  • 1. Data: 2009-05-06 11:02:11
    Temat: Czy są jakieś naprawdę ciche wiatraki i prądnice?
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Akurat mieszkam w takim miejscu, gdzie cały czas wieje. Energię w domu
    mam i tak z wiatraków, ale za nią płacę. Prąd nie jest taki drogi,
    ogrzewanie tak.
    Zacząłem knuć, że mogę postawić nieduży wiatrak z prądnicą i zasilić tym
    dedykowany osobny prosty grzejnik (brak problemów z
    częstotliwością/napięciem). Nawet kilkaset W by wystarczyło, żeby choć
    troszkę ulżyć w normalnym ogrzewaniu. A nawet gdyby nie pomogło, to mam
    ochotę po prostu się pobawić w majsterkowanie ;-)
    Już zacząłem kombinować szczegóły, gdy sobie uświadomiłem, że takie coś
    by chyba hałasowało. W promieniu kilkudziesięciu metrów są domy i okna
    sąsiadów, więc gdy będą spać przy otwartych oknach, wściekliby się na
    jakiś warkot za oknem cały czas.
    Czy istnieje możliwość postawienia niedużego wiatraka z prądnicą tak, by
    to prawie w ogóle nie hałasowało? Bo na razie widzę, że pomysł muszę
    wybić z głowy :/

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 2. Data: 2009-05-06 11:06:38
    Od: "charwel \(Oo\)==:::" <c...@p...onet.pl>

    Znajomy chciał sobie taką prądnicę postawić i nie dostał na to zgody właśnie
    ze względu na generowany hałas.

    Pozdrawiam
    charwel

  • 3. Data: 2009-05-06 11:10:57
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
    napisał w wiadomości news:gtrqnm$s8h$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Czy istnieje możliwość postawienia niedużego wiatraka z prądnicą tak, by
    > to prawie w ogóle nie hałasowało? Bo na razie widzę, że pomysł muszę

    Pionowe skrzydła są ciche, a moc zależna tylko od wysokości.

  • 4. Data: 2009-05-06 12:55:52
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Pionowe skrzydła są ciche, a moc zależna tylko od wysokości.

    I nikt się nie zorientuje że to wiatrak :-)
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 5. Data: 2009-05-06 13:31:15
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
    wiadomości news:4a0188e3$1@news.home.net.pl...

    > I nikt się nie zorientuje że to wiatrak :-)

    Mają to do siebie, że kręcą się jak wiatrak...

  • 6. Data: 2009-05-06 13:43:00
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Panslavista wrote:
    > Pionowe skrzydła są ciche, a moc zależna tylko od wysokości.

    Hmmm... no to już by była trochę duża konstrukcja, a poza tym droga.
    Liczyłem na coś prostego niedużym kosztem, ale widzę jednak, że nie tym
    razem jednak :/

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 7. Data: 2009-05-06 16:09:06
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:4A0193E4.6050305@nie-lubie-spamu.Janoszka.pl...

    > Hmmm... no to już by była trochę duża konstrukcja, a poza tym droga.
    > Liczyłem na coś prostego niedużym kosztem, ale widzę jednak, że nie tym
> [...]

    Trzeba zaangażować intelekt, a dopiero później ręce... Skrzydła
    jednakowej szerokości z laminatu wypełnione pianką, albo strukturą
    komórkową, złączone u góry. Posadowione w podstawie obrotowo - do
    ustawiania kąta natarcia lub wyłączenia sily nośnej przy bardzio silnych
    wiatrach. O przekroju łezki...

  • 8. Data: 2009-05-08 18:08:27
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Grzegorz Janoszka pisze:

    > Hmmm... no to już by była trochę duża konstrukcja, a poza tym droga.
    > Liczyłem na coś prostego niedużym kosztem, ale widzę jednak, że nie tym
    > razem jednak :/

    Poszukaj generatora wiatrowego turbo, przypomina silnik samolotu
    odrzutowego.
    --
    pozdr. Jerzy

  • 9. Data: 2009-05-09 13:06:40
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 06-05-2009 o 13:06:38 charwel (Oo)==::: <c...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Znajomy chcia? sobie tak? pr?dnice postawiae i nie dosta? na to zgody
    > w?a?nie
    > ze wzgledu na generowany ha?as.

    wiatraki z osia pionową są duzo cichsze, ale osiągaja małe moce - do
    powiedzmy 3kw
    Poszukaj w sieci.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 10. Data: 2009-05-10 12:08:22
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    JerzyN pisze:

    > Poszukaj generatora wiatrowego turbo, przypomina silnik samolotu
    > odrzutowego.
    http://newtechnol.ru/eng_ustr.htm#
    http://www.thebluemarble.org/90987/new-wind-turbine-
    promises-increase-output