  • 11. Data: 2020-04-26 12:15:42
    Temat: Re: Jak załatać dziurę w rurze?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-26 o 12:01, Uzytkownik pisze:
    > nawet nie chce Ci się opisać dokładniej z czym masz problem
    Bo trudniej jest zadać pytanie, niż na nie odpowiedzieć. :-)

    Robert

  • 12. Data: 2020-04-26 12:46:47
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Bo trudniej jest zadać pytanie, niż na nie odpowiedzieć. :-)

    A jeszcze trudniej wziąć i owinąć rurę posiadanymi taśmami,
    poprawiając drutem, bo o druciarstwie mowa. Niedruciarze
    idą do sklepu i kupują obejmę naprawczą. Nawet w czasach
    zarazy.

    https://zapodaj.net/34850b28dc867.jpg.html

  • 13. Data: 2020-04-26 12:51:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-26 o 12:46, collie pisze:

> [...]
    > poprawiając drutem, bo o druciarstwie mowa. Niedruciarze
    > idą do sklepu i kupują obejmę naprawczą. Nawet w czasach

    Widzę oczyma wyobraźni taką obejmę na odpływie z kibla. :-)

    Robert

  • 14. Data: 2020-04-26 13:07:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Widzę oczyma wyobraźni taką obejmę na odpływie z kibla. :-)

    No fakt, nie śledzę dokładnie tego wątku, a tam się włączył
    ktoś z kiblem. Ale druciarstwo w jego przypadku załatwia
    sprawę.

  • 15. Data: 2020-04-26 13:22:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-25 o 21:44, Kadar pisze:
    > Mam taśmy

    W odpływie nie ma ciśnienia, to sprawdzi się taśma izolacyjna,
    elektryczna. Gdy ją naciągnąć, to ładnie się układa w karbach kielichów
    itp. krzywizn.
    Do czasu powrotu do Polski wystarczy. :-)

    Robert

  • 16. Data: 2020-04-26 15:39:09
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Najlepiej taką
    > https://www.youtube.com/watch?v=32yh6Wla58E

    Super ta taśma - na filmie.
    K.

  • 17. Data: 2020-04-26 15:45:21
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Ale żeby cokolwiek doradzić trzeba to widzieć i dociec co się stało i
    > gdzie leży problem.

    Doceniam, ale jak zacznę opisywać wszystkie zależności a w dodatku zacznę z tego
    robić wielki problem to nikt tego nie przeczyta.
    Jest rura (zwykła gładka), jest wyciek. Coś muszę zrobić. Jak ktoś to nazwał -
    druciarstwo. Z wielu powodów (nie będę opisywał jak wyżej) muszę tak zrobić. Napiszę
    jeszcze raz. Sklepy gdzie mógłbym cokolwiek kupić są pozamykane. Z właścieilką
    rozmawiałem. Nie przejmuje się. mam to co mam, i zrobię jak potrafię. Liczyłem tylko
    na może jakiś jeszcze inny pomysł, żeby druciarstwo było mniejsze.
    K.

  • 18. Data: 2020-04-26 15:47:20
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > W odpływie nie ma ciśnienia, to sprawdzi się taśma izolacyjna,
    > elektryczna. Gdy ją naciągnąć, to ładnie się układa w karbach kielichów
    > itp. krzywizn.
    > Do czasu powrotu do Polski wystarczy. :-)

    To mi się podoba. Mam taką. Do Polski na razie nie wracam. Jeżeli już przenoszę się
    gdzie indziej. Dobrze mi tu tylko jeszcze nie na swoim.
    K.

  • 19. Data: 2020-04-26 16:18:45
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Nie wiemy nawet czy jest to rura z  tworzywa sztucznego, twarda, sztywna
    > czy elastyczna karbowana, czy też rura żeliwna. Każde z tych uszkodzeń
    > wymaga innego potraktowania, a czasami najtańszym i najskuteczniejszym
    > sposobem okazuje się wymiana elementu na nowy, który można kupić za
    > 10-15zł w markecie budowlanym.

    Tak mnie coś tknęło. Na czym u ciebie polega lockdown? Bo tu jest to prawdziwa
    izolacja. Mam sąsiada 0,5 km od mojego domu ale od pierwszego dnia ogłoszenia
    całkowitej izolacji nie podeszliśmy do siebie bliżej jak na kilka metrów.
    Właścicielka wyjechała z miasta, przyjechała na wieś mieszka 1,5 km od domu (mojego)
    i nie podeszła do mnie bliżej niż na odległość donośności głosu. Jeśli w tym czasie
    jest trafimy na siebie.

