  • 11. Data: 2010-10-10 18:16:06
    Temat: Re: Cynkowanie ogniowe - czy potrzeba dodatkowego zabezpieczenia?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:bb73868b-d894-4c12-8802-d42fe460153a@j5g2000vbg
    .googlegroups.com...
    On 8 Paź, 23:36, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    >Mowie oczywiscie o malowaniu wczesniej ocynkowanych elementow!

    Ano chyba ze tak. Ocynk ogniowy wytrzymuje baaardzo długo to pomalowany
    pewnie ze 100lat :-)

    b.

  • 12. Data: 2010-10-10 18:19:53
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4cb0d431$0$20994$65785112@news.neostrada.pl...
    >wytykali to raczej ocynk warto pomalować - na blasze wytrzymuje cztery do
    >pięciu sezonów, grubszy na profilach sześć do ośmiu - już pisałem że

    nie wiem w jakim rejonie mieszkasz, moze u ciebie pada z nieba co innego.
    Jak wspomniałem moja ocynkowana bariera balkonowa ma juz z 15 lat (moze
    troche wiecej) i śladu najmniejszczego rdzy na niej nie ma. Wiec te 6-8 lat

    b.

  • 13. Data: 2010-10-11 21:08:10
    Od: AL <a...@s...tam>

    AL pisze:
    > wlasnie przywiezli mi brame z cynkowania ogniowego.
    (...)

    dzieki za sugestie.
    zakupilem farbe Nobiles Dach i Rynna - mam zamiar jednak pomalowac ta
    brame, poki jeszcze nie przykrecilem listew do niej.

    na stronach producenta:
    "Do powierzchni wykonanych z metali nieżelaznych takich jak: ocynk,
    miedź czy aluminium polecamy natomiast bezpodkładową farbę Nobiles Dach
    i Rynna o matowym wykończeniu. To farba przeznaczona do
    ochronno-dekoracyjnego malowania powierzchni takich jak blachodachówki,
    rynny, rury, konstrukcje metalowe, siatki ogrodzeniowe, itp. Dzięki
    nowoczesnej formule, wysoce odpornej na działanie czynników
    atmosferycznych oraz mechanicznych zapewnia długotrwałe i profesjonalne
    zabezpieczenie antykorozyjne malowanej powierzchni.
    (...)"

    i dalej

    "Podłoża ocynkowane należą do grupy podłoży trudnych do malowania,
    ponieważ warstwa cynku sprawia, że większość farb nie utrzymuje się
    trwale na powierzchni tego metalu. Właśnie dla tak trudnych podłoży
    Nobiles opracował gruntoemalię Nobiles Dach i Rynna, bezpodkładową
    farbę na ocynk, miedź i aluminium. W przygotowaniu podłoża należy
    rozróżnić dwa warianty. Podłoża nowe - nigdy wcześniej nie malowane
    należy oczyścić 1-2% roztworem amoniaku. Następnie spłukać obficie wodą
    i wysuszyć. Nowe powierzchnie ocynkowane należy wysezonować przez ok. 4
    miesiace. (...) "

    pytanie mam do tego ostatniego zdania - skoro cynkowanie bylo pare dni
    wstecz - powinienem przed malowaniem poczekac te 4-ry miesiace, czy mam
    to olac i malowac od razu ?
    (brama jeszcze nie zalozona - lezy sobie w garazu)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 14. Data: 2010-10-11 21:19:56
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
    > pytanie mam do tego ostatniego zdania - skoro cynkowanie bylo pare dni
    > wstecz - powinienem przed malowaniem poczekac te 4-ry miesiace, czy mam to
    > olac i malowac od razu ?

    wcisneli ci farbe na ocynk i kazali nie malowac? Niezłe :-))))))))

    b.

  • 15. Data: 2010-10-11 21:29:13
    Od: AL <a...@s...tam>

    Budyń pisze:
    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
    >

    > wcisneli ci farbe na ocynk i kazali nie malowac? Niezłe :-))))))))

    czytaj - sezonowac
    (nikt nie wcisnol - wybralem ze swiadomoscia)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 16. Data: 2010-10-11 21:29:33
    Od: AL <a...@s...tam>

    Budyń pisze:
    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
    >

    > wcisneli ci farbe na ocynk i kazali nie malowac? Niezłe :-))))))))

    czytaj - sezonowac
    (nikt nie wcisnol - wybralem ja swiadomie)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 17. Data: 2010-10-12 05:51:47
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]

    > olac i malowac od razu ?
    > (brama jeszcze nie zalozona - lezy sobie w garazu)

    Jezeli masz możliwość a raczej jakieś preparaty, narzędzia do zmatowienia to
    maluj a jezeli nie to pozwól aby zrobiła to za ciebie natura. Pomalujesz za
    pół roku, i będzie dobrze.

    Marek

  • 18. Data: 2010-10-12 16:52:19
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik AL napisał:

> [...]
    > to olac i malowac od razu ?
    > (brama jeszcze nie zalozona - lezy sobie w garazu)

    Przecież napisali - sezonować. Za cztery miesiące to tej bramy pomalować
    się nie da (chyba że zdemontujesz i do warsztatu zaniesiesz), do wiosny
    spokojnie można z tym poczekać. Deszcz nie jest aż tak kwaśny żeby w
    jedną zimę ci ocynk ogniowy zdjął - czynniki atmosferyczne nadgryzą
    powierzchnię akurat na tyle żeby farba się dobrze trzymała, amoniakiem
    poprawisz (można od razu malować ale więcej roboty z przygotowaniem
    powierzchni) i jak w kwietniu słoneczko przygrzeje to można malować.

    --
    Darek

  • 19. Data: 2010-10-15 18:51:28
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Szkoda, że za Półtuska już nawet bram nie wolno malować...

    -----