  • 1. Data: 2010-10-08 09:52:54
    Temat: Cynkowanie ogniowe - czy potrzeba dodatkowego zabezpieczenia?
    Od: AL <a...@s...tam>

    wlasnie przywiezli mi brame z cynkowania ogniowego.

    No ladnie to wyglada takie cale srebrne, ale sie zastanawiam, czy nie
    zabezpieczyc ja dodatkowo powloka lakiernicza (podklad + farba).

    Kusi zostawic srebrne, bo gleboki brąz wypelnienia drewnianego z desek
    ladnie by z tym kontrastowal - ale brama bedzie narazona zima na solanke
    z ulicy.
    Mam dylemat.

    Jakies doswiadczenia?
    Czy sam ocynk wytrzyma i olac sprawe, czy jednak profilaktycznie malnac?

    zauwazylem tez, ze przy niektorych przy spoinach sa ciemniejsze miejsca
    - nie wiem, czy jest to brud po ocynkowaniu, czy cynk w tym miejscu nie
    zlapal :/

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 2. Data: 2010-10-08 13:02:36
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    > ale brama bedzie narazona zima na solanke z ulicy.
    > P18660> Czy sam ocynk wytrzyma i olac sprawe, czy jednak profilaktycznie

    imho wytrzyma, bo po to on jest...
    ale polemizowałbym czy ładnie wygląda ;-)
    osobiscie nie przepadam za tym "kolorem"

    szkoda że sobie malowania proszkowego nie zamówiłeś jak było na
    warsztacie...

    > zauwazylem tez, ze przy niektorych przy spoinach sa ciemniejsze miejsca -
    > nie wiem, czy jest to brud po ocynkowaniu, czy cynk w tym miejscu nie

    pewnie źle oczyścili spawy przed cynkowaniem -
    to może być podstawa do reklamacji...

  • 3. Data: 2010-10-08 16:00:11
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik AL napisał:
    > wlasnie przywiezli mi brame z cynkowania ogniowego.
    >
    > No ladnie to wyglada takie cale srebrne, ale sie zastanawiam, czy nie
    > zabezpieczyc ja dodatkowo powloka lakiernicza (podklad + farba).

    Obowiązkowo. Już dawno deszcz przestał być wodą destylowaną - bliżej mu
    do rozcieńczonego kwasu. Parę sezonów i cynk rozpuści.

    > Kusi zostawic srebrne, bo gleboki brąz wypelnienia drewnianego z desek
    > ladnie by z tym kontrastowal - ale brama bedzie narazona zima na solanke
    > z ulicy.
    > Mam dylemat.

    W czym problem pomalować na srebrno?

    --
    Darek

  • 4. Data: 2010-10-08 16:33:05
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > No ladnie to wyglada takie cale srebrne, ale sie zastanawiam, czy nie
    > zabezpieczyc ja dodatkowo powloka lakiernicza (podklad + farba).

    Farby do cynku lepiej trzymają podłoża jeśli pozwolisz powierzchni pokryć
    się nalotem /tlenkiem/

    Bogdan

  • 5. Data: 2010-10-08 17:44:25
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Nie wytrzyyma.
    Ocynk ogniowwy ma strukturę cząstek prostopadłą do powierzchni blachy.
    Musisz to zamknąć powłoką antykorozyjną o układzie cząstek równoległym, taką do
    ocynków.

    -----

  • 6. Data: 2010-10-08 18:29:52
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Paź, 11:52, AL <a...@s...tam> wrote:

    > No ladnie to wyglada takie cale srebrne, ale sie zastanawiam, czy nie
    > zabezpieczyc ja dodatkowo powloka lakiernicza (podklad + farba).

