  • 1. Data: 2014-12-08 23:56:46
    Temat: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Od: adam <a...@w...pl>

    Panuje opinia, że cyrkulację CWU trzeba wyłączać, aby woda nie krążyła
    gdy nie potrzeba, bo się wychładza. Ale przecież CWU krążąc oddaje
    ciepło w podłogi i ściany, i chyba ogrzewa chałupę w ten sam sposób jak
    podłogówka. Rozumiem w lecie - podgrzewanie jest bez sensu, ale w zimie?
    Uzasadnione jest wyłączanie cyrkulacji w zimie?

  • 2. Data: 2014-12-09 08:35:32
    Temat: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Rozumiem w lecie - podgrzewanie jest bez sensu, ale w zimie? Uzasadnione

    Jest jeszcze dodatkowo koszt pracy pompy, a i oddawanie ciepła do budynku
    nie jest takie jak w przypadku kaloryferów.

    Najprostsze wyłączanie to jedno z tych cyfrowych gniazdek, gdzie można
    tygodniowo ustawić po dwa okresy działania dziennie. Wyłączasz na czas
    nieobecności i na noc.

  • 3. Data: 2014-12-09 10:03:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Rozumiem w lecie - podgrzewanie jest bez sensu, ale w zimie? Uzasadnione

    niepotrzebne zużycie pradu i pompy. No i zalezy czym sie grzeje budynek.
    Jeli piecem kondensacyjnym to kWh na grzanie wymaga mniej m3 niż na CO.
    Zatem ogrzewajac dom cyrkulacją robimy to z nieco mniejszą sprawnoscią.

    b.

  • 4. Data: 2014-12-09 10:04:05
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Jak dla mnie,to nieuzasadnione jest wykonywanie cyrkulacji w domach
    jednorodzinnych(pomijam przypadki szczególne).To jak z rekuperacją-zwiększa
    wygodę,bez szczególnego wglębiania się w koszty.
    Oczywiście,że można wylączyć.Ale po co ją robileś?
    Jeśli rurka jest dodatkowo zaizolowana (a powinna być),to straty są niewielkie.
    Jeśli nieizolowana-to straty podważają sens wykonywania takiej instalacji.Pozostaje
    tyko komfort,na którym się nie oszczędza.
    Pozdro dolniak

  • 5. Data: 2014-12-09 10:08:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 grudnia 2014 23:56:45 UTC+1 użytkownik adam napisał:
> [...]
    > gdy nie potrzeba, bo się wychładza. Ale przecież CWU krążąc oddaje
    > ciepło w podłogi i ściany, i chyba ogrzewa chałupę w ten sam sposób jak

    Grzanie stratami to niezbyt dobry pomysł. dodatkowo sama pompa cos tam tez zużywa
    więc bilans może wyjść ujemny.

  • 6. Data: 2014-12-09 11:35:19
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "dolniak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Jak dla mnie,to nieuzasadnione jest wykonywanie cyrkulacji w domach
    >jednorodzinnych(pomijam przypadki szczególne).To jak z rekuperacją-zwiększa
    >wygodę,bez szczególnego wglębiania się w koszty.

    Tylko, ze w przypadku cyrkulacji chodzi wyłącznie o komfort i to jest jest
    jedynym i ostatecznym celem, wiec twój zarzut, ze nie ma sensu "bo daje
    tylko komfort", jest cokolwiek chybiony.

  • 7. Data: 2014-12-09 12:06:36
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 08-12-14 23:56, adam pisze:
> [...]
    > podłogówka. Rozumiem w lecie - podgrzewanie jest bez sensu, ale w zimie?
    > Uzasadnione jest wyłączanie cyrkulacji w zimie?

    Proponowałbym nie zajmować sobie głowy rzeczami bez znaczenia.
    Równie dobrze można się ekscytować elektronicznym pomiarem papieru
    toaletowego w celu optymalizacji jego zużycia.

  • 8. Data: 2014-12-09 12:45:52
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2014-12-09 o 08:35, Ghost pisze:

    > Jest jeszcze dodatkowo koszt pracy pompy, a i oddawanie ciepła do
    > budynku nie jest takie jak w przypadku kaloryferów.

    Koszt pompy - zgadza się, ale co jest z tym oddawaniem ciepła? Dlaczego
    jest inne? Teoretyzując - gdybym z podłogówki zrobił wyjście na kran w
    łazience, to ciepła woda z niej będzie tańsza niż z biegnącej obok rurki
    cyrkulacyjnej?

  • 9. Data: 2014-12-09 12:55:32
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 08.12.2014 23:56, adam wrote:
> [...]
    > podłogówka. Rozumiem w lecie - podgrzewanie jest bez sensu, ale w zimie?
    > Uzasadnione jest wyłączanie cyrkulacji w zimie?
    Widziałem na kilku forach, że ten temat był poruszany. Zawsze na koniec
    nie było jedno znacznej odpowiedzi. Ja to rozwiązałem w następujący sposób.

    W momencie jak Elektrycy wykonywali mi instalację elektryczną i moim
    przypadku ta sama ekipa była odpowiedzialna za wykonanie systemy
    alarmowego. Poprosiłem o to aby jedno gniazdko w kotłowni było sterowane
    przekaźnikiem. I tak taż mi to zrobili. Przekaźnik jest sterowany przez
    centralę alarmową satela w moim przypadku. I teraz akcja... w momencie
    wykrycia ruchu przez czujkę w łaziankach i kuchni, satel załącza
    "gniazdko" do, którego jest podłączona pompka CWU i trzyma ten stan
    przez 8min.

    Jak do teraz się sprawdza.
    --
    GreDi

  • 10. Data: 2014-12-09 13:58:08
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >jest inne? Teoretyzując - gdybym z podłogówki zrobił wyjście na kran w
    >łazience, to ciepła woda z niej będzie tańsza niż z biegnącej obok rurki

    Rury masz lekko w scianie, kaloryfery na wierzchu, poza tym nie masz glowicy
    na tej rurce, wiec grzeje wtedy kiedy nie trzeba.