  • 1. Data: 2011-04-21 11:51:56
    Temat: Czy idzie stare?
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Zaskarżone przepisy dotyczyły m.in. likwidacji pozwoleń na budowę i wprowadzenia w
    ich miejsce zawiadomień o budowie, sposobów wnoszenia sprzeciwu oraz legalizacji
    niektórych samowoli budowlanych.
    Niektóre przepisy nowelizacji zaskarżył do TK w maju 2009 r. prezydent Lech
    Kaczyński. Trybunał generalnie podzielił jego zarzuty i orzekł, że zakwestionowane
    przepisy naruszają interesy indywidualne oraz interes publiczny. To z kolei narusza
    konstytucyjną zasadę sprawiedliwości społecznej. Przepisy nie gwarantują odpowiedniej
    ochrony praw osób trzecich - stwierdził Trybunał.

    Czy dobrze rozumiem, ze wszystko zostaje po staremu czyli urzednicy rzadza?

  • 2. Data: 2011-04-21 12:01:21
    Temat: Re: Czy idzie stare?
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Kadar" napisał w wiadomości grup
    egroupsg2000goo.googlegroups.com...
    > Czy dobrze rozumiem, ze wszystko zostaje po staremu czyli urzednicy
    > rzadza?

    Na to wygląda.
    Taką mamy konstytucję więc nie ma co się dziwić.
    ...ważne żeby zasada "sprawiedliwości społecznej" nie była naruszona.
    Nikt już nie dba o normalną sprawiedliwość.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2011-04-21 12:57:55
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    ...ważne żeby zasada "sprawiedliwości społecznej" nie była naruszona.
    Nikt już nie dba o normalną sprawiedliwość.

    ja nie przepadam za opcją, która zgłosiła swoje zastrzeżenia
    ale w tym przypadku popieram zarzuty, jakie ciążą na tych regulacjach

    podzielam opinię, że właściciel działki sąsiedniej powinien mieć prawo
    wiedzieć co sie obok niego będzie budować,
    po to żeby mieć szanse się odwołać...

    chciałbyś, żeby na sąsiedniej działce ktoś postawił Ci chlewnię?
    a dowiedziałbyś sie o tym dopiero w czasie budowy, kiedy wszystkie regulacje
    są już prawomocne i nie ma od tego żadnych odwołań?

    ZTCW to TYLKO o to chodzi...
    i uważam że mają rację to kwestionując

    jestem jak najbardziej za liberalizacją prawa budowlanego
    ale trzeba sprawę zreformować dogłębnie
    a nie tylko zmieniając/wycinając pojedyncze regulacje
    bo cała reszta gów..ego pasztetu dalej działa
    ale jeszcze bardziej szkodzi niż pomaga.

  • 4. Data: 2011-04-21 13:03:58
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "qlphon" napisał w wiadomości grup
    > chciałbyś, żeby na sąsiedniej działce ktoś postawił Ci chlewnię?

    Po to robi się PZP aby potem nie było zamieszania.
    Jeśli PZP pozwala na budowanie chlewni to MOŻNA ją budować i sąsiadowi nic
    do tego.

  • 5. Data: 2011-04-21 13:23:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 21-04-2011 o 14:57:55 qlphon <q...@p...fm> napisał(a):

    > chciałbyś, żeby na sąsiedniej działce ktoś postawił Ci chlewnię?
    > a dowiedziałbyś sie o tym dopiero w czasie budowy, kiedy wszystkie
    > regulacje są już prawomocne i nie ma od tego żadnych odwołań?

    Jeśli plan zagospodarowania dopuszcza taką zabudowę to jego prawo. Ty
    przed kupnem działki możesz sprawdzić jaki status mają działki obok.
    Chora jest sytuacja gdy ktoś kupuje działkę obok usługowej i chce
    oprotestować powstanie warsztatu, stolarnii, czy chlewnii.
    Jeśli te usługi mieszczą się pzp i nie naruszają wytycznych odnośnie
    ochrony środowiska to sprawa powinna być jasna.

    TG

  • 6. Data: 2011-04-21 13:27:03
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    > sprawa powinna być jasna.

