  • 1. Data: 2014-12-08 11:50:08
    Temat: Czujnik tlenku węgla
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Polecicie jakiś sensowny czujnik czadu?
    Jak patrzę na oferty, to tego jest multum, od bardzo tanich do mega
    drogich. Jest jakaś rzeczywista różnica między nimi?

    Zależałoby mi raczej na takim zasilanym z sieci, a nie bateryjnie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 2. Data: 2014-12-08 13:16:22
    Temat: Re: Czujnik tlenku węgla
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-12-08 o 11:50, Kżyho pisze:
> [...]
    > drogich. Jest jakaś rzeczywista różnica między nimi?
    >
    > Zależałoby mi raczej na takim zasilanym z sieci, a nie bateryjnie.

    Chyba, że przekonacie mnie, że takim na baterię też można zaufać i że
    nie będę musiał co miesiąc-dwa wymieniać baterii...
    Bo nie chciałbym, żeby się okazało, że ja ufam mojemu czujnikowi, a on
    już dawno rozładowany.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 3. Data: 2014-12-08 13:33:53
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2014-12-08 o 13:16, Kżyho pisze:

> [...]
    > nie będę musiał co miesiąc-dwa wymieniać baterii...
    > Bo nie chciałbym, żeby się okazało, że ja ufam mojemu czujnikowi, a on

    Mam KIDDE z wyswietlaczem w opcji zywotnosci 7 lat.
    Chodzi to jak do tej pory prawie dwa lata, baterie caly czas te ktore
    byly w zestawie. Glosne jak pierun.

    Tmek

  • 4. Data: 2014-12-08 13:34:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-12-08 o 13:33, Tmek pisze:
    > Mam KIDDE z wyswietlaczem w opcji zywotnosci 7 lat.
    > Chodzi to jak do tej pory prawie dwa lata, baterie caly czas te ktore
    > byly w zestawie. Glosne jak pierun.

    Głośne w kwestii alarmu rozumiem? :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 5. Data: 2014-12-08 13:46:29
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2014-12-08 o 13:34, Kżyho pisze:

    > Głośne w kwestii alarmu rozumiem? :)

    Tak.

  • 6. Data: 2014-12-08 15:16:33
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-08 o 13:33, Tmek pisze:> W dniu 2014-12-08 o 13:16, Kżyho
    pisze:

    > Mam KIDDE z wyswietlaczem w opcji zywotnosci 7 lat.
    > Chodzi to jak do tej pory prawie dwa lata, baterie caly czas te ktore
    > byly w zestawie. Glosne jak pierun.

    Za dwa lata i kilka miesiecy zacznie rownie glosno "popikiwac", ze chce
    nowych baterii (mam 3 takie w domu i wszystkie mniej wiecej w tym samym
    czasie zaczely). Tak wiec nie ma opcji, ze sie nie dowiesz, ze cos mu
    jest (chyba, ze przez kilka kolejnych tygodni bedziesz ignorowal te
    "popikiwania" - chyba 80dB raz na kilka minut).
    Co do Kidde - mam kontakt z tymi z wyswietlaczem i bez - i wiem, ze one
    dzialaja (to znaczy do tej pory kilka razy alarmowaly - zgodnie z
    instrukcja obslugi - jak jest "smiertelnie", to od razu, jak tylko
    troche, to w zaleznosci od czasu i stezenia...)

    BTW - na 4 lata tez chyba kupie kolejne kidde, bo z tych swoich jestem
    zadowolony i polecam je znajomym.

    Pozdro

    Maseł

  • 7. Data: 2014-12-10 11:17:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Maseł" napisał w wiadomości grup
    cs.put.poznan.pl...

    > BTW - na 4 lata tez chyba kupie kolejne kidde, bo z tych swoich jestem
    > zadowolony i polecam je znajomym.

    Też polecam Kidde. Działa prawidłowo. U mnie baterie wystarczyły na jakieś
    2,5 roku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-12-10 20:08:48
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-12-10 o 11:17, Ergie pisze:
> [...]
    cs.put.poznan.pl...

    > Też polecam Kidde. Działa prawidłowo. U mnie baterie wystarczyły na

    U mnie Kidde z wyświetlaczem baterie około 4 lata. Daje znać że się
    kończą i nie idzie tego zignorować ;)
    Co do stężenia to chyba wszystkie tak mają że zależy ile to reagują różnie.
    Działa dobrze. Jak "junkers" zaliczył cofkę w kominie to i
    zabezpieczenie zadziałało w piecyku i po chwili Kidde się odezwał.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2014-12-12 12:03:34
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 08.12.2014 11:50, Kżyho wrote:
    > Polecicie jakiś sensowny czujnik czadu?

    Czy jest mi coś takiego potrzebne przy kotle z zamkniętą komorą spalania?

    --
    GreDi

  • 10. Data: 2014-12-12 12:22:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "GreDi" napisał w wiadomości grup

    > Czy jest mi coś takiego potrzebne przy kotle z zamkniętą komorą spalania?

    Teoretycznie nie. Aby był potrzebny to musiałoby się zdarzyć kilka błędów
    jednocześnie:

    - po pierwsze automatyka palnika musiałaby szwankować i w salinach musiałby
    być tlenek węgla.
    - po drugie musiałby się rozszczelnić przewód spalinowy
    - po trzecie (w przypadku podłączenia rurą koncentryczną) musiałby się
    rozszczelnic przewód powietrzny by spaliny które się do niego dostały
    wylatywały do pomieszczenia

    Jeśli obawiasz się scen z filmu "oszukać przeznaczenie" to montuj, ale jeśli
    masz takiego pecha to czujnik też się zepsuję ;-)

    IMO większa jest szansa (choć ciągle mikroskopijna) że przyda się czujnik
    gazu, albo czujnik dymu.

    Pozdrawiam
    Ergie