  • 1. Data: 2010-04-24 20:54:46
    Temat: Czarna folia odporna na UV
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Przymierzam się do budowy kolektora słonecznego powietrznego do suszenia
    trocin.
    Potrzebuję czarny rękaw foliowy, który wytrzyma kilka lat operacji słońca.
    Znalazłem na alle...drogo rękawy do pakowania tonerów do drukarek, tylko
    obawiam się że nie wytrzyma to długo działania promieniowania słoneczengo.
    Macie jakieś sprawdzone materiały ? Nie musi być rękaw, może byś folia byle
    dała się zgrzewać i nie rozpadła po roku wygrzewania słońcem ;)

    Pozdr.

    Gejzero

  • 2. Data: 2010-04-24 22:23:26
    Temat: Re: Czarna folia odporna na UV
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Gejzero" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Macie jakieś sprawdzone materiały ? Nie musi być rękaw, może byś folia
    > byle dała się zgrzewać i nie rozpadła po roku wygrzewania słońcem ;)

    To może rurę PCV tą czerwoną zastosujesz?
    I z blachy kolektor?
    Tak mi na szybko przyszło do głowy.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2010-04-25 00:05:34
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 24 Kwi, 22:54, "Gejzero" <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Macie jakieś sprawdzone materiały ? Nie musi być rękaw, może byś folia byle
    > dała się zgrzewać i nie rozpadła po roku wygrzewania słońcem ;)

    Folia kazda zejdzie po roku naswietlania, a nawet jak bedzie
    akceptowalna to przy chowaniu calosci na zime sie podrze i juz drugieg
    roku nie przezyje. Duzo tej folii trzeba, moze warto ja wymieniac co
    roku a te stara pod truskawki polozyc zeby chwasty nie wylazily?

    Zreszta to co mi sie wydaje to planujesz rozlozyc ja plasko i nasypac
    na nia trocin. Kiepski pomysl. Bo trociny biale i przykryja folie wiec
    ona im nie pomoze sie nagrzewac. Jak juz to blacha czarna na wierzch
    kanalu a na spod dac druga blache lub byle folie zeby trociny sie w
    tym ciepelku wygrzewaly.

    Jak ma byc solidnie to kupic blache aluminiowa barwiona katodowo (albo
    anodowo, nie pamietam) pozwijac co trzeba i pozyje z 20 lat...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2010-04-25 07:52:23
    Od: Paweł Bochenek <n...@g...com>

    On 25 Kwi, 02:05, ptoki <s...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Folia kazda zejdzie po roku naswietlania, a nawet jak bedzie
    > akceptowalna to przy chowaniu calosci na zime sie podrze i juz drugieg

    Ależ nie!
    Np. w "reklamie" stosuje się folie samoprzylepne tzw. "wylewne" one
    mają trwałość np. 5 sezonów.
    A z jakich powodów nie chcesz czego pomalować na czarno?
    pzdr., PB

  • 5. Data: 2010-04-25 16:34:47
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    ptoki wrote:
> [...]
    >
    > Zreszta to co mi sie wydaje to planujesz rozlozyc ja plasko i nasypac
    > na nia trocin. Kiepski pomysl. Bo trociny biale i przykryja folie wiec
    Na dachu kanały z czarnej folii umieszczone w troszke większych kanałach z
    folii przeźroczystej, w to wszystko w odpowiedni sposób wdmuchuje sie
    normalne powietrze z jednej stony a z drugiej uzyskuje podgrzane, które
    następnie jest kierowane w miejsce "pod trociny"
    Blacha odpada bo to ma pelnic funkcję "rury"

    Takie kolektory w wielu publikacjach są przedstawiane.np:
    http://www.uwm.edu.pl/kolektory/kolektory/kolektory/
    scheminstpow.html#rekaw

    Właśnie coś takiego mnie interesuje ale usytuowane na płaskim dachu.

    Wracając do folii, skoro robią folię ogrodniczą nawet 4-ro sezonową to i
    czana powinna występować bez tych "uszlachetniaczy- ekologicznych"
    powodujących szybkie jej starzenie się i rozpadanie.

    Dokładnie wczoraj "podziwiałem" u siebie na ogrodzie sznurek z tworzywa
    sztucznego, który ma spokojnie 20 lat i te wszystkie lata był cały czas
    wystawiony na działanie czynników zewnętrznych: światło słoneczne, woda,
    mróz i jakoś nie stracił zbytnio na swoich właściwościach. Dlaczego więc nie
    produkują już tak wytrzymałych tworzyw do zastosowań "specjalnych"
    nieekologicznych :P ?

    Gejzero.

  • 6. Data: 2010-04-25 16:37:52
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Paweł Bochenek wrote:

    > Ależ nie!
    > Np. w "reklamie" stosuje się folie samoprzylepne tzw. "wylewne" one
    > mają trwałość np. 5 sezonów.
    > A z jakich powodów nie chcesz czego pomalować na czarno?

    Jak już wyżej napisałem, folia ma stanowić konstrukcję całego ustrojstwa i
    nie ma być to folia samoprzylepna, najlepiej żeby można było ją zgrzewać. A
    cłakiem szczęśliwy bym był gdyby to odrazu był rękaw nie rozcięty. Także nie
    ma czego malować na czarno ;)

    Gejzero.

  • 7. Data: 2010-04-25 20:37:51
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Takie kolektory w wielu publikacjach są przedstawiane.np:
    > http://www.uwm.edu.pl/kolektory/kolektory/kolektory/
    scheminstpow.html#rekaw

    Może szukaj w sklepach rolniczych. Widziałem taki rękaw na wsi, chyba
    suszyli siano (był "podłączony" do stodoły)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 8. Data: 2010-05-02 08:56:30
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    > Macie jakieś sprawdzone materiały ? Nie musi być rękaw, może byś folia byle
    > dała się zgrzewać i nie rozpadła po roku wygrzewania słońcem ;)

    Kiedys poszukiwalem srodka, ktory , dodany do zywicy, czynilby ja
    odporna na UV.
    Po jakims czasie otrzymalem oferte z Niemiec, z wyraznym ostrzezeniem,
    ze ten srodek ( pochlaniacz promieni UV) jest bardzo szkodliwy i
    wplywa nawet na zmiany genetyczne.

    No chyba, ze juz nie planujesz wiecej dzieci...

  • 9. Data: 2010-05-02 09:25:31
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > cłakiem szczęśliwy bym był gdyby to odrazu był rękaw nie rozcięty. Także nie

    Poszukaj producenta rękawa polietylenowego. Jak Ci się nie chce to idź do sklepu
    i spisz adres producenta worków na śmieci i odkup od niego trochę folii. Rękaw z
    wytłaczarki wychodzi zawsze nie rozcięty. Rękaw jest bardzo tani i nie ma sensu
    robić tak żeby 5 lat wytrzymał. Co sezon zakłada się nowy.