  • 1. Data: 2013-03-11 10:08:25
    Temat: Czy warto dziś się budować?
    Od: "dziadek+40" <a...@2...pl>

    Tak sie zastanawiam czy w dzisiejszych czasach warto wchodzić w budowe
    nowego domu.
    Chodzi mi o aspekt demograficzny i finansowy.
    Czy warto budowac nowy dom skoro za chwile bedzie tyle domów sprzedawanych
    przez komorników.
    Do tego dojdą domy sprzedawane przez starych ludzi, ktorzy budowali w latach
    90-tych i troche wczesniej z myslą o swoich dzieciach, które wyjechaly w
    swiat i po prostu nie chca mieszkac z rodzicami bo maja inne plany.
    Wiem, ze te troche starsze domy to nie takie projekty jak dzisiejsze, ale
    stoją w miejscach bardziej cywilizowanych niz pole daleko za miastem.
    Sam mieszkam w domu bez garazu, 80 letnim. Zona narzeka na brak garażu, ja
    zresztą też. Ale mysle ze nie warto sie rozbudowywać, za chwile bedzie mozna
    przebierać w tanich domach z wtornego rynku z garazami jak sądzę.
    Co kolezenstwo na to?

  • 2. Data: 2013-03-11 10:16:47
    Temat: Re: Czy warto dziś się budować?
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > mozna
    > przebierać w tanich domach z wtornego rynku z garazami jak sądzę.

    Budować się warto, ale wcześniej studiując grupę, każdy etap fotografujać i
    umieszczając zdjęcia do komentowania.

    Masz rację domów będzie do sprzedania coraz więcej, ale nie wiesz
    co kupisz, nawet z zewnątrz jak będzie wyglądał dobrze to wiele
    niespodzianek może na ciebie czekać,
    a koszta remontów są wyższe nieraz jak budowa od podstawa,
    ceny energii rosną i rosnąć będą, warto posiadać dom, który będzie
    tani w utrzymaniu, pomiajam fakt, ze nie kupisz
    dopasowanego do siebie, bo jedyna opcja to sobie go zaprojektować, albo
    adaptować
    jakiś z gotowych projektów.

    moje 260m2 ogrzanie w sezownie kosztuje ok 1500zł przy temperaturze 22
    stopnie w prawie całym budynku (garaż 17),

    osobiście budowałem tak, aby żyło się przyjemnie i przede wszystkim tanio,
    co nie znaczy, że budowałem drogo.

    Koszta remontu starego domu, moga niejednokrotnie przewyższyć koszt budowy
    nowego domu,
    obecnie i robocizna jest tania jak i ceny materiałów porównując ostatnie 6
    lat.

    i pomyśleć, że kiedyś też chciałem kupic gotowy domek brrr

    pozdrawiam
    AT

  • 3. Data: 2013-03-11 11:11:49
    Temat: Re: Czy warto dzi? si? budowa??
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-03-11 10:08, dziadek+40 pisze:
> [...]
    > Do tego dojd? domy sprzedawane przez starych ludzi, ktorzy budowali w latach
    > 90-tych i troche wczesniej z mysl? o swoich dzieciach, kt?re wyjechaly w
    > swiat i po prostu nie chca mieszkac z rodzicami bo maja inne plany.
    > Wiem, ze te troche starsze domy to nie takie projekty jak dzisiejsze, ale
    > stoj? w miejscach bardziej cywilizowanych niz pole daleko za miastem.
    > Sam mieszkam w domu bez garazu, 80 letnim. Zona narzeka na brak gara?u, ja
    > zreszt? te?. Ale mysle ze nie warto sie rozbudowywa?, za chwile bedzie mozna
    > przebiera? w tanich domach z wtornego rynku z garazami jak s?dz?.

    To gadanie na temat zbliżającej się zagłady finansowej i masowej
    sprzedaży domów przez komorników słyszę już od paru ładnych lat, a
    tymczasem wokół mnie nowe domy powstają jak grzyby po deszczu.

    Dom warto budować bo:
    - jak sam budujesz, to wiesz w czym mieszkasz;
    - jak sam budujesz, to sam możesz sobie zaprojektować przestrzenie, a
    nie, jak w przypadku domów gotowych, musisz się dostosować do tego, co
    już istnieje,
    - domy, o których piszesz, położone bliżej centrum miasta, mają z reguły
    działeczki 100-200 m2, więc ludzie, mimo że mieszkają w domach, to i tak
    nie mają przestrzeni wokół siebie,
    - możesz także wybudować dom w bliskiej odległości od centrum, jednak za
    większe pieniądze (działka), mimo to i tak pewnie wyjdzie taniej niż
    kupując dom gotowy,
    - nowy dom, to nowy dom; jak kupisz coś z lat 90-tych, to raczej będzie
    to już nadawać się do remontu, a doliczając koszty remontu (w przypadku
    domu to koszt pewnie minimum 100000 zł) już z całą pewnością wybudujesz
    dom w podobnej cenie w dobrej lokalizacji.

