  • 21. Data: 2020-04-26 01:45:47
    Temat: Re: Co zamiast dwuzłotówki?
    Od: Runt <r...@a...prv>

    W dniu 2020-04-26 o 00:30, PIŹDZIAK Zenek Kapelinder pisze:
    > A podkładek nie będziesz nosił?
    zenusiu, nosisz podkładki? kurdupel! kurdupel! ;-)
    >Jak będziesz w markecie to popatrz na półki z olejami.
    uzupełnij zenusiu zapas oleju w swojej łepetynie!
    >Może jakiś się nada żebyś sobie do pecynki dolał.
    dolej zenusiu, dolej. może ci nie pomoże ale będziesz mógł się chwalic
    swoim przerośnietym ego! ;-)))

    nie mogłem sie powstrzymać! ;-)))))

    --
    Runt

    Keep smilling. All's well that ends well!

  • 22. Data: 2020-04-26 03:10:50
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-04-26 00:30, Zenek Kapelinder pisze:
    > A podkładek nie będziesz nosił? Jak będziesz w markecie to popatrz na półki z
    olejami. Może jakiś się
    > nada żebyś sobie do pecynki dolał.

    Podkładkę se przedziurawię (nawet nie muszę, bo otwór już jest) i
    powieszę przy kluczach, na breloczku, gdziekolwiek, a monetę nie bardzo.
    Sam se dolej olej, Zenuś.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 23. Data: 2020-04-26 09:59:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-25 o 23:18, collie pisze:

    > A wózek na to: niemożliwe!

    W sumie tak się zastanawiam dlaczego jeszcze tego nie wdrożyli.
    Czytniki są, oprogramowanie do zrobienia i sklep blokuje x zł
    umożliwiając zwolnienie wózka i jak wózek nie zostanie odprowadzony
    na miejsce i zapięty, to sklep pobiera te kilka złotych.

  • 24. Data: 2020-04-26 15:49:13
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > umożliwiając zwolnienie wózka i jak wózek nie zostanie odprowadzony
    > na miejsce i zapięty, to sklep pobiera te kilka złotych.

    Bo najprostsze rozwiązania najtrudniejsze.
    K.

  • 25. Data: 2020-04-26 16:15:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-04-26 09:59, cef pisze:

> [...]
    > umożliwiając zwolnienie wózka i jak wózek nie zostanie odprowadzony
    > na miejsce i zapięty, to sklep pobiera te kilka złotych.

    Raczej kaucja - kara za nieoddanie wózka, gdyby ktoś zakosił ze sklepu.
    A blokada 2 zł to tylko potwierdzenie wyjęcia. Ale w aplikacjach sklepów
    to mogłoby działać. Inna sprawa, że każda sieć chce mieć własne
    aplikacje i pamięci w smartfonie nie starcza, żeby instalować co popadnie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 26. Data: 2020-04-26 16:20:25
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > to mogłoby działać. Inna sprawa, że każda sieć chce mieć własne
    > aplikacje i pamięci w smartfonie nie starcza, żeby instalować co popadnie.

    A to wszystko spisek informatyków. -:)
    K.

  • 27. Data: 2020-04-26 16:45:25
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-04-26 16:20, Kadar pisze:

    > A to wszystko spisek informatyków. -:)

    Producentów sprzętu. Kupuj co roku nowy smartfon.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 28. Data: 2020-04-27 18:25:50
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-04-25 19:08, collie pisze:

    > A i owszem, standardowa podkładka M8 ma prawie takie
    > same wymiary jak dwuzłotówka:
    > - średnica: moneta - 21,5 mm, podkładka - 22 mm,
    > - grubość: moneta - 2 mm, podkładka - 2 mm.

    Przeglądając szpargały znalazłem jeszcze baterię CR2032 - średnica i
    grubość, a nawet ciężar prawie identyczne jak moneta. Tylko nie wiem,
    czy kiedyś przypadkiem taka bateria nie wyleje. Co prawda nigdy mi się
    nie zdarzyło z taką baterią (to rozładowane z licznika rowerowego -
    gdzieś jeszcze mam inne zużyte, zbieram je z innymi rodzajami baterii,
    by potem hurtem zanieść do pojemnika na zużyte baterie w
    elektromarkecie), żeby wylała, ale nie mam zbytnio z nimi doświadczeń.
    Wylewają? Jest się czego obawiać? Szkoda mieć zniszczone ubranie/torbę
    przez to.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 29. Data: 2020-04-27 19:01:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-25 o 18:25, Krystek pisze:

    > Czasem mają, czasem nie. Lepiej mieć coś, czego nie będzie żal, gdy
    > się zgubi. A takie 2 zł to jednak zamrożone pieniądze tylko do tego
    > celu, więc pytam o zamienniki. Plastikowych żetonów dawno nie
    > widziałem, tzn. nie widziałem w sprzedaży w detalu. Kiedyś były
    > popularne. Teraz mnie olśniło, że jakiś czas temu ktoś tu pisał o
    > podkładkach metalowych pod śruby -
    > <https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artyk
    uly/mocowania-i-laczenie/sruby-i-nakretki/podkladki.
    html>

    > Trzeba się będzie wybrać do marketu budowlanego i dopasować.
    >
    > K.

    Tylko po co? Jak ładnie poprosisz w Castoramie to Ci dostaniesz taki
    plastikowy, niebieski żeton. Wielokrotnie korzystałem z takich żetonów,
    bo nie miałem odpowiedniego bilonu. Bilon ma to do siebie, że często go
    brakuje, a żetony często się gubi. W końcu wpadłem na pomysł, aby zrobić
    na jego obrzeżu dziurkę, wpiąć kółko i dopiąć do kluczy. W razie braku
    monety po prostu odpinam żeton.

  • 30. Data: 2020-04-27 19:21:13
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.04.2020 o 18:25, Krystek pisze:

    > Przeglądając szpargały znalazłem jeszcze baterię CR2032 - średnica i grubość, a
    > nawet ciężar prawie identyczne jak moneta.

    "Prawie" czyni różnicę, i to znaczną:
    - średnica: moneta - 21,5 mm, CR2032 - 20 mm,
    - grubość: moneta - 2 mm, CR2032 - 3 mm.

    Ale może niemiecki wózek w Aldim uzna, że polskie monety mają
    taki rozrzut, bo to polnische Wirtschaft.

    > Tylko nie wiem, czy kiedyś przypadkiem
    > taka bateria nie wyleje.

    Jeśli wziąć pod uwagę Prawo Murphy'ego, to się wyleje.
    Używane przeze mnie takie baterie nie znają tego prawa
    i się nie wylewają.