  • 11. Data: 2009-04-27 06:34:07
    Temat: Re: Czym pomalować płot (pręty zbrojeniowe 10mm)?
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gt3j8d$1q0$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > 1. jak coś mówią w reklamie, to należy podejrzewać, że jest dokładnie
    > odwrotnie. Jak słyszę "nowa lepsza formuła" to szlag mnie trafia.
    "Formuła"
    > może brzmi uczenie dla kogoś po 4 klasach (ale to obraża pozostałych
    > odbiorców). Nie da się powiedzieć "skład" "receptura"? qr...a mać?

    Można, ale to tłumacze tak tłumaczą.

    > 2. hammerite to zwykła farba ftalowa modyfikowana styrenem tyle, że gęsta
    > z dodatkiem antykorozyjnym.

    Nie jest zła. Choć nasze szare farby z pyłem cynkowym, bodajże z Mińska
    do dzisiaj (po 30, latach trzymają się na moim maszcie antenowym niezgorzej.
    Hammerite jest farbą reaktywną. Dzięki czemu podczas malowania reagują z
    rdzą powodując jej neutralizację. Dlatego wystarczy usunąć szczotką luźne
    kawałki rdzy. Taka farba reaguje tez z rdzą międzykrystaliczną.

    > 3. "prosto na rdzę" to znaczy według odbiorcy reklamy - nie czyszczę nic
    > tylko pędzel i maluję, jak leci.

    Żle odczytałeś - szczotkowanie to etap przygotowawczy przed malowaniem.

    > 4. "prosto na rdzę" to znaczy według nadawcy reklamy - jak wczoraj, czy
    > przedwczoraj było wyczyszczone do gołej stali a teraz masz nalot rdzy, to
    > można pomalować

    Dokładnie - farba jest reaktywna, są i polskiej produkcji podobnie
    działające farby.

  • 12. Data: 2009-04-27 06:49:19
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Dokładnie - farba jest reaktywna, są i polskiej produkcji podobnie
    > działające farby.

    http://www.chem-tar.pl/index.php/mod,product/task,ca
    ts/cate_id,47/fpr.html

    http://www.polkor.com.pl/index.php?option=com_conten
    t&task=blogcategory&id=11&Itemid=3

    http://www.capri.pl/forum/144020

    http://sklep.nina.com.pl/product_info.php/cPath/21_4
    7_94/products_id/476

    http://www.lacor.pl/oferta-2.html

    http://www.malexim.pl/www/dachy3.php

  • 13. Data: 2009-04-27 06:50:39
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    http://www.malexim.pl/www/kraty.php

  • 14. Data: 2009-04-27 07:00:34
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    Panslavista pisze:

    > http://www.malexim.pl/www/kraty.php

    Dzięki za odpowiedzi. Ale pędzlem czy wałkiem ?
    Czym będzie oszczędniej ?

    Rylen

  • 15. Data: 2009-04-27 07:15:15
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki za odpowiedzi. Ale pędzlem czy wałkiem ?
    > Czym będzie oszczędniej ?
    >
    > Rylen

    Kraty ogrodzenia wałkiem? Nie wbijesz w zakamarki (miejsca łączeń). Kup
    tanią kątówkę 115mm, szczotki z linki (nie pojedyncze druciki) czołowe
    (gwint M14), osłonę na twarz (przyłbicę) z poliwęglanu, szczotkę ręczna
    drucianą wąską), jakiś skrobak - można zrobić ze starego lub złamanego
    pilnika lub jeżeli jesteś zmechanizowany - młotowiertarka i dłuto jako
    skrobak. Jeżeli masz kompresor to pistolet do piaskowania. Grube rękawice
    skórzane - chronią przed odpryskami ale i wibracjami.
    Pędzle - okrągłe do większych plaszczyzn, płaskie wąskie do zakamarków.
    Pierwszą powłokę pędzlem - następne można pistoletem - jeżeli masz
    możliwości - elektrostatycznym - oszczędziesz farbę.

  • 16. Data: 2009-04-27 07:42:25
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Panslavista pisze:

    > Pierwszą powłokę pędzlem - następne można pistoletem - jeżeli masz
    > możliwości - elektrostatycznym - oszczędziesz farbę.
    fajna zabawka
    ale 8000zł to by mial nowy płot ;)

    michal

  • 17. Data: 2009-04-27 08:05:07
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > fajna zabawka
    > ale 8000zł to by mial nowy płot ;)

    Myślałem o wypożyczeniu. Ostatecznie umiejętne zainwestowanie to nowa firma
    do malowania ogrodzeń, szklarni i innych konstrukcji stalowych...