  • 1. Data: 2011-05-03 19:29:57
    Temat: Czym oslonic kabel niskonapięciowy na plocie?
    Od: " THX" <j...@W...gazeta.pl>

    Potrzebuję pociagnąć kabel domofonowy do furtki (zasilanie 230 V to już chyba
    przy furtce mam, muszę sprawdzić w skrzynce), kilkadziesiąt metrów bieżących.
    Teren już zagospodarowany, szkoda kopać w ziemi, za to łatwo można pociągnąć
    kabel wzdłuż ogrodzenia z siatki, tak z 10 cm nad ziemią.
    Pytanie:
    Jaką rurkę lub odpowiednik peszla zastosować jako osłonę, żeby dawała
    odporność m.in. na promienie UV?
    Zwykłe PCW do instalacji wewnętrznych lub zakrytych tynkiem szybko się
    rozpada od UV.
    Są jakies rurki typu instalacyjnego przeznaczone szczególnie do zastosowań
    zewnętrznych?
    Rurka wodociągowa z HDPE czy nawet światłowodowa będzie za gruba do takiego
    kabla, wystarczy mi 13 - 16 mm.
    THX

  • 2. Data: 2011-05-03 19:42:56
    Temat: Re: Czym oslonic kabel niskonapięciowy na plocie?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik " THX" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jaką rurkę lub odpowiednik peszla zastosować jako osłonę, żeby dawała
    > odporność m.in. na promienie UV?

    A na cholerę ci rurka? Płot sobie chcesz spaskudzić? Kup porządny kabel
    zewnętrzny, z żelowanymi żyłami i wzmacnianą izolacją zewnętrzną, jeśli masz
    taką potrzebę, możesz kupić nawet taki w kupie z linka stalową do
    podwieszania (tzw. "samowis") i tego ci żadne UV nie ruszy, a i innnym
    czynnikom będzie trudno.

    J.

  • 3. Data: 2011-05-03 20:40:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.05.2011 21:29, THX pisze:
> [...]
    > Teren już zagospodarowany, szkoda kopać w ziemi, za to łatwo można pociągnąć
    > kabel wzdłuż ogrodzenia z siatki, tak z 10 cm nad ziemią.

    To co Jarek napisał ;)

  • 4. Data: 2011-05-03 22:54:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Maj, 21:42, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

> [...]
    > taką potrzebę, możesz kupić nawet taki w kupie z linka stalową do
    > podwieszania (tzw. "samowis") i tego ci żadne UV nie ruszy, a i innnym

    Najlepiej niech to pusci golymi drutami - moga byc kolczaste. Gora -
    faze, dolem - zero. Bedzie przy okazji bezpieczniej ;) Po tym jak
    jakies sk***y rozwalily mi na tylach jeden z slupkow, zabetonowany
    niecaly tydzien temu, nim jeszcze siatki nie zalozylem, mam ochote cos
    takiego uruchomic! wrrrrrrrrrrr :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-05-04 07:08:54
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > masz taką potrzebę, możesz kupić nawet taki w kupie z linka stalową do
    > podwieszania (tzw. "samowis") i tego ci żadne UV nie ruszy, a i innnym

    Dokładnie tak, a w razie czego są rury winidurowe białe i szare do
    prowadzenia instalacji elektrycznych. Do rur jest produkowany osprzęt:
    zakręty sztwne i elastyczne, uchwyty. Średnice od 16 mm w górę. Cena
    trzymetrowej rury 16 mm to coś pomiędzy 2 a 3 zł. Zakręty i uchwyty -
    groszowe sprawy: 40-50 gr.

  • 6. Data: 2011-05-05 21:23:16
    Od: " THX" <j...@N...gazeta.pl>

    Np. jakiś pies, kot lub szczur się może trafić.
    Co rurka to rurka.
    I łatwiej zaciągnąć nowy przewód jakby co niż odpinać setkę opasek gdzieś w
    ostrokrzewie.
    THX

    -----

  • 7. Data: 2011-05-06 08:33:46
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.05.2011 23:23, THX pisze:
    > Np. jakiś pies, kot lub szczur się może trafić.

    I co ma pies lub kot to kabla? A i szczur nie będzie (bo i po co?)
    specjalnie wspinał się na płot i obgryzał

    > Co rurka to rurka.
    > I łatwiej zaciągnąć nowy przewód jakby co niż odpinać setkę opasek gdzieś w
    > ostrokrzewie.

    Zależy od rurki - zwykle łatwiej położyć nowy ;)