eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Ocieplanie. Czy taka usluga miala by sens i wzięcie. Będzie z rysem historycznym kto nie lubi czytać może nie czytać.

  • 1. Data: 2014-12-08 21:43:27
    Temat: Ocieplanie. Czy taka usluga miala by sens i wzięcie. Będzie z rysem historycznym kto nie lubi czytać może nie czytać.
    Od: k...@g...com

    Poproszono mnie o pomoc przy ocieplaniu stropu. Stara kamienica, ostatnie piętro. Nad
    nim strych nieużytkowy. Pomieszczenie to mieszkanie połączone z pracownią znajomego
    młodego plastyka. Kasy nie mają ( znaczy się on i jego żona) bo pomimo że ładnie
    malują wzięcie na obrazy kiepskie. Powierzchnia spora bo ponad 100m2. Sami zrobili
    remont. Są tam skosy. Przy ścianie ze dwa metry tak że nie przeszkadzają w normalnym
    życiu. Optycznie razem z belkami w suficie sympatycznie to po odnowieniu wygląda. Nad
    skosami coś w rodzaju kieszeni wysokie na 15-18 centymetrów. Oczywiście ocieplenia
    zero. Wymyślił żeby w te skosy nasypać granulatu styropianowego. Ścierał styropian na
    tarce zrobionej z płyty paździerzowej w którą wkręcił wkręty do drewna. Robota
    straszna bo wolno szło. Z przydasiow jakie miałem w warsztaciku zrobiłem na biegu
    szarpaka żeby to jakoś zmechanizować. Dzisiaj była próba generalna. Prawie 100% wsadu
    szarpak rozdziela na pojedyncze kuleczki styropianowe. Materiał po rozdzieleniu na
    sporo większą objętość, takie odniosłem wrażenie. Żeby nie nosić to zrobiliśmy rynnę
    i od razu sypaliśmy w dziury. To co na początku zajmowało mu 4 godziny, zasypanie
    dziury cirka jebałt 1m x 2,5m x 0,15m, teraz trwa z 15 minut i jeszcze w międzyczasie
    pogadać można i zapalić. Teraz gwóźdź programu. Z 5m3 odpadu styropianowego po
    ociepleniu jakiegoś bloku kupił za 80 złotych. I teraz główne pytanie. Czy usługa
    ocieplania granulatem styropianowym może mieć sens? Usługa mogla by być tania bo
    materiał odpadowy. W zasadzie cena to sama robocizna. Praca lekka i w miarę czysta.
    Przy noszeniu materiału nikt się nie narobi. Żaden problem dorobić coś żeby wężem
    takim jak do odkurzacza sypało w przestrzenie gdzie nie ma jak dojść, na przykład
    pomiędzy płyty z gipsu i ścianę. Trochę mi się ostatnio nudzi i przy okazji ze dwie
    osoby miały by pracę. Trochę popatrzyłem po necie i niby takie firmy są. Niektóre to
    mieszają taki granulat z jakimś klejem i wylewają izolację na polepę w starych
    budynkach. Ma to jakiś sens czy dać sobie spokój?

  • 2. Data: 2014-12-08 22:03:15
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Jak dla mnie, to dużo zależy od dostępności materiału z odzysku. Jak
    rozkręcisz interes na większą skalę, to może się okazać, że nie dasz
    rady kupić materiału w dobrej cenie, bo popyt przewyższy podaż.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2014-12-08 22:09:08
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Tak mam ocieplony garaż. Ocieplenie sprawdza się znakomicie, choć
    parametrów niestety nie mogę podać (kamerą sprawdzałem, jest dobrze
    jednorodne, ale nie mam do czego porównać, więc mogę tylko napisać że
    pomieszczenie trzyma ciepło). Wdmuchiwane na prędce zrobionym pistoletem
    (eżektorowym, ejectorowym...hmmm...zwykła zwężka). Po 6 latach na 2.5m
    wysokości ubyło około 30cm ocieplenia - od góry, pewnie się uleżało.
    Wypadało by uzupełnić, ale garaż idzie w rozbiórkę, więc nie warto.
    Granulat kupiony w workach jako odpad z jakiegoś zakładu - grosze to
    kosztowało, doskonale rozdrobniony na kuleczki był.

    Tak więc metoda dobra, a czy w tym konkretnym przypadku najlepsza, nie
    mam pojęcia.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2014-12-08 22:12:30
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 grudnia 2014 22:03:46 UTC+1 użytkownik wolim napisał:
> [...]
    > rozkręcisz interes na większą skalę, to może się okazać, że nie dasz
    > rady kupić materiału w dobrej cenie, bo popyt przewyższy podaż.