    Zawiez do malowania proszkowego. Mnie za brame przesuwna 4m (calosc
    miala 6m) + furtke 1m, wysokie wszystko na 1,5m, wszystko z profili
    zamknietych skasowali za malowanie.. 280 pln :) Pomalowane pieknie, no
    i jak porzadnie proszkowo pomaluja to masz spokoj na lata :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-10-08 21:36:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    b.googlegroups.com...
    >zamknietych skasowali za malowanie.. 280 pln :) Pomalowane pieknie, no
    >i jak porzadnie proszkowo pomaluja to masz spokoj na lata :)

    Ty mówisz o malowaniu tego ocynku? Czy porównujesz ocynk z malowaniem
    proszkowym? Bo jesli tak to zwariowałeś :-)))

    Ocynk wytrzyma duzo dłuzej niz jakakolwiek farba. Odsyłam do znaków
    drogowych, barier miedzy jezdniami itp - to żyje latami i tego sie nie
    konserwuje bo nie ma potrzeby. A soli w okolicy milion ton.
    Aaaa i podobno kwasne deszcze cynk rozpuszczają - dobrze ze moja barierka
    balkonowa tego nie wie bo pewnie byłoby jakąś korozje widac po 15 latach - a
    tu, niespodzianka, nic.

    b.

  • 8. Data: 2010-10-09 11:16:51
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Nie, ocynk przed malowaniem trzeba przetrzeć amoniakiem.
    I to ważna czynność jest !!

    -----

  • 9. Data: 2010-10-09 20:44:30
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > Aaaa i podobno kwasne deszcze cynk rozpuszczają - dobrze ze moja
    > barierka balkonowa tego nie wie bo pewnie byłoby jakąś korozje widac po

    Milion ton, w większości rude...

    Jak komuś zwisa i powiewa wygląd a tylko koszty się liczą to taniej jest
    raz na piętnaście lat wymienić przerdzewiałą stal pierwotnie cynkowaną
    jak ocynk malować. Ale jak ktoś nie chce żeby go sąsiedzi palcami
    wytykali to raczej ocynk warto pomalować - na blasze wytrzymuje cztery
    do pięciu sezonów, grubszy na profilach sześć do ośmiu - już pisałem że
    deszcze dawno przestały przypominać wodę destylowaną...

    --
    Darek

  • 10. Data: 2010-10-09 22:26:13
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Paź, 23:36, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > Ty mówisz o malowaniu tego ocynku? Czy porównujesz ocynk z malowaniem
    > proszkowym? Bo jesli tak to zwariowałeś :-)))

    Mowie oczywiscie o malowaniu wczesniej ocynkowanych elementow! Na
    stronach Betafence'a jest gdzies fajna tabelka, ktora pokazuje
    zywotnosc elementow. Sam ocynk to jest dupa, nie zabezpieczenie. Wiele
    jeszcze zalezy od regionu. Na Slasku (a w szczegolnosci - uwaga
    niespodzianka (sam nie wiem czemu ale opowiadala mi tez o tym kuzynka
    ktorej to tlukli do glowy na studiach) - we Wroclawiu) taki ocynk moze
    wytrzymac 2-3 razy mniej niz w innych, mniej zanieczyszczonych
    regionach kraju. Za to ocynk ogniowy + malowanie to obecnie najlepsze
    zabezpieczenie i wytrzymuje 2-3 razy dluzej bez oznak korozji niz sam
    ocynk :)

    > Ocynk wytrzyma duzo dłuzej niz jakakolwiek farba. Odsyłam do znaków

    Oczywiscie, ze tak. Ale jeszcze dluzej wytrzyma ocynk + malowanie. I
    tylko takie np. ogrodzenie ja bralem pod uwage. Malowanie golej stali
    jest do dupy, mi tego tlumaczyc nie musisz. W obi, castoramie i innych
    marketach te malowane bramy, czy furtki rdzewieja juz na ladach :)

    > drogowych, barier miedzy jezdniami itp - to żyje latami i tego sie nie
    > konserwuje bo nie ma potrzeby. A soli w okolicy milion ton.

    Znakow sie nie wymienia? Barierek sie nie konserwuje? Chyba nie do
    konca, mialem kumpla (niestety juz s.p.) ktory zajmowal sie znakami
    drogowymi / kolejowymi i roboty mial MNOSTWO, a wiekszosc to byla
    wymiana starych znakow :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.