  • 51. Data: 2021-10-15 09:08:40
    Temat: Re: Crosspost: Dzielę się: Akumulatory i ich żywotność
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wamać, mogłem to przemyśleć/doczytać/sprawdzić i dokupić do obecnego
    > 100W panelu jeszcze 2 takie i połączyć to równolegle. Człowiek uczy się
    > na błędach. Obecnie nie uśmiecha mi się łączyć równolegle dwóch różnych

    spokojnie wodzu. Jaki masz kontroler do którego podpinasz panel (zdjęcie
    mi daj albo znajdź na 'allegrze'

    > paneli bo 100W panel ma 20V Max a 280W panel ma 40V co lekko komplikuje
    > sprawę. Generalnie nie powinno to aż bardzo przeszkadzać ale zabrakło mi
    te 0,6 to było dla 12V czy dla 40V (minus punkt pracy)?
    > teraz trochę miejsca na stelażu bo ten 280W ma 195x100cm a 100W miał
    > 120x60cm, czyli 3szt 100W bym jeszcze zmieścił razem.
    i wcale nie większą wydajność

    > Generalnie, jak spojrzeć na pojemność i cenę 220Ah akumulatora to 600zł
    > nie jest tragedią (za nowy). Zobaczymy ile to wytrzyma.

    jest tragedią jak będziesz miał go na 2 miechy. ale spokojnie - 280W to
    kawał panela. Nie zdejmowałem teraz pomiarów u siebie ale jak polutuję
    drugi kontroler to zobaczę ile wyciągnę mocy w szarówkę lub w gównosłońce.

    Avast.