    "Tysiące dzieci poniżej 14 roku życia wychodzą na ulice w tę niedzielę, wiele jeździ
    na skuterach i rowerach po spędzeniu ponad 40 dni w zamknięciu"

    To jest informacja z dzisiejszej prasy. Tak jest rzeczywiście a nie w teorii. W małym
    miasteczku w którym robie zakupy, gdzie na codzień od 19.00 życie tętni jak na Polach
    Elizejskich, w czasie obostrzeń w wychodzeniu z domu, widuję sporadycznie
    przechodzące osoby. Oczywiście zakupy są robione z uwzględnieniem 2m odległości od
    każdego. Kolejki przed supermarketem to norma itd.
    TU JEST WSZYSTKO POZAMYKANE.
    Na prawdę jest epidemia.

    Kadar
    Stay home
    Stay healthy
    Stay strong

  • 20. Data: 2020-04-26 17:55:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-26 o 16:18, Kadar pisze:
> [...]
    przechodzące osoby. Oczywiście zakupy są robione z uwzględnieniem 2m odległości od
    każdego. Kolejki przed supermarketem to norma itd.

    Ale po co to piszesz? U nas też są kolejki przed przed każdym sklepem.
    Też się stoi w kolejce na zewnątrz w odstępach min. co 2m. W sklepie
    może przebywać ograniczona ilość osób. Nie wolno się przemieszczać bez
    powodu, a na ulicę nie wolno wychodzić bez maseczki, bo grożą za to
    wysokie kary. Stałem w kolejce do apteki, a przede mną małżeństwo. Stali
    zbyt blisko siebie. Podszedł policjant i chciał ich ukarać mandatem.
    Pomimo, że twierdzili, że są małżeństwem to i tak policjanci kazali im
    stanąć dalej od siebie tłumacząc, że policjanci nie wiedzą czy ktoś jest
    rodziną czy tylko urządził sobie pogaduszki na chodniku. Dojazdy tylko
    do pracy i w uzasadnionych potrzebach. W sklepie nie zrobisz zakupów bez
    rękawiczek, a osoby poniżej 65 roku życia nie wejdą do sklepu w
    godzinach od 10:00 do 12:00 Z rodziną się nie widuję i ze znajomymi
    także. Od kontaktów są telefony. Ponieważ pracuję w pogotowiu
    technicznym i od naszej pomocy zależy funkcjonowanie wielu innych ludzi
    to z kolegami pracujemy rotacyjnie, aby nie mieć z sobą kontaktów. W
    razie jak jeden zachoruje to żeby od razu reszta się nie zakaziła. W
    pracy używam masek i przyłbic na twarz oraz odzież ochronną i
    rękawiczki. Mam zawsze z sobą środki do dezynfekcji rąk oraz do
    spryskiwania odzieży oraz przedmiotów z którymi mam kontakt. Ale jak mi
    zalało pół domu w trakcie tych restrykcji, bo "strzelił" jeden stary
    grzejnik to jeszcze tego samego dnia go wymieniłem i w 2 dni
    powymieniałem profilaktycznie prawie wszystkie. Poza tym kurierzy
    dostarczają przesyłki i można kupić prawie wszystko, a następnie odebrać
    przesyłkę bez kontaktowania się z kurierem. Przecież to nie jest powód,
    aby od razu umierać, czy lamentować, że nic się nie uda i nic się nie
    załatwi. Jest dużo trudniej i trzeba się dostosować, ale da się
    zorganizować i załatwić sprawy bezpiecznie.

    Przecież właścicielka nie musi tego naprawiać własnoręcznie.

    Napisz co to za rura. Czy jest pęknięta? Jak jest pęknięta? Czy może
    leje się spod uszczelki? Co masz w domu czym mógłbyś to załatać? Jakieś
    kleje, taśmy? Jakie sklepy masz dostępne?

    Zrób jakieś zdjęcia i umieść w necie, aby można było ocenić z czym jest
    problem i co można tymczasowo zaradzić.

    "Pomóż nam sobie pomóc", bo obecna dyskusja nie ma najmniejszego sensu.