  • 1. Data: 2012-10-02 10:00:56
    Temat: jaka wysokość drzwi wewnętrznych
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    W projekcie mojego domu był bubel i zgodnie z tym bublem ekipa tak
    wymurowała. Chodzi o miejsce na wylewkę poddasza (na stropie). Jest tam
    obecnie zostawione 7cm na warstwę styropianu, wylewki i podłogi. Więc
    masakrycznie mało. Będzie ogrzewanie podłogowe więc, musi być styropian,
    wylewka minimum 5cm i jeszcze zostać 1cm na podłogę.

    Chcę o 3cm zwiększyć grubość całej warstwy. Wtedy miałbym 4cm styropianu
    plus 5cm wylewki i 1cm podłogi (razem 10cm).

    Przeciwwskazania są dwa:
    1. Wysokość drzwi wewnętrznych zmniejszy się z 210 do 207cm.
    2. Wysokość ostatniego schodka powiększy się o owe 3cm.

    O ile problem ze schodami wydaje się do przeskoczenia (zgubi się na kilku
    schodkach te 3cm), to już mam wątpliwość czy zmniejszenie wysokości drzwi
    nie spowoduje problemów z montażem (może trzeba będzie docinać drzwi). Jest
    sens zostawiać otwór o wysokości 207cm?

    Bardzo byłoby mi na rękę uzyskanie tych 3cm dodatkowej wysokości.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-10-02 10:12:48
    Temat: Re: jaka wysokość drzwi wewnętrznych
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 października 2012 10:02:07 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > O ile problem ze schodami wydaje siďż˝ do przeskoczenia (zgubi siďż˝ na kilku
    >
    > schodkach te 3cm), to ju� mam w�tpliwo�� czy zmniejszenie wysoko�ci drzwi

    > nie spowoduje problem�w z monta�em (mo�e trzeba b�dzie docina� drzwi).
    Jest

    > sens zostawia� otw�r o wysoko�ci 207cm?

    Z tego co pamietam to 207 cm bedzie ok dla ościeżnicy.
    Wejdz na strony producentów ościeznic i sie upewnij ale chyba 207 jest ok

  • 3. Data: 2012-10-02 10:13:51
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:k4e6vo$848$1@usenet.news.interia.pl...
    Witam,

    > 1. Wysokość drzwi wewnętrznych zmniejszy się z 210 do 207cm.

    To nie jest problem, zamawiasz drzwi -> wykonuja obmiar, przywoza montuja,
    musi pasowac ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 4. Data: 2012-10-02 11:25:53
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-10-02 10:00, brunet.wp pisze:
> [...]
    > docinać drzwi). Jest sens zostawiać otwór o wysokości 207cm?
    >
    > Bardzo byłoby mi na rękę uzyskanie tych 3cm dodatkowej wysokości.

    Właśnie jestem na etapie szukania ościeżnic. Do otworu wysokiego na 207
    cm spokojnie będą pasować standardowe drzwi.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2012-10-02 13:13:47
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

> [...]
    > docinać drzwi). Jest sens zostawiać otwór o wysokości 207cm?
    >
    > Bardzo byłoby mi na rękę uzyskanie tych 3cm dodatkowej wysokości.

    Każdą ościeżnicę da się dociąć, z naciąganiem może być problem.

    Miałem podobny problem.
    Styropianu gdzieniegdzie mam tylko 3 cm, wprawdzie nie wszędzie mam
    podłogówkę. Ale jeżeli jest to poddasze to styropian nie spełnia tu roli
    izolacji termicznej przynajmniej nie w takim stopniu jak na dole.

    Co do drzwi to czy to będzie 2,10, czy 2,05 to chyba bez "linijki" nikt
    nie zobaczy.

    Ariusz