  • 1. Data: 2011-04-30 21:25:53
    Temat: Podsumowanie sezonu grzewczego - 80m2 - 3500zł - Gaz ziemny
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Chwalili się inni, to i ja się pochwalę kosztem
    ogrzania swojej chałupy :P ;) (przyszła właśnie
    ostatnia faktura z PGNiG)

    0d 07.10.2010 - do 11.04.2011 - 1913m3 (3500zł)

    Byłoby więcej, bo kilka dni w największe mrozy dogrzewałem
    chałupę nocami prądem.

    Chałupa stara - okna nieszczelne itd.
    Nieocieplona i takie tam... a no i pomieszczenia dość
    wysokie - ciut ponad 3m. W środku 21-22, łazienka 25.

    Ale głównym winowajcą jest stary piec gazowy 24kW, który
    potrafi działać ON i OFF (czyli full gaz albo nic,
    i większość ciepła ucieka w komin).

    Fajnie że już cieplutko na dworzu ;))

    Aleksander.

  • 2. Data: 2011-04-30 22:58:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    > Chwalili się inni, to i ja się pochwalę kosztem
    > ogrzania swojej chałupy :P ;) (przyszła właśnie
    > ostatnia faktura z PGNiG)
    >
    > 0d 07.10.2010 - do 11.04.2011 - 1913m3 (3500zł)

    Nie malo jak za taka powierzchnie, ale tez przyczyny znane.
    Nie dlugo spodziewam sie ostatniej faktury, wiec tez sie pochwale. Od mniej
    wiecej dwoch tygodni kotlowa wtyczka z gniazdka wisi na kablu.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2011-05-01 08:45:47
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    to i ja sie pochwale....
    mieszkanie w bloku, 62m2, blok ocieplony, ogrzewanie z sieci, temperatura
    21-23...koszt za 2010rok - 4400zl!!!!
    a wy narzekacie ze wam drogo wychodzi ;/
    pozdrawiam wszystkich ktorzy marza o wlasnym mieszkaniu w bloku ;/

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

  • 4. Data: 2011-05-01 08:56:45
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    > 21-23...koszt za 2010rok - 4400zl!!!!
    > a wy narzekacie ze wam drogo wychodzi ;/
    > pozdrawiam wszystkich ktorzy marza o wlasnym mieszkaniu w bloku ;/

    61m2
    blok bez ocieplenia, ogrzewanie z sieci
    2 piętro
    temperatura 21, łazienka 25 (cieplej sie nie da w pokojach, kaloryfery
    odkrecone na maxa, okna szczelne)
    3600zł za 2010

    tylko centralne, bez ciepłej wody....

    czekam, aż działki stanieją:-)

    ---
    uciu

  • 5. Data: 2011-05-01 08:57:25
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-01 10:45, ..:maniek:.. pisze:
> [...]
    > 21-23...koszt za 2010rok - 4400zl!!!!
    > a wy narzekacie ze wam drogo wychodzi ;/
    > pozdrawiam wszystkich ktorzy marza o wlasnym mieszkaniu w bloku ;/

    Jesteś pewien tego, co napisałeś? Płacisz miesięcznie 5,9zł/m^2 za samo
    ogrzewanie?

    A może macie ogrzewane piwnice, klatki schodowe i powybijane okna? To by
    tłumaczyło takie rachunki.

    M.

  • 6. Data: 2011-05-01 09:01:22
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-04-30 23:25, Aleksander wrote:
    > Chwalili się inni, to i ja się pochwalę kosztem
    > ogrzania swojej chałupy :P ;) (przyszła właśnie
    > ostatnia faktura z PGNiG)
    >
    > 0d 07.10.2010 - do 11.04.2011 - 1913m3 (3500zł)

    U mnie 2000 pln / rok.
    3 osoby na 2 poziomowym poddaszu 100m2
    Gazu używam do cwu, co, gotowanie.

