  • 1. Data: 2009-05-06 16:46:59
    Temat: Moc przylacza
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Dalem podobny temat na pl.rec.kuchnia ale nikt sie nie wypowiada wiec moze
    tutaj ktos sie wypowie

    Tak sobie mysle i chcialbym poznac wasze zdanie i doswiadczenia w sprawie
    mocy przylacza pradowego i obciazenia przez sprzet AGD

    Mianowicie chodzi o to ze mieszkam w bloku gdzie bezpiecznik glowny w pionie
    mam 25 A
    moje przylacze mocy o ile dobrze pamietam to jakies 5,5 -6 kW

    co oznacza ze tak naprawde wiekszosc plyt indukcyjnych sie juz nie lapie w
    tym zakresie

    doliczajac czajnik elektryczny, piekarnik, mikrofale i oswietlenie
    halogenowe plus jeszcze pare innych sprzetow domowych jak lodowka i pralka
    wychodzi ze powinienem miec przylacze rzedu minimum 10 kW aby to wszystko
    chodzilo

    jak to jest u was
    jakie przylacze
    jakie bezpieczniki
    czy sa jakies problemy

    i wszystkie pomocne informacje
    dzieki

  • 2. Data: 2009-05-06 16:57:38
    Temat: Re: Moc przylacza
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Dyskutowałeś już ten temat - szukasz frajerów czy kompów do hakowania?
    Ale, że może jednak kogoś interesuje ten temat podzielę się uwagami:
    niezmiernie rzadko załącza się wszystkie odbiorniki. Na dodatek część
    odbiorników, która może być czasowo odłączona jest podpięta do przełącznika,
    do którego podłączony jest prądozerczy odbiornik - z chwilą jego załączenia
    tamta grupa jest odłączana.

  • 3. Data: 2009-05-06 20:39:51
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > przełącznika,
    > do którego podłączony jest prądozerczy odbiornik - z chwilą jego

    byla prowadzona ogolna dyskusja na temat przewodow

    z tym ze teraz musze juz podjac ostateczna decyzje czy pozostaje przy gazie
    czy przechodze na indukcje

    zwiekszenie mocy przylacza jest mozliwe ale procedura w bloku jest tak
    skomplikowana i kosztowna nie mowiac juz o uciazliwosci ze.....

    dlatego ciekawi mnie jak to wyglada w praktyce u osob mieszkajacych w bloku

    akurat dzisiaj motoda "prob" sprawdzalem czy pojda korki jak mocna obciaze
    siec czyli

    piekarnik elektryczny 2 kW
    czajnik okolo 1,7 kW
    pralka - 1 kW
    mikrofala 1 kW
    do tego oświetlenie halogenowe i pozostale swiatlo w domu lacznie okolo
    600-700 W + lodowka+TV+komp i drobne rzeczy

    korkow nie wybilo mimo ze lacznie okolo 6,5 kW czyli w sumie wiecej niz moje
    przylacze

    jest prawdopodobienstwo ze w tym samym czasie urzadzenia ktore wymienilem
    nie pobieraly maksymalnej mocy mimo ze sie staralem dlatego pytam jak
    wyglada to w praktyce u innych

    co prawda prawdopodobienstwo wlaczenie wszystkiego jednoczesnie jest male
    ale przy indukcji wystarczy wlaczyc piekarnik co juz nie jest specjalnie
    trudne i juz mam wykorzystane przylacze albo nawet lekko powyzej

  • 4. Data: 2009-05-06 22:45:26
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > ale przy indukcji wystarczy wlaczyc piekarnik co juz nie jest specjalnie
    > trudne i juz mam wykorzystane przylacze albo nawet lekko powyzej

    Zgłoś się do zakładu energetycznego o zgodę na większy pobór energii i
    zamontowanie przekładnika prądowego do licznika.
    Ja mam zabezpieczenia i licznik na 25A, ale na moim pionie mam 63A.
    Największe obciążenie zastosowane przeze mnie to spawarka - spawałem i
    ciąłem prądem 315A - elektrodą 5-6mm.

  • 5. Data: 2009-05-07 08:42:07
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > 600-700 W + lodowka+TV+komp i drobne rzeczy
    >
    > korkow nie wybilo mimo ze lacznie okolo 6,5 kW czyli w sumie wiecej niz

    Pisząc "korki" nie oczekuj tutaj fachowej odpowiedzi :)

    Zsumowałeś moc _maksymalną_ urządzeń, np. pralka bierze tyle tylko
    podczas bardzo intensywnego grzania, przez większość cyklu prania
    zużycie energii jest dużo mniejsze. Piekarnika pewnie też nie włączyłeś
    na maksymalną możliwą temperaturę, prawda?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 6. Data: 2009-05-10 16:39:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > male ale przy indukcji wystarczy wlaczyc piekarnik co juz nie jest
    > specjalnie trudne i juz mam wykorzystane przylacze albo nawet lekko

    hm sama indukcja to w porywie 6kW :)

  • 7. Data: 2009-05-10 17:33:50
    Od: "GAL" <z...@g...pl>

    > co prawda prawdopodobienstwo wlaczenie wszystkiego jednoczesnie jest male
    > ale przy indukcji wystarczy wlaczyc piekarnik co juz nie jest specjalnie
    > trudne i juz mam wykorzystane przylacze albo nawet lekko powyzej

    ja mam wszystko na prąd bo pracuje w energetyce i energie mam dużo taniej

    jednak z mocą wcale nie szaleję i mam w umowie 5kW zabezpieczenia 25A

    używam kuchni elektrycznej (2 grzejniki) 2500W, czajnik 2000W i 750W,
    pralka 1500W bojler 1500W, gdybym chciał to wszystko zsumować to wychodzi
    >8kW ale przecież wszystkiego naraz nie włączam hihihi

    N.

  • 8. Data: 2009-05-20 10:00:21
    Od: "Bajbus13" <b...@t...pl>

    > co prawda prawdopodobienstwo wlaczenie wszystkiego jednoczesnie jest male
    > ale przy indukcji wystarczy wlaczyc piekarnik co juz nie jest specjalnie
    > trudne i juz mam wykorzystane przylacze albo nawet lekko powyzej

    U siebie, gdy kupilem domek mialem... zabezpieczenie 10A a glowny 16A
    Poprzedni wlasciciel nie chcial placic za dodatkowy przydzial.
    Korki wywalalo co chwila - kuchnia + czajnik- ciemnosc.
    ZE za zwiekszenie zainkasowal ~1k pln, projekt+ wymiana zabezpieczen 600
    pln.
    Teraz mam na glownym 25A. W domu
    indukcja+kuchnia+zmywarka+pralka+hydrofor+...
    czasem jednoczesnie - nie zdazylo sie by wywalilo.
    Zobacz jeszcze jak czesto zdazaja Ci sie przerwy w dostawie pradu.
    Pzdr
    Bajbus13

  • 9. Data: 2009-05-20 10:28:52
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Bajbus13" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czasem jednoczesnie - nie zdazylo sie by wywalilo.
    > Zobacz jeszcze jak czesto zdazaja Ci sie przerwy w dostawie pradu.

    Po remoncie mam główne 3x63A na własnym pionie i licznikowe 3x25A, ostatnio
    wywalony bezpiecznik, gdy sąsiad (już sqrwiel nieboszczyk) zerwał mi kabel
    do garażu.