  • 11. Data: 2014-05-29 23:24:11
    Temat: Re: Czy jest coś przeciw grzybom?
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Jacek napisał(a):

    > No bez jaj. Mamy poczekać aż trawniki zmienią się w "łąkę ekologiczną" z
    > mniszkiem, pokrzywami, skrzypem itp?
    > Poza tym grzyby pod iglakami to jeszcze pół biedy. Gorsze są te na
    > trawniku - skoszenie ich skutkuje zrobieniem paćki grzybowej pod którą
    > trawa gnije. Do zbierania ręcznego grzybów przed koszeniem brak
    > ochotników, a przymusić nie ma kogo.
    > Jacek

    Nie rób scen - na regularnie koszonym trawniku mniszki, pokrzywy ani
    inne skrzypy się nie utrzymają. No chyba, że leniuszek jesteś i
    chciałbyś trawnik skosić 2x w roku - to wtedy faktycznie robi się z
    niego piękna łąka. :)

  • 12. Data: 2014-05-30 07:22:03
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-05-29 23:24, zbigi pisze:
> [...]
    > inne skrzypy się nie utrzymają. No chyba, że leniuszek jesteś i
    > chciałbyś trawnik skosić 2x w roku - to wtedy faktycznie robi się z
    Spróbuj kosić 24 ary co tydzień mając jeszcze inne zajęcia, a potem
    pogadamy o leniuszkach,
    Jacek

  • 13. Data: 2014-05-30 09:42:58
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Spróbuj kosić 24 ary co tydzień mając jeszcze inne zajęcia, a potem
    > pogadamy o leniuszkach,

    Hejka. Oprócz chęci i wolnego czasu możliwość koszenia zależy od
    posiadanego doń sprzętu. Dysponując minitraktorkiem z kosiarką czy kosiarką
    samobieżną można skosić w stosunkowo krótkim czasie duże powierzchnie.
    Pozdrawiam technologicznie Ja...cki
    PS Regularne koszenie nie zniechęci ani mniszków, ani stokrotek, ani wielu
    innych uciążliwych chwastów do opuszczenia trawnika.

  • 14. Data: 2014-05-30 09:58:23
    Od: bbjk <a...@b...cc>

    W dniu 2014-05-30 09:42, Dirko pisze:

    > PS Regularne koszenie nie zniechęci ani mniszków, ani stokrotek, ani
    > wielu innych uciążliwych chwastów do opuszczenia trawnika.

    Co to za trawnik bez stokrotek :)
    --
    B.

  • 15. Data: 2014-05-30 10:20:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 30.05.14 9:42, Dirko pisze:

    > Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Regularne koszenie nie zniechęci ani mniszków, ani stokrotek, ani wielu innych
    > uciążliwych chwastów do opuszczenia trawnika.

    Jeśli Ty uważasz stokrotki za uciążliwe chwasty, to ja nie mam więcej pytań.
    A Tobie zostaje tylko zabetonowanie tego paskudztwa, bo jak śpiewał Wojciech
    Korda, na betonie kwiaty nie rosną...

    --
    collie

  • 16. Data: 2014-05-30 11:59:40
    Od: Jacek <s...@o...pl>

> [...]
    > posiadanego doń sprzętu. Dysponując minitraktorkiem z kosiarką czy
    > kosiarką samobieżną można skosić w stosunkowo krótkim czasie duże
    Oczywista to oczywistość. U mnie traktorek odpada ze względu na obecność
    licznych drzew, krzewów i innych wynalazków architektury ogrodowej oraz
    pozostałości po PRL ;-)
    Mam Hondę HRX, za którą na najszybszym biegu trzeba truchtać i już chyba
    wydajniejszej nie ma.
    http://www.youtube.com/watch?v=YZqfHRfS0wA
    Jacek

  • 17. Data: 2014-05-30 12:39:27
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 30 May 2014 09:42:58 +0200, Dirko napisał(a):

    > Dysponując minitraktorkiem z kosiarką czy kosiarką
    > samobieżną można skosić w stosunkowo krótkim czasie duże powierzchnie.

    Dysponując kilkunastoma tysiącami złotych n zabawkę tego typu równie dobrze
    można wynajmować firmę do koszenia.

  • 18. Data: 2014-05-30 12:44:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 30 May 2014 12:39:27 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Dysponując kilkunastoma tysiącami złotych n zabawkę tego typu równie dobrze
    > można wynajmować firmę do koszenia.

    http://www.pucer.pl/pielegnacja-ogrodu.php
    http://arkonpoz.s20.o12.pl/idealne-ceny.php
    http://www.prawdziwesprzatanie.pl/koszenie-trawnika-
    grabienie-lisci
    itd, itp

  • 19. Data: 2014-05-30 12:56:10
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-05-30 12:39, Ikselka pisze:
    > Dysponując kilkunastoma tysiącami złotych n zabawkę tego typu równie dobrze
    > można wynajmować firmę do koszenia.
    Skąd wniosek, że minitraktorek to kilkanaście tysięcy?
    Po pierwsze primo niekoniecznie trzeba go kupować w OBI i nie musi być
    nowy. Kolega kupił używany, sprawny za 800 zł. Wprawdzie nie zbiera
    trawy do kosza i miał padnięty akumulator, ale kosi 110 cm za jednym
    przejazdem.
    Jacek

  • 20. Data: 2014-05-30 13:37:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Dirko napisał:

> [...]
    > samobieżną można skosić w stosunkowo krótkim czasie duże powierzchnie.

    Zamiast tego można też zastosować owcę albo barana. Będzie to mniej
    technologiczne, ale równie efektywne. A efektowne może nawet bardziej.

    Jarek

    --
    W poniedziałek rano
    Kosił ojciec siano,