    Też tak może być. Taki jednostkowy zakup mógł być na zasadzie że jak mają oddać
    odpady do utylizacji i pewno zapłacić, a znalazł się żywiec co sam zabrał i dał
    jeszcze parę zetów to dlaczego nie wziąć.

  • 6. Data: 2014-12-08 22:32:38
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 grudnia 2014 22:11:20 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:
> [...]
    > kosztowało, doskonale rozdrobniony na kuleczki był.
    >
    > Tak więc metoda dobra, a czy w tym konkretnym przypadku najlepsza, nie

    Popatrzyłem w te dziury. Strasznie nierówne powierzchnie i wystających gwoździ do
    oporu. Ułożenie płyt styropianowych albo wsunięcie wełny raczej niewykonalne. Na
    piankę kasy nie miał. Poza tym pianka mogła by zaszkodzić bo odcięła by całkowicie
    wentylację dachu od spodu. Trochę wilgoci i deski mogły by gnić. Dobrze że napisałeś
    że u Ciebie się sprawdziło. Nigdy takich rzeczy nie robiłem a na czuja mi wyszło że
    to dobre rozwiązanie i mu to poradziłem. Ciekawe jaki efekt osiągnie. Pali w piecach
    kaflowych. Super ma te piece, przynajmniej z wyglądu. Jak ponad sto lat takie piece
    się uchowały nie mam pojęcia.

  • 7. Data: 2014-12-08 22:38:39
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Sens to ma.Budynków ze szczeliną (pustką) w murze jest jeszcze sporo.Tyle,że stare
    budynki mają również często kiepską izolację poziomą -skutkowalo by to wilgocią i
    pleśnią.Tak bylo ze śp krylaminą.Ci,którzy ocieplili nią budynki,klęli potem,aż się
    blyskalo.Ale ona miala inną budowę i woda,która raz tam wlazla,nigdy nie wyszla.
    Z drugiej strony-takie granulki umożliwiają jakąś tam cykulację.
    Jako konkurencję masz w zasadzie tylko wdmuchiwaną makulaturę(celulozę)-metodę
    znacznie droższą i nie gwarantującą calkowitego wypelnienia pustek.
    Tak czy owak,stosowne i mocno kosztowne atesty musisz mieć.Prawa
    patentowe-sprawdzić/kupić licencje/zglosic.Do wyboru.
    To jakbyś chcial robić zarobkowo.
    O material bym się nie martwil zanadto,bo są ogromne klopoty z utylizacją
    styropianu.Posiadacze mogliby jeszcze doplacać.
    Tylko jak toto zabezpieczyc,żeby nie chcialo wylatać?Lepiszcze jakie delikatne?
    Tyle tak na szybko.jak wpadnę na coś jeszcze,napiszę.
    Pozdro dolniak

  • 8. Data: 2014-12-08 22:40:28
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 grudnia 2014 21:43:28 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
> [...]
    Niektóre to mieszają taki granulat z jakimś klejem i wylewają izolację na polepę w
    starych budynkach. Ma to jakiś sens czy dać sobie spokój?

    Widzialem na jakichs targach, jak jakas firma oferowala wdmuchiwana izolacje.
    Uzywali do tego wlokien cellulozowych ( poszarpana makulatura) zabezpieczonych
    przeciwpozarowo ( chyba jakis zwiazki boru).
    Do wdmuchiwania nadaje sie rowniez swietnie perlit.

  • 9. Data: 2014-12-08 22:46:16
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 grudnia 2014 22:38:40 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:
> [...]
    > Tylko jak toto zabezpieczyc,żeby nie chcialo wylatać?Lepiszcze jakie delikatne?
    > Tyle tak na szybko.jak wpadnę na coś jeszcze,napiszę.

    Pamiętam początki pianki krylaminowej. Kury podobno ją uwielbiały. Miała ta pianka
    poważną wadę estetyczną. Na żywicy mocznikowej była robiona i waliła szczynami.
    Czegoś takiego jak patent na to nie będzie. Nawet jak był to z 40 lat temu.
    Maksymalnie na 10 lat daje się coś opatentować. Ale z papierologią możesz mieć racje.
    Czasy że na żywca dało się coś robić minęły bezpowrotnie.

  • 10. Data: 2014-12-08 22:48:46
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 grudnia 2014 22:40:28 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    przeciwpozarowo ( chyba jakis zwiazki boru).
    > Do wdmuchiwania nadaje sie rowniez swietnie perlit.

    Pewno kwas borny czy jakoś tak. To znany od zawsze środek robiący niepalność. W PRL
    była farba na drewno chyba nazywała się antychron.