  • 1. Data: 2011-05-02 07:22:43
    Temat: Re: Jakie szelki do kosy?
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > ..... jakie szelki kupic jako zamiennik do oryginalnych.

    Czerwone??

  • 2. Data: 2011-05-02 07:25:53
    Temat: Jakie szelki do kosy?
    Od: z...@b...pl

    Witam.

    Jako laik w kwestii koszenia kosa spalinowa chcialbym zapytac bardziej
    doswiadczonych o to jakie szelki kupic jako zamiennik do oryginalnych.

    Oryginalne szelki sa w wersji bardzo "budzetowej" czyli nie tak jak w
    innych kosach - zakladane na oba ramiona - tylko jest to jeden kawalek
    gabki obszyty jakims materialem i zaklada sie go "po przekatnej" - na
    jednym ramieniu.

    Jakie szelki mozecie polecic (producent, etc)? Jakich unikac?
    Czy wszystkie kosy korzystaja z tego samego systemu mocowania szelek?
    Jesli nie to konkretnie szukam szelek do kosy kawasaki kbh-27c.

  • 3. Data: 2011-05-03 13:43:40
    Temat: Odp: Jakie szelki do kosy?
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik <z...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Jako laik w kwestii koszenia kosa spalinowa chcialbym zapytac bardziej
    > doswiadczonych o to jakie szelki kupic jako zamiennik do oryginalnych.

    Po kiego czorta ci szelki? Masz zamiar tym kosić dłużej niż kwadrans?
    Szelki potrzebne zawodowcom, męczącym się całą dniówkę.
    Kosa spalinowa jest dobra tylko do miejsc niedostępnych normalną kosiarką na
    kółkach.
    W pozostałych przypadkach ma same wady.

  • 4. Data: 2011-05-03 14:08:28
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-05-03 15:43, f pisze:

> [...]
    > Szelki potrzebne zawodowcom, męczącym się całą dniówkę.
    > Kosa spalinowa jest dobra tylko do miejsc niedostępnych normalną

    Gościu pyta o kosę a nie podkaszarkę. O ile małą podkaszarką da się
    manipulować bez szelek to większa wykaszarka może być już conajmniej
    niewygodna jak nie niebezpieczna (inny okład rąk i środek ciężkości).

    A co zamierza tym kosić? Ja nie wiem.

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-05-03 17:28:34
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "f" <f...@c...gh> wrote:

> [...]
    > Szelki potrzebne zawodowcom, męczącym się całą dniówkę.
    > Kosa spalinowa jest dobra tylko do miejsc niedostępnych normalną kosiarką na

    A da się w ogóle kosić kosą bez szelek? Ja nie potrafię.
    Ja używałem szelek Stihla i były wygodne, choć dla mnie nieco za małe.
    Pożyczałem też kiedyś kosę texas i szelki, które były w komplecie, były mniej
    wygodne.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-05-04 07:04:13
    Od: z...@b...pl

    SkiMir <p...@m...onet.pl> wrote:

    > Go?ciu pyta o kos? a nie podkaszark?. O ile ma?? podkaszark? da si?
    > manipulowa? bez szelek to wi?ksza wykaszarka mo?e by? ju? conajmniej
    > niewygodna jak nie niebezpieczna (inny ok?ad r?k i ?rodek ci??ko?ci).
    >
    > A co zamierza tym kosi?? Ja nie wiem.

    Juz wyjasniam - do skoszenia jest laka o dosyc duzej roznorodnosci traw,
    haszczy, etc. O koszeniu jej kosiarka nie ma mowy ze wzgledu na nierownosci
    podloza i wlasnie te haszcze. Powierzchnia - niecale 2000m2.
    Dlatego wlasnie kosa spalinowa.

    A odnosnie szelek o ktorych pisalem - to to co dali w zestawie z kosa
    wyglada jak zwykly pasek parciany z kawalkiem gabki. Kiedys gdzies
    w necie czytalem ze do wiekszych powierzchni koszenia zaleca sie jakies
    solidniejsze szelki - na oba ramiona z jakims pasem nosnym.

    Moje pytanie z pierwszego postu dotyczylo wlasnie takich szelek, o
    konkretna firme i o to czy wszystkie kosy maja ten sam system mocowania
    - czyli czy mozna kupic sobie szelki np. od stihla i uzywac z kosa
    innego producenta - tutaj akurat kawasaki.

    Tak jak pisalem na poczatku - nie mam doswiadczenia w tej materii i stad
    tak "przyziemne" pytania.

  • 7. Data: 2011-05-04 07:13:25
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

> [...]
    > Dlatego wlasnie kosa spalinowa.
    >
    > - czyli czy mozna kupic sobie szelki np. od stihla i uzywac z kosa
    > innego producenta - tutaj akurat kawasaki.

    Popatrz na mocowanie - w mojej wykaszarce jest to po prostu
    ruchoma obejma z otworem (na wykaszarce) do której zapina się
    prostą sprzączkę / karabińczyk szelek.
    Ja mam do wykoszenia ~1000m2 podobnego terenu
    i nie wyobrażam sobie, by wykaszarka wisiała przez ten czas tylko na jednym
    ramieniu.
    Szelki, mimo, że niezbyt solidne (paski parciane + plastik) żyją już 5 rok
    ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2011-05-04 07:45:42
    Od: z...@b...pl

    J_K_K <j...@i...fm> wrote:
    > U?ytkownik <z...@b...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Popatrz na mocowanie - w mojej wykaszarce jest to po prostu
    > ruchoma obejma z otworem (na wykaszarce) do której zapina si?
    > prost? sprz?czk? / karabi?czyk szelek.

    Aha - u mnie podobnie tez jest cos w rodzaju obejmy, przy czym ona chyba
    nie jest ruchoma - tzn jest zamocowana na sztywno do rury kosy - bez
    jakiegokolwiek dodatkowego "stopnia swobody". Szelki maja tez cos w
    rodzaju karabinczyka.

    > Ja mam do wykoszenia ~1000m2 podobnego terenu
    > i nie wyobra?am sobie, by wykaszarka wisia?a przez ten czas tylko na jednym
    > ramieniu.

    O to to wlasnie mi chodzilo - przy takiej powierzchni tez sobie nie
    wyobrazalem dzwigac kose jednym ramieniu.

    To moze uzupelnie jeszcze moje pytanie z pierwszego postu - oczekiwalem
    w sumie odpowiedzi typu - dobre sa szelki firmy ..., a szelek firmy ...
    lepiej unikac, albo: bierz szelki z pasem nosnym, bo ..., etc, :)

  • 9. Data: 2011-05-04 08:09:25
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > To moze uzupelnie jeszcze moje pytanie z pierwszego postu - oczekiwalem
    > w sumie odpowiedzi typu - dobre sa szelki firmy ..., a szelek firmy ...
    > lepiej unikac, albo: bierz szelki z pasem nosnym, bo ..., etc, :)

    Ja mam doświadczenie tylko z jednym typem - Texas.
    Mogły by być lepsze - osobno kosztują coś 40~60 PLN.
    Stihl, jak ktos już opisywał, to inna klasa
    i cena pewnie też wyższa.

    Pzdr

    JKK