    Co nie zmienia faktu, że dzisiaj bardziej zastanawiałbym się nad zakupem
    dużego luksusowego mieszkania w fajnej dzielnicy miasta, niż na dom.
    Mieszkam od 4 lat pod Wrocławiem (20 km) i rzeczywiście odległość od
    miasta jest dość męcząca na co dzień. Ale z drugiej strony mam dużą
    działkę (50 arów) w cenie 10-arowej w centrum i dzieci mają gdzie
    biegać. A więc są plusy dodatnie i plusy ujemne, że zacytuję klasyka :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2013-03-11 11:24:59
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "dziadek+40" <a...@2...pl> napisał w wiadomości
    Czesc ;-)))

    > Tak sie zastanawiam czy w dzisiejszych czasach warto wchodzić w budowe
    > nowego domu.
    > Chodzi mi o aspekt demograficzny i finansowy.

    A coz to za przeproszeniem pierdolencje,
    albo budujesz sie albo nie, nie dorabiaj teorii do cementu, piasku i wody.

    > Ale mysle ze nie warto sie rozbudowywać, za chwile bedzie mozna
    > przebierać w tanich domach z wtornego rynku z garazami jak sądzę.
    > Co kolezenstwo na to?

    Mysle ze to takie myslenie zyczeniowe nie majace pokrycia z rzeczywistoscia,
    nie chodzi to ze tak nie bedzie, ale o to ze czekajac na cud mozna zejsc
    z tego swiata nie doczekawszy sie go - a nie o to przeciez Ci chodzi.

    Generalnie wszystko wskazuje na to ze ludnosci na ziemii przybywa i to jest pewne
    100%,
    a to ze w Polsce jest inaczej to tylko potwierdza to ze od kazdej reguly sa
    wyjatki.

    Nalezy sie spodziewac tego - obserwujac inne kraje - ze po prostu
    bedzie u nas (w Polsce) przybywalo i mieszkalo coraz wiecej imigrantów,
    tanie lokalizacji zmienia w enklawy obcokrajowcow, a dobre bo polskie
    otoczenie zyska na wartosci.

    Tak uwazam.

    pozdrawiam
    Adams

  • 5. Data: 2013-03-11 11:36:54
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości
    > A więc są plusy dodatnie i plusy ujemne, że zacytuję klasyka :)

    Taa, znam to nie tylko z autopsji ale i z wlasnego doswiadzenia :)

    Klasyk klasyka :D

    pozdrawiam
    Adams

  • 6. Data: 2013-03-11 12:36:15
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 10:08:25 UTC+1 użytkownik dziadek+40 napisał:
> [...]
    >
    > zresztą też. Ale mysle ze nie warto sie rozbudowywać, za chwile bedzie mozna
    >
    > przebierać w tanich domach z wtornego rynku z garazami jak sądzę.

    Jeśli masz tyle pieniędzy że budując dom z niczego co do tej pory robiłeś nie
    zrezygnujesz to warto. Jak by się okazało że zamiast szampana na imieniny kupisz
    sowietskoje igristoje i było by to związane z budową domu to nie warto. Dom,
    mieszkanie to miejsca w których praktycznie człowiek spędza najwięcej czasu. Ale
    najwięcej z tego spędzanego w domu czasu spędza się na powierzchni 2m2. Dom jest
    drogi i uciążliwy w postawieniu. Drogi w utrzymaniu. Prawie zawsze nie sprawdza się
    na starość właściciela. Wymaga wykonywania czynności których nikt nie lubi robić (
    odśnieżanie chodnika na przykład). Przywiązuje do miejsca i robi z właściciela
    niewolnika na własne życzenie.

  • 7. Data: 2013-03-11 12:41:05
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > swiat i po prostu nie chca mieszkac z rodzicami bo maja inne plany.
    > Wiem, ze te troche starsze domy to nie takie projekty jak dzisiejsze, ale
    Chyba jedyna wartość takiego domu "po grzybach", to grunt na którym
    stoi, jeśli jest to grunt w dobrym miejscu. Jeśli wystarcza ci lepianka
    postawiona w kryzysie, z tego co się dało zdobyć "zorganizować", w
    starych technologiach, w starym projekcie, to proszę bardzo -ale proszę
    nie marudzić, że ma błędy projektowe, konstrukcyjne i wykonawcze,
    przemarza, że problem z ogrzewaniem, że problem z wentylacją, że wilgoć
    podchodzi, że wszystkie okna, instalacje do wymiany, dach do kitu itd...
    Co innego jakiś fajny stary dom "poniemiecki", który choć jest do
    remontu, to przedstawia jakąś wartość choćby z okazji grubych ścian z
    prawdziwej cegły, ładny całokształt itp, ale nie porównujmy tego do
    kwadratowych betonowych koszmarków z lat 80.
    Wg mnie - jedyny sens budowania domu, to wybudowanie tego co się
    osobiście potrzebuje, i tak jak się potrzebuje. Jeśli budować, to tylko
    dobrze i z głową, czyli maksymalnie energooszczędnie (bo nijak sie nie
    zapowiada by jakakolwiek energia miała tanieć) i nowocześnie, tzn
    przynajmniej przewidując klimatyzację/ogrzewanie pompą ciepła/wentylację
    mechaniczną/ogrzewanie podłogowe itd bajery które powodują zmniejszenie
    kosztów utrzymania budynku a równocześnie podnoszą w nim komfort i
    jakość życia. Tylko że to nie będzie tanio. No ale nikt nie mówi, że
    własny domek to jest rozwiązanie tanie.
    Stawiać kolejnego sztrucla z byleczego, byle był własny - nie ma sensu,
    takich jest pełno...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2013-03-11 13:42:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 10:08:25 UTC+1 użytkownik dziadek+40 napisał:
    > Tak sie zastanawiam czy w dzisiejszych czasach warto wchodzić w budowe
    >
    > nowego domu.