  • 7. Data: 2011-05-01 09:03:47
    Od: quent <x...@x...com>

    aha zapomniałem, że temp.
    w dzień 21 stC
    w nocy 18-19 stC
    Wszędzie grzejniki napędzane kotłem atmosferykiem Junkers 2 funkcyjnym 24KW

  • 8. Data: 2011-05-01 09:25:19
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    > Jesteś pewien tego, co napisałeś? Płacisz miesięcznie 5,9zł/m^2 za samo
    > ogrzewanie?

    tak jestem pewnien! mam szczegolowy rachunek ;/
    w mieszkaniu podzielniki ciepla, zuzycie ciepla poszczegolnego mieszkania
    wylicza sie ze zuzycia zbiorczego nieruchomosci.
    no i wychodza takie kwiatki... jak to sie mowi "witamy na spoldzielczym"
    czyli jeden za wszystkich i wszyscy za jednego ;/

    > A może macie ogrzewane piwnice, klatki schodowe i powybijane okna? To by
    > tłumaczyło takie rachunki.

    nie! wszystkie okna mamy nowe, na klatkach i piwnicach kaloryferow brak,
    wszystko jest opomiarowane, jedyne nieopomiarowane "grzejniki" to piony (2
    rury 1calowe biegnace przez lazienke)., blok ocieplony 10cm styro...

    _______________________________

  • 9. Data: 2011-05-01 13:46:09
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2011-05-01 10:57, M pisze:

    > Jesteś pewien tego, co napisałeś? Płacisz miesięcznie 5,9zł/m^2 za samo
    > ogrzewanie?
    >
    > A może macie ogrzewane piwnice, klatki schodowe i powybijane okna? To by
    > tłumaczyło takie rachunki.

    Takie rachunki się mogą trafiać w spółdzielniach mieszkaniowych. Ja
    płacę w czynszu CO (też ciepła woda osobno) i mam 280zł/mies. za
    ogrzewanie. Liczniki sczytywane raz na rok - z podzielników. Za 50m2
    powierzchni. Co ciekawe - sąsiedzi nad kotłownią płacą mniej, sąsiedzi w
    środku mniej, a ja mam mieszkanie nad nieogrzewaną piwnicą i przy
    nieocieplonych ścianach szczytowych. I dawno temu zakwalifikowanych do
    wymiany oknach (ale nie wymieniam, jedno wymieniłem za swoje i wilgoć
    zaczęła wchodzić bo wentylacja do kitu).
    A ceny są takie jakie są bo są brane z sufitu. Bo spółdzielnie - tak jak
    za wodę - doliczają z kosmosu kwoty wydane na tzw. "inne cele".
    Przykład? Pracuję w halach wynajmowanych od mojej (znaczy tej w której
    mieszkam) spółdzielni. W spółdzielni nie ma licznika wody w łazience z
    której korzystają pracownicy - efekt: ciepła woda leje się cały czas, bo
    nikomu się nie chce zakręcać kranu. To samo z kaloryferami - ogrzewane
    hale mają zawsze utrzaskane termostaty - wózki widłowe, skrzynki -
    zawsze coś się oprze i urwie gwowicę. A zimą drzwi hali zawsze otwarte,
    bo nikomu nie chce się ich zamykać. W jednym końcu tropiki, w drugim
    śnieg w zimie na podłodze leży. I co ciekawe: połowa pomieszczeń nie
    jest wynajmowana, więc spółdzielnia nie może sobie pozwolić na
    podnoszenie czynszów - podejrzewam, że straty z tych hal są odbijane w
    czynszach mieszkańców.
    PS Szpiegom z krajów imperialistycznych bez problemu udałoby się
    rozpracować spółdzielnianą sieć CO - po prostu zimą wystarczy sprawdzić
    gdzie stopniał śnieg a wiosną i jesienią - gdzie od razu po deszczu
    wysycha chodnik.
    PPS Ocieplenie w biurowcu spółdzielni było robione 3 razy - a w zasadzie
    raz robione i w ciągu trzech lat dwa razy poprawiane. Ciekawe czy w
    ramach gwarancji, czy za kasę z czynszów...

  • 10. Data: 2011-05-01 16:30:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-05-2011 o 10:56:45 uciu <g...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > 2 piętro
    > temperatura 21, łazienka 25 (cieplej sie nie da w pokojach, kaloryfery

    Niestety normalne :)
    Też tak miałem, mieszkanie 64m2 narożne blok ocieplony a płaciłem
    2600 na rok, tle że oszczędzaliśmmy z żoną i temp to 19 w porywach 20st.

    > czekam, aż działki stanieją:-)
    No ja juz mieszakam u siebie w domku i teraz
    podobnie płacę za grzanie ponad 300m2 :) 230 dom+ 87 piwnice.

    --
    Pozdr
    JanuszK