  • 1. Data: 2020-04-25 07:49:05
    Temat: Jak załatać dziurę w rurze?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    A w zasadzie to pęknięcie a nie dziura :/

    http://lisciasty.firehost.pl/dziurarura.jpg

    Połączenie instalacji PE z miedzią. Majster kilka lat temu
    musiał za bardzo dowalić kluczem albo ta mosiężna końcówka
    była badziewna, w każdym razie pękło i cieknie. W środku powinno być
    jakieś 0,5 bara. Jest jakiś sposób żeby to pokleić?
    Wymiana tego mnie przerasta, bo trzeba by pewnie rozlutować
    sporo rur, bo tej złączki PP zgrzewanej na gorąco raczej nie ma sensu
    ruszać :/

    L.

  • 2. Data: 2020-04-25 07:53:25
    Temat: Re: Jak załatać dziurę w rurze?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 25 kwietnia 2020 07:49:06 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > Wymiana tego mnie przerasta, bo trzeba by pewnie rozlutować
    > sporo rur, bo tej złączki PP zgrzewanej na gorąco raczej nie ma sensu

    ale przestań z klejeniem, nie chce ci sie robić samemu to wezwij fachowca. U znajomka
    przerdzewiał trójnik jakis, mysmy sie mentalnie przygotowali na wymianę pół
    instalacji, bo wszystko było w farbie i nie było widać gdzie sie skonczy robota.
    Przyjechał fachowiec, wymienił trójnik i poszedł :)

    b.

  • 3. Data: 2020-04-25 08:09:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 25 kwietnia 2020 07:53:27 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > ale przestań z klejeniem, nie chce ci sie robić samemu to wezwij fachowca.

    Ja mam tyle na łbie że chętnie bym to zrzucił na kogoś ale na razie
    na moim zadupiu ciężko znaleźć kumatego człeka. Szukam a w międzyczasie
    kombinuję jak to ogarnąć żeby działało.

    L.

  • 4. Data: 2020-04-25 09:02:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-25 o 08:09, Lisciasty pisze:
    > Ja mam tyle na łbie że chętnie bym to zrzucił na kogoś ale na razie
    > na moim zadupiu ciężko znaleźć kumatego człeka. Szukam a w międzyczasie
    > kombinuję jak to ogarnąć żeby działało.
    >
    > L.

    Niczym tego nie pokleisz ani nie polutujesz. Dla fachowca jest to 10-20
    min. roboty jak jest dojście do tej rury. Dla Ciebie do ogarnięcia w
    godzinę-dwie.

    Trzeba odciąć tę złączkę miedzianą i założyć nową. Najpewniejsze są
    złączki zaprasowywane
    https://www.instalator.pl/2017/07/zlaczki-do-rur-mie
    dzianych-i-nie-tylko/
    tylko trzeba mieć do tego zaciskarkę. Ale można też kupić złączkę
    skręcaną z pierścionkiem https://www.youtube.com/watch?v=oDfzBbN3VVA lub
    nasuwaną do miedzi "Push" https://www.youtube.com/watch?v=V_spko8pN8U

    Złączki są dostępne w hurtowniach hydraulicznych oraz w marketach
    budowlanych. Nie wiem czy we wszystkich marketach, ale w Castoramie są
    na 100%

  • 5. Data: 2020-04-25 10:06:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-25 o 08:09, Lisciasty pisze:
    > jak to ogarnąć żeby działało.
    Poxilina.
    Jeżeli na czas klejenia możesz spuścić wodę to sukces na 99%, a jeżeli
    na takie kapiące to sukces na 90%.

    Robert

  • 6. Data: 2020-04-25 21:44:51
    Od: Kadar <o...@g...com>

    To się podepnę w temacie. Też cieknie mi rura odpływ od sedesu. Konstrukcja prosta
    wszystko przed wejściem do ściany ale problem w czym innym.
    Nie mój dom, potrzebuję to na kilka miesięcy, fachowca nie znajdę, jeśli znajdę to
    się nie dogadam, nie chce mi się góry pieniędzy płacić za nie moją partaninę (to
    ewidentnie ktoś sknocił). Właścicielka ma w zasadzie to gdzieś do póki mieszkam to
    jej to nie obchodzi a jeśli nawet to i tak w obecnym czasie nie ściągnie żadnego
    fachowca (zakazy). Mam ograniczone możliwości - sklepy pozamykane (otwarte tylko
    spożywcze). Mam taśmy, i jakieś kleje, trochę folii.
    Kadar.

  • 7. Data: 2020-04-26 10:15:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-25 o 21:44, Kadar pisze:
> [...]
    fachowca (zakazy). Mam ograniczone możliwości - sklepy pozamykane (otwarte tylko
    spożywcze). Mam taśmy, i jakieś kleje, trochę folii.
    Wytrzyj do sucha i owiń taśmą najlepiej tą naprawczą srebną, do papieru
    z foli też moze być, szczelnie owinąć kilka razy i powinno trzymać.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2020-04-26 11:30:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-26 o 10:15, Janusz pisze:
    > owiń taśmą najlepiej
    Najlepiej taką
    https://www.youtube.com/watch?v=32yh6Wla58E

    Robert

  • 9. Data: 2020-04-26 11:39:19
    Od: collie <c...@v...pl>

    >  Najlepiej taką
    > https://www.youtube.com/watch?v=32yh6Wla58E

    A w komentarzach:
    "Mam taką, ale nie działa. To tylko strata pieniędzy".

  • 10. Data: 2020-04-26 12:01:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    fachowca (zakazy). Mam ograniczone możliwości - sklepy pozamykane (otwarte tylko
    spożywcze). Mam taśmy, i jakieś kleje, trochę folii.

    Chciałeś się wyżalić, że cieknie? Czy też pochwalić się, że masz folię i
    jakieś taśmy? A może poinformować, że się lubisz umartwiać wedle zasady
    "na złość mamie, niech mi uszy odmarzną"?

    Bo nie bardzo wiadomo czy mamy współczuć czy gratulować.

    W ogóle rozmawiałeś z właścicielką mieszkania? Jeżeli wynajmujesz
    mieszkanie to jest to w zakresie jej obowiązku, aby usunąć awarię.
    Obawiam się, że z góry założyłeś, że nie będzie chciała z Tobą
    rozmawiać, podobnie jak z góry założyłeś, że nie znajdziesz fachowca, a
    jak znajdziesz to się nie dogadasz, a jak się dogadasz to zedrze z
    Ciebie skórę.

    Jak widać podchodzisz do wszystkiego bardzo pretensjonalnie, a jesteś
    zwykłym leniem, bo nawet nie chce Ci się opisać dokładniej z czym masz
    problem, ani też zrobić jakichś zdjęć, a oczekujesz pomocy. Tylko nie da
    się zdalnie pomóc komuś nie wiedząc co się dzieje i gdzie się leje, a
    lać się może, bo mogła puścić uszczelka lub się poluzować, albo też rura
    pękła lun skorodowała.

    Nie wiemy nawet czy jest to rura z  tworzywa sztucznego, twarda, sztywna
    czy elastyczna karbowana, czy też rura żeliwna. Każde z tych uszkodzeń
    wymaga innego potraktowania, a czasami najtańszym i najskuteczniejszym
    sposobem okazuje się wymiana elementu na nowy, który można kupić za
    10-15zł w markecie budowlanym.

    Ale żeby cokolwiek doradzić trzeba to widzieć i dociec co się stało i
    gdzie leży problem.