    Ty sam najlpiej wiesz co lubisz, potrzebujesz itpo więc to Twoja decyzja.
    > Chodzi mi o aspekt demograficzny i finansowy.
    A co ma do budowy Twojego domu aspekt demograficzny?

    > Czy warto budowac nowy dom skoro za chwile bedzie tyle domów sprzedawanych
    >
    > przez komorników.
    "Za chwilę" może się okazac nigdy albo wtedy kiedy juz będziesz emmerytem.
    Moim zdaniem jak uwązaśz że potrzbujesz domu i stac Ciebie na dom to budowac jak
    najszybciej bez czekania że coś tam kiedys.

    > stoją w miejscach bardziej cywilizowanych niz pole daleko za miastem.

    Jeszcze i teraz można za rosądne pieniądze kupić działke w świetnej
    lokalizacji(poszukaj nie tak dawno temu była podobna dyskusja i zarówna ja jak i adam
    Sz. opisywalismy swoje działki.(Moja praktycznie w centrum miasta z pozwoleniem na
    budowe i projektem kosztowała 60tys.)
    Kupisz dom do remontu to jak dodasz koszty tego remontu wyjdzie drożej jak budowa od
    podstaw. Wiem bo kilkanascie lat temu rodzice odkupili od babci dom wybudowany w 1969
    roku. Uczestniczyłem i dalej uczestnicze we wszystkich remontach tego domu i do tej
    pory kasy poszło więcej jak ja wydałem na budowe nowego. A ciągle jest to dom z
    niefunkcjonalnym układem pomieszczeń, większym żzapotrzebowaniem na ciepło itp.

    > Sam mieszkam w domu bez garazu, 80 letnim. Zona narzeka na brak garażu, ja
    >
    > zresztą też. Ale mysle ze nie warto sie rozbudowywać, za chwile bedzie mozna
    >
    > przebierać w tanich domach z wtornego rynku z garazami jak sądzę.

    Tu bym tego "za chwile" nie był taki pewny. Ludzie mieszkać gdzieś muszą, domy w
    większości są na kredyt to fakt ale kredyty hipoteczne są póki co terminowo spłacane.

    > Co kolezenstwo na to?,
    Decyzja nalezy do Ciebie- my tu możemy ew swoje przypadki opisac
    Ja mieszkałem przez kilka lat w mieszkaniu w bloku.
    Powiem tak: nigdy więcej nie chciałbym wrócic do bloku.
    Co do kosztów utrzymania- koszt utrzymania domu jest bardzo często niższy niz koszt
    utrzymania mieszkania w bloku.

  • 9. Data: 2013-03-11 14:09:37
    Od: ArekM <a...@j...com>

> [...]
    > zresztą też. Ale mysle ze nie warto sie rozbudowywać, za chwile bedzie mozna
    > przebierać w tanich domach z wtornego rynku z garazami jak sądzę.

    Moim zdaniem to szukanie na sile powodu, aby nie poswiecic energii i
    czasu na wybudowanie sie samemu...

    Czytajac te grupe, rozmawiajac z ludzmi, ktorzy kupili gotowe domy czy
    takimi, ktorzy zajmuja sie zawodowo budowaniem/poprawianiem - bałbym sie
    kupic gotowca. Sam wybudujesz - wiesz co masz.

    --
    Pzdr!

  • 10. Data: 2013-03-11 14:53:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    >W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 12:36:15 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    >napisał:
    > Dom jest drogi i uciążliwy w postawieniu. Drogi w utrzymaniu.

    Bywały już dyskusje w których coniektórzy uwazali że nie opłaca się nie tylko budować
    domu, nie opłaca się nawet kupowć mieszkania.
    Taniej wynajmmować całe życie.
    Można i tak
    Każdemu wedle potrzeb.