    A jednak nie jest :-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2011-04-21 13:53:30
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    Jeśli te usługi mieszczą się pzp i nie naruszają wytycznych odnośnie
    ochrony środowiska to sprawa powinna być jasna.

    z doświadczenia wiem, że urzędnik może wydać decyzję błędną
    np. nie zgodną z planem
    a zakwestionowane regulacje wykluczały możliwość odwołania się od takiego
    błędu!
    czyli plan planem, a ktoś legalnie stawia chlewnie na osiedlu
    jednorodzinnym!
    i jest nietykalny...

    po uprawomocnieniu się nie możesz już zrobić nic...

    wbrew pozorom ta regulacja tylko wzmocniłaby biurokratów...

    tam, gdzie są plany zagospodarowania, generalnie nie ma za dużo tego typu
    problemów
    więc powinna być raczej ustawa że zgoda, jeśli nie narusza planu, powinna
    być wydana np. w ciągu 14 dni

    a tam gdzie nie ma planu, teraz korzysta się z bardzo nieprecyzyjnego prawa
    dającego zbyt dużą dowolność interpretacji (sprawdzone na własnej skórze)

    chcecie dać urzędnikom kolejne narzędzi korupcji
    bo jak bez planu coś przejdzie, naruszając dobra sąsiadów
    nawet jeśli "decyzja" była błędna i po 30 dniach się uprawomocni to koniec !
    wystarczy tylko dać komu trzeba w łapę i zbudujesz co chcesz, gdzie
    chcesz...
    a który, g zarabiający urzędnik nie połakomi się na śmieszną łapówkę?
    ona może pokryć nawet kilkuletnie dochody
    a za "błędy" ... najwyżej zostanie zwolniony,
    ZERO odpowiedzialności!

    z tym wszystkim trzeba zrobić porządek
    nie tylko z pojedynczym zapisem wymagającym zgody, zamiast braku sprzeciwu
    imho to jest tylko zmiana kosmetyczno techniczna, bo projekt i tak musi być,
    itd. itp.
    znika tylko jeden dokument, pozwalający reagować na NIEPRAWIDŁOWOŚCI
    ta zmiana więcej szkodzi niż daje pożytku

    nie pisze tu o przykładach jakie Wy podajecie, że ktoś kwestionuje budowę
    zgodną z planem
    prawo własności jest dla mnie święte
    ale chce was uczulić na błędy w machinie biurokratycznej
    gdzie najczęściej pracują ludzie obdarzeni dużym pakietem wad
    i swoją "nieroztropnością" mogliby narobić bigosu zwykłym obywatelom...
    "przecież on się tylko pomylił...", a my mamy przysłowiową chlewnię koło
    wymarzonego domu... na zawsze

    trzeba zreformować całość prawa budowlanego!
    zmienić podstawy - ale z głową!

  • 8. Data: 2011-04-21 14:17:57
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > a dowiedziałbyś sie o tym dopiero w czasie budowy, kiedy wszystkie
    > regulacje są już prawomocne i nie ma od tego żadnych odwołań?

    Sąsiad se kupił Punto i parkuje obok mojego auta. Kur... jak on tak może?
    Powinien najpierw mnię poinformować o chęci zakupu takiego gów... i zapytać
    o pozwolenie. Co za kraj, co za chore prawo?

  • 9. Data: 2011-04-21 14:33:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Alexy napisał:

    > Sąsiad se kupił Punto i parkuje obok mojego auta. Kur... jak on tak
    > może? Powinien najpierw mnię poinformować o chęci zakupu takiego gów...
    > i zapytać o pozwolenie. Co za kraj, co za chore prawo?

    Eeee, no chyba raczej przesadzasz...

    Tu bardziej chodzi o sprawy bardziej indywidualne... takie do dogadanie
    się, a raczej nie do dogadania się między nowymi sąsiadami.

    Jak ktoś zechce wybudować Ci obiekt, tkóry z jakichś tam uzasadnionych z
    Twojego punktu widzenia względów, naruszałby Twoją... prywatność, mir
    domowy, spokój, czy co tam jeszcze, a na etapie uzyskiwania pozwolenia
    na budowę masz możliwość pewnym niedogodnoścom zapobiec, to dlaczego
    tego nie zrobić?

    Gdyby tak zabrakło tego narzędzie, to sąsiad ma g... do gadania jak za
    miedzą - na wprost jego okien ktoś coś tam uwali.

    Problemu nie ma na wsiach, gdzie miejsca jest dużo, problem pewnie jes
    tw miastach gdzie zabudowań jest więcej i gęściej :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-04-21 14:36:47
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    Powinien najpierw mnię poinformować o chęci zakupu takiego gów... i zapytać
    o pozwolenie. Co za kraj, co za chore prawo?

    w pozwoleniu na budowę, nikt sie o nic sąsiadów nie pyta
    tylko informuje o wydaniu zgody... widzisz różnicę?

    ale na tym poziomie nie podejmę polemiki z Tobą...