
    ell-d04-jakosc-i2607393055.html

    albo reduktor z filtrem np.:

    http://allegro.pl/filtr-wody-z-reduktorem-cisnienia-
    3-4-honeywell-i2607393048.html

    tymczasem ostatnio spotkałem się z tym, że ktoś ma osobno reduktor i osobno
    filtr np. taki:

    http://allegro.pl/filtr-drobnosiatk-do-wody-3-4-hone
    ywell-mosiezny-i2607393034.html

    Jak widać osobno filtr i reduktor są minimalnie tańsze, ale pojawia się
    pytanie co montować najpierw i powiem szczerze że nie wiem :-) Ja mam
    połączone rozwiązanie 2 w 1 i nie wiem, jak to w środku jest zorganizowane
    czy najpierw woda płynie przez filtr, czy najpierw przez reduktor.

    Zapytała mnie znajoma której oferty złożyło dwóch instalatorów i dostała
    dwie różne wizje:

    Instalator 1: Najpierw reduktor ciśnienia, aby na filtr działały mniejsze
    siły na gumowa uszczelkę i plastikową obudowę
    Instalator 2: Najpierw filtr aby reduktor dłużej żył bo drobinki mogą go
    zepsuć

    Dla mnie oba tłumaczenia są tak samo mgliste, a że mam rozwiązanie połączone
    to nigdy nie zgłębiałem tematu. Koleżance poradziłem by wzięła tego
    instalatora który rozsądniej się wypowiada na temat reszty instalacji, a jak
    nie znajdzie odpowiedzi na pytanie co najpierw reduktor czy filtr to niech
    tak jak u mnie da 2 w 1 :-)

    Szczerze powiedziawszy zainteresował mnie ten problem. Googlałem za
    informacjami jak zbudowane jest to rozwiązanie 2 w 1 ale nic nie znalazłem.
    Jeśli ktoś zna jakieś uzasadnienie to proszę o odpowiedź, bo zżera mnie
    babska ciekawość :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2012-10-02 15:52:15
    Temat: Re: Co najpierw reduktor czy filtr
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    nie patrzyłem na Twoje linki, ale...

    reduktor jest urządzeniem mechanicznym z precyzyjnymi ruchomymi elementami
    i jakikolwiek syf tutaj jest bardzo niepożądany

    daje to prostą zasadę : chroń filtrami to co wymaga ochrony

    IMHO filtr stanowczo powinien być wcześniej niż reduktor...

  • 3. Data: 2012-10-03 08:40:03
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > daje to prostą zasadę : chroń filtrami to co wymaga ochrony
    >
    > IMHO filtr stanowczo powinien być wcześniej niż reduktor...

    Te filtry przeważnie mają maksymalne dopuszczalne ciśnienie 6 bar.
    Przykładowo u mnie w sieci jest często 7 bar bo teren górzysty i domy wyżej
    od mojego są zaopatrywane z tego samego wodociągu.
    Jeśli już, to przed reduktorem zastosować należy zwykły mosięzny mechaniczny
    filtr skośny siatkowy do wyłapywania większych zanieczyszczeń mogących
    zakłócić pracę reduktora, następnie reduktor i dopiero po nim zestaw
    filtrów.

    Marek

  • 4. Data: 2012-10-03 08:45:15
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Ok. Mój błąd. Mylnie skojarzyłem że chodzi o filtr z takich
    http://www.saintbest.pl/galerie/s/stacja-trzyelement
    owa-ek_148.jpg
    Ten Honeywell to zwykły siatkowy filtr do 16 bar. Dałbym go przed
    reduktorem.

    Marek

  • 5. Data: 2012-10-03 10:26:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    owa-ek_148.jpg
    > Ten Honeywell to zwykły siatkowy filtr do 16 bar. Dałbym go przed

    Ok, dzięki wszystkim. Liczbą głosów 2:0 wygrywa filtr.

    Jak ktoś jest niezadowolony z wyniku to niech odezwie się teraz lub
    zamilknie na zawsze :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-10-03 22:58:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Ergie pisze tak:

    > Instalator 1: Najpierw reduktor ciśnienia, aby na filtr działały
    > mniejsze siły na gumowa uszczelkę i plastikową obudowę

    te beźroczyste wyglądaja mi na jakieś psujące się gó
    daj skośny metalowy.

    http://www.artbeko.ec24h.pl/filtr-siatkowy-osadnikow
    y-3/4-dn20.html

    --
    Piter

  • 7. Data: 2012-10-04 00:28:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    t...

    Ergie pisze tak:

> [...]
    > mniejsze siły na gumowa uszczelkę i plastikową obudowę

    > te beźroczyste wyglądaja mi na jakieś psujące się gó

    Taki to mam w instalacji CO, na wodzie mam taki przeźroczysty (połączony z
    reduktorem) i jak na razie (1 rok) jest ok.

    Jego zaletą jest kranik do spuszczania syfu i spora powierzchnia, dzięki
    czemu dłużej nie hamuje przepływu Taki skośny to się nadaje do CO, gdzie
    jest mało zanieczyszczeń, do wody z wodociągu jaką u nas mamy zupełnie się
    nie nadaje - zapycha się co kilka tygodni do dwóch miesięcy, a na wiosnę
    przy roztopach (ziemia odmarza i jest sporo awarii) to czasem co kilka dni.
    Rekord to 3dni od czyszczenia do ustania przepływu :-)

    Pozdrawiam
    Ergie